Załoga #8 odrobiła straty spowodowane karą z poprzednich godzin i wyprzedziła swoją siostrzaną ekipę #7. Prawie dziesięć okrążeń za nimi znajdowali się reprezentanci zespołu Rebellion Racing - #3 przed #1.
Na półmetku wyścigu niezmiennie na prowadzeniu utrzymywała się Toyota #7, którą prowadził Jose Maria Lopez. Minutę i piętnaście sekund straty do niego miał Fernando Alonso, a na kolejnych dwóch lokatach w klasie LMP1 znajdowały się prototypu Rebellion Racing.
Skład Toyoty Gazoo Racing oznaczony numerem #7 pozostawał na prowadzeniu po rozpoczęciu dziewiątej godziny 24-godzinnego wyścigu Le Mans, przed siostrzanym zespołem numer #8 oraz Rebellionem Racing #3.
Matevos Isaakyan, który rozbił tył swojego samochodu LMP1 o bariery, mimo starań, nie zdołał przywrócić swojego samochodu na tor i ostatecznie prototyp został zabrany przez porządkowych.
W Le Mans zaszło słońce, a więc kierowcy rozpoczęli jedną z najbardziej wymagających chwil dwudziestoczterogodzinnego wyścigu. Oczywiście nadal Toyota prowadzi, a jej przewaga nad ekipą Rebellion Racing #3 wynosi już dwa okrążenia.
Piąta godzina rywalizacji w 24-godzinnym wyścigu Le Mans rozpoczęła się od powiększającej się dominacji zespołu Toyota Gazoo Racing, który znajdował się na dwóch pierwszych lokatach w ogólnej klasyfikacji.
Toyota po czterech z dwudziestu czterech godzin wyścigu Le Mans powiększa przewagę nad rywalami i bez większych zakłóceń mknie po zwycięstwo. Doszło do pierwszych zmian kierowców i w ten sposób Fernando Alonso po raz pierwszy zasiadł za kierownicą Toyoty #8.
Toyota Gazoo Racing oznaczona numerem 7 prowadzi po pierwszych dwóch godzinach rywalizacji na Circuit de la Sarthe. Siedzący za jej sterami Mike Conway ma minimalną przewagę nad siostrzaną ekipą – Toyotą #8. Prowizoryczne podium uzupełnia obecnie Rebellion #3.
Włodarze serii Długodystansowych Mistrzostw Świata przedstawili kilka szczegółów dotyczących nowej klasy, która ma zastąpić LMP1 od sezonu 2020.
Zespół Toyota Gazoo Racing wywalczył dublet w trzech sesjach kwalifikacyjnych do osiemdziesiątej szóstej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans na torze Circuit de la Sarthe, po najszybszym okrążeniu Kazuki Nakajimy oraz Kamui Kobayashiego, który swojemu składowi dał drugą lokatę.
Kazuki Nakajima ze składu Toyoty oznaczonej numerem #8, poprawił swój tymczasowy czas okrążenia z pierwszej sesji i wraz z Fernando Alonso oraz Sebastienem Buemiem wywalczyli pierwsze pole startowe do osiemdziesiątej szóstej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Bez większych zmian w klasyfikacji ogólnej zakończyła się druga sesja kwalifikacyjna do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Zespół CEFC TRSM Racing wyjaśnił problemy, jakie spotkały ich oba prototypy Ginetta-Mecachrome G60-LT-P1 podczas sesji treningowej oraz pierwszych kwalifikacji do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Skład Toyoty Gazoo Racing oznaczony numerem #8 wywalczył prowizoryczne pole position po pierwszej sesji kwalifikacyjnej do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Kamui Kobayashi ze składu Toyota Gazoo Racing, uzyskał najlepszy czas podczas treningowej sesji 24-godzinnego wyścigu Le Mans na Circuit de la Sarthe.
Ekipy prywatne startujące w klasie LMP1 obawiają się, że tempo jedynego producenta i jednocześnie faworyta do zwycięstwa w 24 godzinnym wyścigu Le Mans może być znacznie lepsze niż to, które pokazują wyniki z dnia testowego.
Fernando Alonso, który w poprzedni weekend rywalizował na torze imienia Gillesa Villeneuve'a w Kanadzie, wziął udział w badaniu kontrolnym, a już w środę zasiądzie do prototypu LMP1 Toyoty, aby przygotowywać się do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Hiszpan uzyskał dla zespołu Toyoty najlepszy czas w trakcie oficjalnej sesji testowej przed tegorocznym wyścigiem 24 godzinnym Le Mans.
