Ocon: Pochyłe zakręty poprawiłyby widowisko w Abu Zabi

Esteban Ocon - Renault F1 Team / © Renault Sport

Wyścigi o Grand Prix Rosji czy Abu Zabi uważane są za jedne z najmniej widowiskowych w kalendarzu. Esteban Ocon i Carlos Sainz są zdania, że winny temu jest profil zakrętów, który, podobnie jak na torze Mugello, powinien być bardziej pochyły.

Tegoroczna runda w Zjednoczonych Emiratach Arabskich na nowo wskrzesiła temat modyfikacji miejscowego toru, który w swojej standardowej specyfikacji nie generuje emocjonującego ścigania. Odczucia kibiców nie są jednak jedynym problemem – kilku kierowców zaczęło również zwracać uwagę na charakterystykę tego obiektu, która znacząco wpływa na małą ilość manewrów wyprzedzania. W gronie krytyków znaleźli się m.in. Daniel Ricciardo i Lewis Hamilton, których wypowiedzi na ten temat można przeczytać TUTAJ.

Swoimi spostrzeżeniami o torze Yas Marina podzielił się również Esteban Ocon, kierowca Renault.

Słyszałem, że to był bardzo nudny wyścig” – powiedział.

Bardzo trudno się tam wyprzedza, to oczywiste. Zwłaszcza w ostatnim sektorze nie jest łatwo utrzymać się za innym samochodem.”

W wolnych sekcjach, które nie są nachylone, potrzebna jest bardzo dobra przyczepność. To klucz do dobrego okrążenia.

Moim zdaniem lepsze wyprofilowanie zakrętów bardzo by pomogło. Większość z nich nie jest nachylona i po prostu się na nich ślizgasz.”

Zdaję sobie sprawę, że byłoby to wyzwanie, ale obecnie jazda blisko rywala jest po prostu bardzo trudna. Jestem pewien, że można by to poprawić, ale wiem, że wymagałoby to sporo pracy.”

Opinię Francuza podzielił także Carlos Sainz.

Nie mam pojęcia, dlaczego Formuła 1 odeszła od pochyłych zakrętów przy projektowaniu nowych torów” – dodał Hiszpan.

W Abu Zabi czy w Rosji mamy do czynienia z wypłaszczonymi zakrętami, przez co ściganie się tam jest dość nudne. Stosunkowo duże nachylenie łuków na Mugello pozwala natomiast na obranie różnych linii wyścigowych.

Dzięki temu można wyjść z cienia aerodynamicznego drugiego samochodu, co znacznie ułatwia ściganie się i poprawia widowisko.”

Image: © Renault Sport