Peugeot TotalEnergies opuszcza pierwszy wyścig sezonu 2022 FIA WEC

Zespół Peugeot TotalEnergies nie weźmie udziału w pierwszej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Sebring, czego powodem są trwające prace nad programem testów prototypu 9X8.
Francuski konstruktor, zgodnie z zapowiedziami, otrzymał dwa miejsca startowe na sezon 2022 FIA WEC w klasie LMH, co zostało potwierdzone prowizoryczną listą startową, jednak przyznał we wtorek, że nie wystartuje w wyścigu 1000 mil of Sebring, który otworzy tegoroczną kampanię.
Peugeot kontynuuje przygotowania i obecnie pracuje nad intensywnym programem testowym na torze, zanim zarejestruje homologację swojego prototypu, która będzie obowiązywać do 2025 roku. Francuski producent nie zdradził jednak, kiedy prototypy Le Mans Hypercar, oznaczone symbolem 9X8, zadebiutują podczas pełnej rywalizacji.
„Zespół Peugeot TotalEnerges nie weźmie udziału w pierwszej z sześciu rund, które składają się na kalendarz w 2022 roku” - powiedział dyrektor Stellantis Motorsport, Jean-Marc Finot.
„9X8 zadebiutuje w wyścigu w oparciu o poziom gotowości, niezawodności i konkurencyjności, zgodnie z ustaleniami z organizatorami mistrzostw, których będziemy regularnie informować w miarę postępów naszego programu rozwojowego.”
„Mogliśmy zdecydować się na udział tylko w wybranych wyścigach bez angażowania się w sezon. Byłoby to możliwe, ale mniej spójne.”
„Zamiast tego wybraliśmy podejście, które umożliwi zespołowi pełne zaangażowanie się w serię, co zaowocuje znacznie bliższą współpracą z organizatorami, nawet jeśli 9X8 nie weźmie udziału w każdym wyścigu, ponieważ nasze prace rozwojowe i proces homologacji trwają” – podkreślił.
Prace rozwojowe oraz przejazdy testowe zostały potwierdzone kolejnymi ujęciami z toru MotorLand Aragon, na których nowa francuska konstrukcja nie posiada tylnego skrzydła.
Pierwsze zdjęcia opublikowane przez zespół Peugeota nie zdradzały, czy odmienne podejście konstruktorów, co było zapowiadane, zostanie utrzymane i 9X8 nie będzie posiadał tylnego skrzydła. To prowadziło do kolejnych spekulacji i zdań, że oryginalny projekt zostanie porzucony, jednak finalnie pierwsza koncepcja została ostatecznie zachowana.
„Ta konfiguracja jest dozwolona przez przepisy ACO/FIA dotyczące hipersamochodów” – powiedział dyrektor techniczny zespołu, Olivier Jansonnie.
„Nasze obliczenia i prace w tunelu aerodynamicznym potwierdziły słuszność naszej decyzji o rywalizacji bez tylnego skrzydła.”
„Wraz z rozwojem i ustawieniami, których wymaga ta opcja, oczekujemy, że zostanie ona zweryfikowana podczas testów na różnych obiektach i różnej charakterystyce.”

- Image: © Peugeot Sport