Porsche zamierza wystawić w klasie GTE Pro samochody fabryczne w retro barwach podczas zbliżającego się 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Zespół Racing for Poland udanie zadebiutował na torze Monza podczas Europejskiej serii Le Mans pod opieką techniczną ekipy Virage.
Ekipa z Woking być może ponownie zacznie startować w najbardziej prestiżowym wyścigu długodystansowym na świecie.
Szesnastokrotny zwycięzca turniejów wielkoszlemowych, Rafael Nadal, wystartuje tegoroczny 24-godzinny wyścig Le Mans, który odbędzie się 16-17 czerwca.
Racing for Poland to druga polska załoga, po Inter Europol Competition, która wystartuje w European Le Mans Series na torze Monza we Włoszech i tym samym zadebiutuje w klasie LMP3.
Zespół Rebellion Racing, lider klasy LMP1 wśród prywatnych zespołów przyznał, że najwyższa klasa w Długodystansowych Mistrzostw Świata w Super sezonie 2018/19 będzie nieatrakcyjna, dopóki niehybrydowe prototypy mają większe możliwości od strony technicznej.
Zespół Toyota Gazoo Racing rozpoczął Super Sezon FIA WEC 2018/19 od pierwszego i drugiego miejsca w 6-godzinnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps.
Zespół Rebellion Racing #1 został wykluczony z wyników sześciogodzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Obie Toyoty podczas sześciogodzinnej rundy na torze w SPA zdołały uzyskać dwa najlepsze wyniki. Górą w tym starciu byli jednak Fernando Alonso, Sebastien Buemi oraz Kazuki Nakajima.
Pietro Fittipaldi uległ poważnemu wypadkowi podczas kwalifikacji pierwszej rundy sezonu FIA WEC na torze Spa-Francorchamps. Młody Brazylijczykiem doznał złamania obu nóg.
Skład Toyoty oznaczony numerem #7 stracił pierwszą lokatę startową do sześciogodzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Spa Francorchamps.
Mike Conway i Kamui Kobayashi ze składu Toyoty #7, wywalczyli pierwsze pole startowe do pierwszej rundy Super sezonu 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Spa-Francorchamps.
Przed sesją kwalifikacyjną, zespół Rebellion Racing zdołał uzyskać najlepszy czas pojedynczego okrążenia, wyprzedzając o mniej niż sekundę ekipę Toyoty.
Zespół Toyota Gazoo Racing powiększył przewagę podczas drugiej sesji treningowej na torze Spa-Francorchamps, pierwszej rundy Super Sezonu 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Fernando Alonso ustanowił najlepszy czas podczas sesji treningowej sześciogodzinnej rundy na torze Spa.
Jenson Button dołączy do składu SMP Racing w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA.
Ewolucyjna wersja zwycięskiego w Le Mans Porsche 919 Hybrid ustanowiła nowy rekord toru Spa-Francorchamps.
Zespół Toyota Gazoo Racing z najlepszym czasem zakończył przedsezonowy Prolog Długodystansowych Mistrzostw Świata, który odbył się na francuskim torze Paul Ricard w Le Castellet.
Zespół AF Corse wystawi trzy samochody do 24-godzinnej rywalizacji w Le Mans na torze Circuit de la Sarthe, które będą rywalizowały w klasie LMGTE Pro.
Jan Antoszewski, wicemistrz pucharu LOTOS KIA oraz podopieczny Fundacji Wierczuk Race Promotion, zadebiutował za kierownicą prototypu LMP1, podczas przedsezonowego rozruchu zespołu ByKolles Racing.
Polak potwierdził podczas czwartkowej konferencji prasowej w Warszawie, że nie weźmie udziału w sezonie 2018 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Juan Pablo Montoya zadebiutuje w legendarnym 24-godzinnym wyścigu Le Mans z zespołem United Autosports. Kolumbijczyk poprowadzi prototyp LMP2 Ligier JS P217 Gibson wraz z Hugo de Sadeleerem i Willem Owenem.
Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA powrócą na tor Interlagos w Brazylii w sezonie 2019/2020.
