Peugeot Sport ujawnia skład kierowców na swój powrót do WEC w 2022 roku

Peugeot Sport / © Peugeot Sport

Peugeot Sport ujawnił nazwiska siedmiu kierowców, którzy w sezonie 2022 będą rywalizować i bronić barw francuskiego producenta w Długodystansowych Mistrzostwach Świata i 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Kevin Magnussen, Loic Duval, Jean-Eric Vergne, Paul di Resta, Gustavo Menezes, Mikkel Jensen i James Rossiter połączą siły i od przyszłorocznej kampanii FIA WEC będą walczyć o jak najwyższej laury w topowej kategorii Le Mans Hypercar.

"Jakość między wszystkimi zaangażowanymi w projekt ma fundamentalne znaczenie" - przyznał Jean-Marc Finot, dyrektor Stellantis Motorsport.

"Poza indywidualnymi umiejętnościami wyścigowymi, głównymi kryteriami, które wzięliśmy pod uwagę podczas oceny i rozmowy z kierowcami, były więzi, jakie mają ze sobą nawzajem, ponieważ czynnik ludzki odgrywa ważną rolę w wyścigach wytrzymałościowych. Chcieliśmy również ustalić, że ich zaangażowanie we współpracę jest dla nich priorytetem, a nie tylko linijką w ich CV."

Olivier Jansonnie, dyrektor techniczny WEC w Peugeot Sport, dodał: "Przyjrzeliśmy się wszystkim wyścigom długodystansowych mistrzostw, które organizowano w ciągu ostatnich pięciu lat i nie braliśmy pod uwagę jedynie indywidualnych wyników. Przeanalizowaliśmy również szybkość, spójność i niezawodność długiej listy kierowców, ponieważ szukaliśmy składu, który będzie dobrze do siebie pasował."

Najmocniejszym ogniwem w zaprezentowanym zestawie kierowców Peugeota będzie Loic Duval, który posiada najbogatsze doświadczenie w rywalizacji wytrzymałościowej. Jako jedyny ścigał się w klasie LMP1 w erze hybrydowej wraz z Audi oraz zwyciężył w Le Mans w 2013 roku.

Mocnym łącznikiem na sezon 2022 będzie również Jean-Eric Vergne. Były kierowca Toro Rosso w Formule 1 obecnie rywalizuje w Formule E, jednak bardzo dobrze zna tajniki wyścigów endurance, czego dowodem są starty z zespołem G-Drive Racing w FIA WEC oraz Europejskiej Serii Le Mans w klasie LMP2.

Podobnym doświadczeniem może poszczycić się Paul di Resta. Mistrz serii DTM z 2010 roku oraz były kierowca F1, przyczynił się do sukcesu zespołu United Autosports w klasie LMP2, jednak w zeszłym roku nie zdobył najwyższej korony z powodu opuszczenia jednej rundy.

Swoje zaangażowanie wytrzymałościowe wykorzysta także były kierowca fabryczny BMW, Mikkel Jensen. Duński zawodnik w sezonie 2020 zadebiutował w LMP2 z zespołem G-Drive Racing, po zdobyciu korony LMP3 w kampanii 2019 ELMS.

Ważnym czynnikiem we francuskim zespole będzie natomiast Gustavo Menezes, który jako jedyny kierowca już w tym sezonie będzie miał możliwość ścigania się w klasie Le Mans Hypercar z zespołem Scuderia Cameron Glickenhaus.

Dla Kalifornijczyka nie będzie to jednak pierwszy rok w FIA WEC, ponieważ swoją przygodę rozpoczął w 2016 roku z ekipą Signatech Alpine w klasie LMP2, a dwa lata później zadebiutował w LMP1 z Rebellionem, z którym ścigał się do końca sezonu 2020.

W Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz Le Mans zadebiutuje tymczasem Kevin Magnussen, który w zeszłorocznej kampanii rywalizował jeszcze w Formule 1, jednak po czterech latach z zespołem Haas pożegnał się z najwyższą serią wyścigową na świecie.

Duńczyk niedawno postawił pierwsze kroki w walce wytrzymałościowej na torze, ścigając się z zespołem Chip Ganassi Racing Cadillac DPi w 24-godzinnym wyścigu Rolex 24 at Daytona i zakończył start na piątej lokacie w klasie DPi.

Uzupełnieniem francuskiego składu będzie James Rossiter, który obejmie rolę kierowcy rezerwowego i testowego. Brytyjczyk także posiada wcześniejsze doświadczenie w LMP1 ze startów z zespołem ByKolles.

Image: © Peugeot Sport