Nico Muller zwycięzcą pierwszego wyścigu na Hockenheimring

Podium pierwszego wyścigu DTM na torze Hockenheimring / © Audi AG

Nico Muller wykorzystał atak na ostatnich okrążeniach wyścigu na Hockenheimring i zwyciężył podczas sobotniej rywalizacji. Zwycięstwo nad Rene Rastem pozwoliło Szwajcarowi na zmniejszenie przewagi do lidera, dając sobie szansę do dalszej walki o mistrzowski tytuł. Podium uzupełnił Jamie Green po świetnej jeździe podczas sobotniego wyścigu.

Rene Rast tym razem musiał na starcie uznać wyższość Nico Mullera, który mimo uślizgu opon na pierwszych metrach, zdołał zrównać się i wyprzedzić Niemca na wjeździe do pierwszego zakrętu. Rast do końca nie chciał łatwo oddać swojej pozycji i po drobnym kontakcie wyjechał poza tor.

Do dużego zamieszania doszło w tyle stawki tuż po rozpoczęciu rywalizacji. Samochód Roberta Kubicy na starcie wpadł w uślizg i Polak stracił kilka pozycji. Słaby start kierowcy BMW pokrzyżował plany kilku kierowcom ze stawki. Ostatecznie Kubica znalazł się pomiędzy Harrisonem Neweyem oraz Marco Wittmannem, między którymi doszło do zderzenia i musieli zakończyć dalszy udział w rywalizacji. Mimo całego zdarzenia Polak wyszedł obronną ręką z sytuacji i zdołał dalej rywalizować w wyścigu.

Samochód bezpieczeństwa po sześciu okrążeniach zjechał z toru i kierowcy ponownie wrócili do rywalizacji. Pierwsze okrążenia po restarcie zdecydowanie nie należały do najlepszych w wykonaniu Rasta. Jednak na dziesiątym okrążeniu Niemiec odzyskał straconą pozycję lidera i szybko zaczął zyskiwać dodatkowe metry przewagi nad swoim głównym rywalem.

Robin Frijns był pierwszym z kierowców, który zdecydował się na zmianę opon w swoim samochodzie. Taka decyzja poskutkowała tym, że Holender w błyskawicznym tempie zaczął odrabiać straty, przy okazji ustanawiając najlepsze czasy okrążeń.

Nico Muller tuż przed weekendem zapowiadał ostrą walkę i zgodnie z ze swoimi słowami łatwo nie odpuszczał, a kierowcy zaprezentowali nie lada widowisko. Kilkukrotnie kierowcy wjeżdżali zrównani do szóstego zakrętu, gdzie dochodziło między nimi do kontaktów.

Świetne tempo prezentował Jamie Green, który z łatwością zdołał wyprzedzić Sheldona Van der Linde, tym samym zdobywając trzecią pozycję. Chwilę poźniej doszło jednak do kolejnych przetasowań spowodowanych zjazdami do alei serwisowej. Green jechał zdecydowanie jeden z lepszych wyścigów w trakcie tegorocznego sezonu. Z łatwością minął swojego zespołowego partnera, a następnie rozpoczął pogoń za Nico Mullerem.

Dogrzanie opon było kluczowe w przypadku Rene Rasta, który po dość długim pit stopie spadł na czwartą pozycję. Po kilku okrążeniach lider klasyfikacji generalnej rozpoczął pogoń za Mullerem. Mimo uzyskanej blisko cztero sekundowej przewagi, między zawodnikami na czele stawki, Rast w krótkim czasie odrabiał cenne sekundy, aby znaleźć się jak najbliżej swojego głównego rywala.

Wcześniejszy zjazd do alei serwisowej w przypadku Robina Frijnsa zdecydowanie nie pomógł mu w przedłużonej rywalizacji. Tempo w Audi z numerem #4 z każdym okrążeniem drastycznie spadało, z czego korzystali inni kierowcy. Ostatecznie Holender zakończył wyścig na siódmej pozycji, tym samym ostatecznie obejmując trzecią pozycję w mistrzostwach.

