Otmar Szafnauer nowym szefem zespołu Alpine?

Otmar Szafnauer - Aston Martin Cognizant F1 Team / © Aston Martin Cognizant F1 Team

Według francuskich źródeł, zatrudnienie Otmara Szafnauera w miejsce obecnie zarządzającego ekipą Alpine, Marcina Budkowskiego, ma być częścią szeroko pojętych planów dalszego doskonalenia francuskiego zespołu oraz poprawy jego osiągów.

Alpine, które do końca ubiegłego sezonu rywalizowało w F1 pod nazwą Renault, nie może zaliczyć tegorocznej kampanii do w pełni udanej. Pomimo wygranej Estebana Ocona na Węgrzech, skład zajmuje obecnie piąte miejsce w klasyfikacji generalnej, z dorobkiem tylko 106 punktów, podobnie jak ekipa AlphaTauri.

Nie od dziś wiadomo, że ambicje Alpine są o wiele większe i od momentu powrotu do królowej sportów motorowych rokrocznie celują w miejsce tuż za najlepszymi zespołami. Realia sezonu 2021 są jednak dla nich rozczarowujące i bardzo często przegrywają z Ferrari oraz McLarenem, które aktualnie toczą bój o trzecią lokatę w mistrzostwach konstruktorów.

Laurent Rossi, dyrektor generalny Alpine, zamierza w związku z tym podjąć dość radykalne kroki prowadzące do zmian na stanowiskach kierowniczych. Zgodnie z tym, co podaje francuski magazyn Auto Hebdo, przymierza się do ściągnięcia Otmara Szafnauera „w ramach rozległego planu restrukturyzacji [zespołu francusko-brytyjskiego]. Wśród projektów znajduje się rekrutacja Otmara Szafnauera, który podobno jest pod presją Astona Martina.”

„W zasadzie chodzę w tę i z powrotem, w prawo, lewo, w górę i w dół, spoglądając na to wszystko” - przyznał Laurent Rossi. „Z tego powodu powiedziałem, że [analiza] zajmie mi prawdopodobnie cały sezon, aby mieć lepszy widok – nigdy pełny, ale lepszy widok sytuacji oraz tego, co możemy poprawić, ewoluować, aby dać wyraz temu, że jesteśmy jednym z najlepszych zespołów.”

Aston Martin, powracający do F1 w swoich tradycyjnych zielonych barwach, zmaga się z podobnymi problemami, co Alpine. Po wielu początkowych obietnicach świetnych wyników, zostały jedynie mgliste wspomnienia. Dużą podporą zespołu miało być zatrudnienie czterokrotnego mistrza świata, Sebastiana Vettela, który przez pierwszą połowę sezonu zmagał się z dostosowaniem się do specyfiki nowej maszyny.

Najlepszym wynikiem brytyjskiej ekipy jest drugie miejsce niemieckiego kierowcy w GP Azerbejdżanu oraz na Węgrzech – z którego to został zdyskwalifikowany za zbyt małą ilość paliwa w bolidzie potrzebną do analizy.

Po ubiegłotygodniowym GP Meksyku, Aston Martin zajmuje siódme miejsce w klasyfikacji z dorobkiem zaledwie 68 punktów.

Image: © Aston Martin Cognizant F1 Team