WEC

Debiut nowej generacji prototypów LMP2 przełożony na 2025 rok

Światowa Rada Sportów Motorowych potwierdziła opóźnienie we wprowadzeniu nowej generacji prototypów LMP2, które będą również stanowić podstawę dla nadchodzącej klasy LMDh. Debiut nowych samochodów ma się odbyć w 2025 roku.

Prema Orlen Team / © FIA WEC
Image: © FIA WEC

G-Drive Racing wycofuje się z rywalizacji w FIA WEC

Zespół G-Drive Racing potwierdził, że nie wystartuje w tegorocznej edycji Długodystansowych Mistrzostw Świata, w następstwie rosyjskiej napaści na Ukrainę i sankcji nałożonych przez FIA.

G-Drive Racing / © FIA WEC
Image: © FIA WEC

Porsche rozpoczyna intensywny program testów prototypu LMDh

Porsche, przy współpracy z Team Penske, rozpoczęło intensywny programów testów nowego prototypu LMDh, którym zadebiutuje w przyszłorocznych Długodystansowych Mistrzostw Świata oraz IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

Porsche Penske Motorsport LMDh / © Porsche AG
Image: © Porsche AG

Hirakawa gotowy do rywalizacji za kierownicą Hypercara Toyoty

Ryo Hirakawa przyznał, że jest w pełni przygotowany do startów w nadchodzącym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata za kierownicą Hypercara zespołu Toyota Gazoo Racing. Japończyk zastąpi w prototypie GR010 nr #8 Kazukiego Nakajimę.

Ryo Hirakawa / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

Kolejne ograniczenia parametrów samochodów klasy LMP2 w sezonie 2022

Organizatorzy Długodystansowych Mistrzostw Świata, ACO i FIA, określili szereg parametrów, które w przyszłym sezonie pozwolą na jeszcze większe zróżnicowanie tempa pomiędzy prototypami klasy Le Mans Hypercar i LMP2.

8 Hours of Bahrain / © FIA WEC / Marius Hecker/AdrenalMedia.com
Image: © FIA WEC / Marius Hecker/AdrenalMedia.com

ELMS: Udane testy Mateusza Kaprzyka na torze Portimao

Mateusz Kaprzyk ma za sobą udane, dwudniowe testy samochodu, którym w barwach polskiego zespołu Inter Europol Competition ścigał się w tym sezonie w Eurpejskiej Serii Le Mans.

Mateusz Kaprzyk - Inter Europol Competition / © Media4Racing
Image: © Media4Racing

G-Drive Racing powraca do FIA WEC na pełną kampanię

Zespół G-Drive Racing, przy wsparciu Algarve Pro Racing, zadeklarował chęć powrotu do Długodystansowych Mistrzostw Świata i rywalizację w pełnym sezonie 2022 oraz potwierdził start w 24-godzinnym wyścigu w Daytonie.

G-Drive Racing / © ELMS / JEP
Image: © ELMS / JEP

Team WRT z dwoma prototypami LMP2 od sezonu 2022 w FIA WEC?

Szef zespołu Team WRT, Vincent Vosse, przyznał, że planem ekipy na przyszłoroczną kampanię Długodystansowych Mistrzostw Świata jest wystawienie dwóch prototypów LMP2, co pozwoli zrobić kolejny krok naprzód w wyścigach wytrzymałościowych.

Team WRT #31 / © Team WRT
Image: © Team WRT

Inter Europol Competition podejmuje walkę z najlepszymi w FIA WEC. Druga Oreca w klasie LMP2 od sezonu 2022

Według menadżera Inter Europol Competition, Saschy Fassbendera, zespół rozpoczyna intensywną pracę, aby urwać brakujące sekundy w walce z czołówką w klasie LMP2 w ciągu najbliższych dwóch sezonów Długodystansowych Mistrzostw Świata. Polska ekipa zadebiutowała w tym roku konstrukcją Oreca 07-Gibson prowadzoną przez Jakuba Śmiechowskiego, Rengera van der Zande oraz Alexa Brundle’a.

Inter Europol Competition #34 / © FIA WEC / Harry Parvin/AdrenalMedia.com
Image: © FIA WEC / Harry Parvin/AdrenalMedia.com

Protest Porsche GT odrzucony. AF Corse jednak tymczasowym mistrzem klasy GTE

Protest zespołu Porsche GT przeciwko wynikom ośmiogodzinnego wyścigu w Bahrajnie, w którym niemiecka stajnia przegrała walkę o mistrzostwo, nie został uznany przez sędziów wyścigowych i ostatecznie odrzucony, a tytuł tymczasowo trafił do ekipy AF Corse. Włoska stajnia będzie musiała jednak poczekać na rozstrzygnięcie sprawy, która trafiła przed Międzynarodowy Sąd Apelacyjny FIA.

Porsche GT Team #92 / © Porsche AG
Image: © Porsche AG

Ostatnie