Peugeot w pierwszej trójce trzeciego treningu na torze Monza. Glickenhaus ponownie najszybszy

Zespół Glickenhaus Racing #708 ponownie okazał się najszybszym składem podczas przygotowań do rywalizacji w 6 Hours of Monza, wyprzedzając dwa prototypy Peugeota, które były wolniejsze o jedyne dwie dziesiąte sekundy.
Po raz kolejny bardzo dobrym tempem popisał się Romain Dumas, który wskoczył na prowadzenie z wynikiem 1:36.813 i jako jedyny złamał barierę 1:37. Francuz wyprzedził tym samym dwie ekipy Peugeota, które plasowały się na dwóch pierwszych miejscach przez pierwszą część treningu.
Mikkel Jensem, podobnie, jak w drugiej sesji, wyznaczył tempo francuskiego składu #93 na poziomie 1:37.020, co pozwoliło utrzymać drugie auto Peugeota #94 na trzeciej lokacie, które notowało jedynie 0.065 sekundy straty.
Czwartym najszybszym czasem popisał się natomiast Brendon Hartley, który osiągnął wynik 1:37.301. Nowozelandczyk wyprzedził zespołowego kolegę, Kamui Kobayashiego o nieco ponad dwie dziesiąte sekundy. Pierwszą szóstkę zamknęło Alpine z 1:37.644, ustanowionym przez Nicolasa Lapierre'a.
Jonathan Aberdein z ekipy JOTA #28 osiągnął najlepszy czas w klasie LMP2, pokonując szybkie kółko w 1:38.904, co pozwoliło utrzymać na drugiej i trzeciej lokacie składy WRT #31 oraz Realteam by WRT #41, osiągające rezultat na poziomie 1:39.097 i 1:39.147.
Czołową piątkę zestawienia LMP2 zamknęły Richard Mille Racing Team #1 (1:39.150) oraz Algarve Pro Racing #45 (1:39.250).
Robert Kubica i zespół Prema Orlen Team #9 znalazły się ostatecznie na szóstej pozycji z wynikiem 1:39.265, natomiast Jakub Śmiechowski wraz z Inter Europol Competition #34 (1:39.582) uplasowali się na dziesiątym miejscu.
Nick Tandy po raz pierwszy w ten weekend wykręcił najlepszy rezultat w LMGTE Pro, pokonując okrążenie toru Monza w czasie 1:45.902. Wynik Brytyjczyka pozwolił utrzymać ekipę Porsche na drugiej pozycji z jedynie 0.098 sekundami straty oraz AF Corse #51, w którym brylował Alessandro Pieg Guidi, ustanawiając 1:46.041.
W LMGTE Am bardzo dobrym okrążeniem pod koniec sesji popisał się Nick Cassidy, który podniósł poprzeczkę na 1:47.676, co dało 0.147 sekundy przewagi nad ekipą Dempsey-Proton Racing #77 oraz kolejne 0.011 sekundy nad trzecim w zestawieniu Iron Lynx #60.