Supersezon 2018/19 Mistrzostw Świata Wyścigów Długodystansowych (FIA WEC) rozpocznie się od oficjalnego prologu na torze Paul Ricard. Toyota Gazoo Racing wystawi dwa samochody i będzie konkurować w klasie LMP1 z takimi zespołami jak Rebellion Racing, ByKolles Racing czy CEFC TRSM Racing. Test 6 i 7 kwietnia będzie trwał bez przerwy przez 30 godzin.
Będzie to już drugi test Polaka z zespołem startującym w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Pierwszy przejazd Kubicy prototypem Ginetta-Mecachrome G60-LT-P1 został zakłócony przez awarię silnika, jednak kierowca rezerwowy Williamsa otrzyma kolejną możliwość testu, również jak poprzednio na torze Aragon.
Zespół Rebellion Racing zaprezentował nowy prototyp LMP1, którym będą rywalizować w Super Sezonie 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Fernando Alonso wziął udział w trwających w tym tygodniu testach Formuły 1 na Circuit de Barcelona-Catalunya i przy okazji wypowiedział się na temat nadchodzącego sezonu, który dla Hiszpana będzie wyjątkowy. Dwukrotny mistrz świata Formuły 1 zawalczy w tym roku o drugą z trzech koron motorsportu – zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans.
Robert Kubica odbędzie drugi test w prototypie LMP1 z zespołem CEFC TRSM Racing, po tym jak jego pierwsze jazdy zostały skrócone z powodu problemów technicznych.
Robert Kubica, który w sezonie 2018 wrócił do Formuły 1 jako kierowca rezerwowy i rozwojowy zespołu Williams, otrzyma szansę przetestowania prototypu LMP1 zespołu Manor, po którym może zagwarantować sobie jeden z foteli wyścigowych w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Fernando Alonso, dwukrotny mistrz Formuły 1, powiedział, że start w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans z Toyotą będzie dla niego spełnieniem marzeń.
Mistrz świata Formuły 1 z sezonu 2009 twierdzi, że decyzja Długodystansowych Mistrzostw Świata o przesunięciu siódmej rundy mistrzostw długodystansowych dla Fernando Alonso to "wstyd".
Po sezonie 2017, w którym zespół Rebellion Racing wywalczył mistrzowskie tytułu w klasyfikacji kierowców oraz zespołów klasy LMP2, szwajcarska ekipa ogłosiła, że wystartuje w Super Sezonie 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata, jednak nie będzie broniła mistrzowskich tytułów, a zmierzy się w najwyższej klasie LMP1.
Aż trzydzieści sześć samochodów zostało zgłoszonych do pełnego startu w Super Sezonie 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata, który rozpocznie się Prologiem na początku kwietnia.
Organizatorzy Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA przesunęli datę japońskiej rundy na Fuji aby umożliwić Fernando Alonso udział w wyścigu.
Zespół CEFC TRSM Racing poinformował, że Oliver Rowland dołączy do ekipy na Super Sezon 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata i będzie rywalizował w najwyższej klasie LMP1.
Zespół Toyota Gazoo Racing ujawnił nowy wygląd prototypu LMP1 TS050 Hybrid, którym będzie rywalizował w Super Sezonie 2018/10 Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Giancarlo Fisichella, były kierowca Formuły 1, powróci do FIA WEC i w Super Sezonie 2018/19 wystartuje w klasie LMGTE Am z zespołem Spirit of Race.
Konstruktor Oreca został potwierdzony jako producent podwozia LMP1 dla zespołu Rebellion Racing, który powróci do najwyższej klasy Długodystansowych Mistrzostw Świata na Super Sezon 2018/19.
Fernando Alonso, który w super sezonie 2018/19 wystartuje w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, przetestował w zeszłym tygodniu nowy prototyp LMP1 zespołu Toyota Gazoo Racing na torze w Aragonii.
Przedstawiciele Długodystansowych Mistrzostw Świata rozważają zmianę kalendarza na super sezon 2018/19, aby uniknąć kolizji rywalizacji na torze Fuji i Grand Prix Stanów Zjednoczonych Formuły 1.
Anthony Davidson pozostanie w zespole Toyota Gazoo Racing i będzie pełnił rolę kierowcy rezerwowego oraz rozwojowego w Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Zespół McLaren potwierdził, że Fernando Alonso będzie mógł wziąć udział w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i 24 godzinnej rywalizacji Le Mans wraz z zespołem Toyota Gazoo Racing.