WEC

Toyota: Era Hypercar zapoczątkuje zupełnie nowy rodzaj wyścigów

Toyota spodziewa się, że wyścigi w ramach Długodystansowych Mistrzostw Świata będą przebiegać inaczej niż dotychczas. Powodem różnic ma być przede wszystkim wpływ nowych przepisów oraz cechy hybrydowego układu napędowego zastosowanego w nowych samochodach klasy Hypercar.

Toyota Gazoo Racing #7 GR010 / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

Davidson, Da Costa i Gonzalez zostają w ekipie JOTA na 2021 rok

Ekipa JOTA ogłosiła, że Anthony Davidson, Antonio Felix da Costa i Roberto Gonzalez pozostaną kierowcami brytyjskiego składu w dziewiątym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata i będą rywalizować w klasie LMP2.

Roberto Gonzalez, Antonio Felix da Costa i Anthony Davidson - Jota / © FIA WEC / Tim Hearn / AdrenalMedia.com
Image: © FIA WEC / Tim Hearn / AdrenalMedia.com

Glickenhaus opuści pierwszą rundę FIA WEC sezonu 2021

Zespół Scuderia Cameron Glickenhaus potwierdził, że nie weźmie udziału w pierwszej rundzie tegorocznej kampanii Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Sebring i zadebiutuje podczas rywalizacji na Spa-Francorchamps.

Glickenhaus 007 LMH / © Scuderia Cameron Glickenhaus
Image: © Scuderia Cameron Glickenhaus

Vandoorne, Blomqvist i Gelael w składzie ekipy JOTA na sezon 2021

Zespół Jota potwierdził swój pierwszy skład kierowców, z którym będzie rywalizował w tegorocznej kampanii Długodystansowych Mistrzostw Świata - Stoffela Vandoorne'a, Seana Gelaela i Toma Blomqvista.

Jota Sport #38 / © FIA WEC / Marius Hecker/AdrenalMedia.com
Image: © FIA WEC / Marius Hecker/AdrenalMedia.com

United Autosports potwierdza skład kierowców na sezon 2021 FIA WEC

Panujący mistrzowie klasy LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, Filipe Albuquerque i Phil Hanson powrócą do rywalizacji w sezonie 2021 z zespołem United Autosports, do którego dołączy nowa twarz w osobie Fabio Scherera.

United Autosports / © United Autosports
Image: © United Autosports

Toyota zadowolona z pierwszych testów prototypu Le Mans Hypercar

Pascal Vasselon, dyrektor technicznych zespołu Toyota Gazoo Racing powiedział, że skład poczynił "większe postępy" odnośnie nowego prototypu Le Mans Hypercar, który został poddany drugiemu testowi przed debiutem w sezonie 2021.

Toyota Gazoo Racing / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

Inter Europol Competition planuje starty w serii IMSA w sezonie 2021

Polski zespół Inter Europol Competition w przyszłorocznym sezonie planuje starty w wybranych wyścigach amerykańskiej serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Kilka tygodni temu ekipa potwierdziła już swój udział w FIA WEC w klasie LMP2 oraz kontynuowanie programu LMP3 w ELMS i ALMS w 2021 roku.

Inter Europol Competition / © Inter Europol Competition
Image: © Inter Europol Competition

Toyota #7 liderem drugiego treningu 8 Hours of Bahrain

Jose Maria Lopez z zespołu Toyota Gazoo Racing uzyskał najlepszy czas okrążenia w drugim treningu przed ośmiogodzinnym wyścigiem w Bahrajnie, wyprzedzając siostrzany skład o ponad sekundę.

Toyota Gazoo Racing #7 / © Toyota Motorsport GmbH
Image: © Toyota Motorsport GmbH

ACO potwierdza zmniejszenie mocy w samochodach LMP2 od sezonu 2021

ACO potwierdziło plany redukcji mocy w konstrukcjach klasy LMP2 wyposażonych w silniki Gibson. Zmniejszenie z obecnych 600 KM do 560 KM zacznie obowiązywać od przyszłego roku w seriach FIA World Endurance Championship, European Le Mans Series oraz Asian Le Mans Series.

LMP2 / © United Autosports
Image: © United Autosports

Przyznano pierwsze zaproszenia do 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2021

Po zakończonym właśnie sezonie European Le Mans Series i Michelin Le Mans Cup oraz wyścigu serii IMSA na amerykańskim torze Laguna Seca, organizatorzy 24-godzinnego wyścigu Le Mans potwierdzili siedem automatycznych zaproszeń dla poszczególnych zespołów, które będą mogły wystartować w długodystansowym klasyku w 2021 roku.

24 Hours of Le Mans 2020 / © FIA WEC / Marius Hecker/AdrenalMedia.com
Image: © FIA WEC / Marius Hecker/AdrenalMedia.com

Ostatnie