Ocon: Jeszcze jedno okrążenie i doszłoby do przebicia opony

Esteban Ocon przyznał, że dzieliło go tylko jedno okrążenie od przebicia jednej z jego zużytych przejściowych opon, czego konsekwencją była strategia na jeden pit stop podczas GP Turcji.
Kierowca Alpine był jedynym zawodnikiem podczas rywalizacji na torze Istanbul Park, który nie zdecydował się na postój w boksach i cały wyścig pojechał na jednym zestawie opon. Podobnej strategii chcieli spróbować Lewis Hamilton i Charles Leclerc.
Dzięki podjęciu tego ryzyka Francuz zakończył wyścig na dziesiątym miejscu i zdobył jeden punkt do klasyfikacji, jednak tuż po zakończeniu walki przyznał, że jeśli spróbowałby jechać dalej na tej mieszance, najprawdopodobniej musiałby się liczyć z przebiciem opony.
„To było trudne, daliśmy przerwę chłopakom i załodze w garażu - mieli już dość pit stopów w tym roku, więc spróbowaliśmy przejechać wyścig bez!” – żartował po Grand Prix Turcji Esteban Ocon.
„Jednak tak bardziej poważnie, pod koniec było już bardzo ciężko, kilka zakrętów więcej i straciłbym ten punkt. Dobrze mieć jakąś nagrodę, jestem szczęśliwy, że zdobyłem ten punkt dla naszego zespołu.”
„Uważam, że jeszcze jedno okrążenie i doszłoby do przebicia opony. Bardzo ryzykowałem, ale udało się.”
„To nie był dla nas najlepszy weekend, to oczywiste” - kontynuował. „Ten jeden punkt prawdopodobnie nieco ratuje sytuację, ale musimy jeszcze popracować, aby powrócić do poziomu, jaki prezentowaliśmy kilka wyścigów temu.”
Mario Isola, szef działu F1 w Pirelli, odpowiedział na wypowiedź Ocona, twierdząc, że opony Francuza były już na granicy wytrzymałości.
„Większość opon kierowców, którzy zatrzymali się na 47. lub 48. okrążeniu, była całkowicie zużyta. Wiemy, że na nowym asfalcie, który jest bardziej ścierny, jest większa przyczepność w porównaniu z zeszłym rokiem.”
„Tor nie był suchy, ale wciąż ścierały się na nim opony. Ta sytuacja była naprawdę bliska granicy. Sugerowałem głównym strategom, aby zakładali przynajmniej jedną zmianę opon, a nie dojeżdżali do końca na jednym zestawie, ponieważ byłoby to bardzo ryzykowne posunięcie” - podsumował Isola.
- Image: © Pirelli Motorsport