Peugeot otwarty na współpracę z zespołami prywatnymi w klasie Hypercar w FIA WEC

Peugeot TotalEnergies #94 / © FIA WEC / Marius Hecker/focuspackmedia.com

Jean-Marc Finot, odpowiedzialny za dział sportów motorowych grupy Stellantis, zasugerował, że francuski producent jest otwarty na dostarczenie większej liczby prototypów 9X8 do rywalizacji w WEC w nadchodzących latach.

Peugeot zobowiązał się do wystawienia dwóch samochodów podczas pełnej kampanii 2023. Debiut zespołu fabrycznego miał miejsce podczas 6-godzinnego wyścigu na torze Monza, gdzie pomimo problemów technicznych obu aut, jeden z nich dotarł do mety.

Finot zapytany, czy Peugeot rozważa wystawienie dodatkowych samochodów w przyszłym roku, odpowiedział: „Na razie o tym nie myślimy, ale jeśli znalazłby się klient, który byłby zainteresowany, zrobilibyśmy to z przyjemnością.”

„Obecnie musimy skoncentrować się na naszym programie fabrycznym, ale gdyby nadarzyła się okazja na wystawienie dodatkowych prototypów do rywalizacji, bylibyśmy szczęśliwi.”

Finot przyznał, że francuski producent jest otwarty na starty samochodów poza zespołem fabrycznym, jeśli tylko pozyska odpowiednie finansowanie. Podkreślił jednak, że na nadchodzący sezon 2023 żaden z potencjalnych klientów nie wyraził chęci na wykorzystanie ich konstrukcji.

W początkowych etapach projektu Peugeot Hypercar oficjalnym partnerem fabryki został Rebellion, jednak współpraca ta została zakończona niespełna po dwóch miesiącach.

Podczas startów w klasie LMP1 Peugeot wyprodukował także prototyp 908 HDi FAP, który w późniejszym czasie został przejęty przez niezależne zespoły takie jak Oreca i Pescarolo Sport.

„Jest to oczywiście program fabryczny i to na nim koncentruje się cała nasza uwaga, ale to nie znaczy, że gdyby jakikolwiek klient był zainteresowany współpracą z nami, nie moglibyśmy zbadać sprawy” – wyjaśnił Jean-Marc Finot.

„Musimy jednak mieć pewność, że wsparcie, które będzie potrzebne klientowi prywatnemu, nie zaszkodzi wydajności zespołu fabrycznego, na którym się koncentrujemy. Wszystko jest kwestią dogadania i jeśli ktoś jest zainteresowany, to zapraszamy” – dodał.

Kolejnym sprawdzianem dla nowej konstrukcji Peugeota będzie wrześniowy 6-godzinny wyścig na torze Fuji. W międzyczasie producent zamierza przeprowadzić dodatkowe testy prototypu.

Odbędzie się to przy pomocy dodatkowego samochodu testowego, podczas gdy dwa wyścigowe modele 9X8, które startowały na torze Monza, zostaną wysłane do bazy producenta w Versailles-Satory w celu gruntownego sprawdzenia. Zespół skorzysta tym samym z zapisu w regulaminie, który mówi o braku ograniczeń w testach dla producenta LMH w pierwszym roku konkurencji.

Dodatkowo oznacza to, że Peugeot, podobnie jak Toyota, dostarczy swoje pojazdy drogą powietrzną, zamiast dołączyć do zorganizowanego przez WEC transportu morskiego do Japonii.

„Kontynuujemy nasz plan testów. Przeprowadzimy co najmniej jeden, jeśli nie dwa testy przed Fuji, korzystając z dodatkowego samochodu. Dla nas najważniejsze jest teraz przygotowanie prototypów wyścigowych do rywalizacji na Fuji” – powiedział dyrektor techniczny WEC Peugeot, Olivier Jansonnie.

Image: © FIA WEC / Marius Hecker/focuspackmedia.com