Na 28-okrążeniu Rene Rast z łatwością wyprzedził Mullera na dojeździe do szóstego zakrętu i ponownie zaczął odjeżdżać głównemu rywalowi. Szwajcar mimo kolejnych prób ataku dodatkowo musiał skupić się również na obronie przed Jamie Greenem. Ewentualna strata drugiej pozycji przez Nico Mullera, ostatecznie by skutkowała rozstrzygnięciem kwestii tytułu mistrzowskiego.

Ponowna szansa dla kierowcy Audi Sport Team Abt Sportsline pojawiła się wraz z neutralizacją spowodowaną błędem Timo Glocka. Niemiec wyjechał w pułapkę żwirową i ostatecznie był zmuszony do zakończenia przedwcześnie wyścigu. Przez to zdarzenie na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, a on mógł zbliżyć się do Rasta.

Neutralizacja wyścigu pozwoliła Robertowi Kubicy na fenomenalne dokończenie sobotnich zmagań. Kierowca Orlen Team ART wraz z kilkoma innymi kierowcami z końca stawki zdecydował się na dodatkową zmianę opon w swoim BMW. Świerzy komplet, dobre tempo oraz odpowiednia linia jazdy pozwoliła Polakowi na wykorzystanie zamieszania w szóstym zakręcie i przebicie się o kilka dodatkowych pozycji. Dodatkowo słabnące tempo rywali z przodu pozwoliły ostatecznie zająć ósmą lokatę w sobotniej rywalizacji.

Na trzy okrążenia przed końcem wyścigu Nico Muller ponownie zdołał wyprzedzić Rene Rasta i Szwajcar ostatecznie nie oddał prowadzenia już do końca wyścigu. Zwycięstwo kierowcy zespołu ABT Sportline pozwoliło na zmniejszenie przewagi do swojego głównego lidera, tym samym dając sobie szansę na kolejną walkę w jutrzejszym wyścigu.

Wyniki pierwszego wyścigu:

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata KM/H Naj okr
1. 51 Nico Muller Audi Sport Team Abt Sportsline 1:01:11.045 36 161.477 1:31.039 19
2. 33 Rene Rast Audi Sport Team Rosberg 1:01:11.667 36 0.622 0.622 161.450 1:30.487 22
3. 53 Jamie Green Audi Sport Team Phoenix 1:01:12.078 36 1.033 0.411 161.432 1:31.472 21
4. 28 Loic Duval Audi Sport Team Phoenix 1:01:16.005 36 4.960 3.927 161.259 1:31.231 22
5. 27 Jonathan Aberdein BMW Team RMR 1:01:17.625 36 6.580 1.620 161.188 1:31.861 20
6. 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix 1:01:17.656 36 6.611 0.031 161.187 1:31.428 12
7. 4 Robin Frijns Audi Sport Team Abt Sportsline 1:01:17.772 36 6.727 0.116 161.182 1:30.907 11
8. 8 Robert Kubica Orlen Team ART 1:01:19.713 36 8.668 1.941 161.097 1:32.030 22
9. 25 Philipp Eng BMW Team RBM 1:01:20.070 36 9.025 0.357 161.081 1:32.212 21
10. 31 Sheldon van der Linde BMW Team RBM 1:01:22.101 36 11.056 2.031 160.992 1:31.480 18
11. 62 Ferdinand Habsburg WRT Team Audi Sport 1:01:23.691 36 12.646 1.590 160.923 1:31.653 23
12. 22 Lucas Auer BMW Team RMR 1:01:26.289 36 15.244 2.598 160.810 1:32.934 20
13. 13 Fabio Scherer WRT Team Audi Sport 53:25.544 31 +5 okr +5 okr 159.242 1:31.994 8
14. 16 Timo Glock BMW Team RMG 45:52.386 27 +9 okr +4 okr 161.530 1:32.535 8
Niesklasyfikowani
10 Harrison Newey WRT Team Audi Sport 0 +36 okr
11 Marco Wittmann BMW Team RMG 0 +36 okr
Najszybsze okrążenie
33 Rene Rast Audi Sport Team Rosberg 1:30.487 181.975 KM/H 22
Image: © Audi AG