Wyniki trzeciej sesji treningowej:
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 708 | O. PLA / R. DUMAS / L. DERANI | Glickenhaus Racing | LMH | 1:36.813 | 24 | |
2. | 93 | P. DI RESTA / M. JENSEN / J. VERGNE | Peugeot TotalEnergies | LMH - H | 1:37.020 | 31 | 0.207 |
3. | 94 | L. DUVAL / G. MENEZES / J. ROSSITER | Peugeot TotalEnergies | LMH - H | 1:37.085 | 29 | 0.272 |
4. | 8 | S. BUEMI / B. HARTLEY / R. HIRAKAWA | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 1:37.301 | 34 | 0.488 |
5. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 1:37.546 | 29 | 0.733 |
6. | 36 | A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE | Alpine Elf Team | LMH | 1:37.644 | 33 | 0.831 |
7. | 28 | O. RASMUSSEN / E. JONES / J. ABERDEIN | Jota | LMP2 | 1:38.904 | 21 | 2.091 |
8. | 31 | S. GELAEL / R. FRIJNS / R. RAST | Team WRT | LMP2 | 1:39.097 | 30 | 2.284 |
9. | 41 | R. ANDRADE / F. HABSBURG / N. NATO | Realteam by WRT | LMP2 | 1:39.147 | 31 | 2.334 |
10. | 1 | L. WADOUX / P. CHATIN / C. MILESI | Richard Mille Racing Team | LMP2 | 1:39.150 | 30 | 2.337 |
11. | 45 | S. THOMAS / J. ALLEN / R. BINDER | Algarve Pro Racing | LMP2 | 1:39.250 | 32 | 2.437 |
12. | 9 | R. KUBICA / L. DELETRAZ / L. COLOMBO | Prema Orlen Team | LMP2 | 1:39.265 | 29 | 2.452 |
13. | 23 | A. LYNN / O. JARVIS / J. PIERSON | United Autosports USA | LMP2 | 1:39.511 | 28 | 2.698 |
14. | 22 | P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / W. OWEN | United Autosports USA | LMP2 | 1:39.528 | 27 | 2.715 |
15. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / W. STEVENS | Jota | LMP2 | 1:39.581 | 27 | 2.768 |
16. | 34 | J. SMIECHOWSKI / A. BRUNDLE / E. GUTIERREZ | Inter Europol Competition | LMP2 | 1:39.582 | 32 | 2.769 |
17. | 83 | F. PERRODO / N. NIELSEN / A. ROVERA | AF Corse | LMP2 P/A | 1:39.603 | 32 | 2.790 |
18. | 44 | M. KONOPKA / T. VAN DER HELM / M. BECHE | ARC Bratislava | LMP2 P/A | 1:39.803 | 32 | 2.990 |
19. | 10 | N. MÜLLER / R. CULLEN / S. BOURDAIS | Vector Sport | LMP2 | 1:39.838 | 24 | 3.025 |
20. | 35 | J. LAHAYE / M. LAHAYE / F. HERIAU | Ultimate | LMP2 P/A | 1:40.998 | 30 | 4.185 |
21. | 64 | T. MILNER / N. TANDY | Corvette Racing | LMGTE Pro | 1:45.902 | 29 | 9.089 |
22. | 92 | M. CHRISTENSEN / K. ESTRE | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:46.000 | 23 | 9.187 |
23. | 51 | A. PIER GUIDI / J. CALADO | AF Corse | LMGTE Pro | 1:46.041 | 25 | 9.228 |
24. | 52 | M. MOLINA / A. FUOCO | AF Corse | LMGTE Pro | 1:46.114 | 32 | 9.301 |
25. | 91 | G. BRUNI / F. MAKOWIECKI | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:47.243 | 31 | 10.430 |
26. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / N. CASSIDY | AF Corse | LMGTE Am | 1:47.676 | 26 | 10.863 |
27. | 77 | C. RIED / S. PRIAULX / H. TINCKNELL | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 1:47.823 | 25 | 11.010 |
28. | 60 | C. SCHIAVONI / M. CRESSONI / G. FISICHELLA | Iron Lynx | LMGTE Am | 1:47.834 | 32 | 11.021 |
29. | 85 | R. FREY / M. GATTING / S. BOVY | Iron Lynx | LMGTE Am | 1:48.027 | 31 | 11.214 |
30. | 777 | S. HOSHINO / T. FUJII / C. FAGG | D'Station Racing | LMGTE Am | 1:48.101 | 29 | 11.288 |
31. | 86 | M. WAINWRIGHT / R. PERA / B. BARKER | GR Racing | LMGTE Am | 1:48.121 | 27 | 11.308 |
32. | 33 | B. KEATING / H. CHAVES / M. SØRENSEN | TF Sport | LMGTE Am | 1:48.154 | 28 | 11.341 |
33. | 21 | S. MANN / C. ULRICH / T. VILANDER | AF Corse | LMGTE Am | 1:48.192 | 28 | 11.379 |
34. | 71 | F. DEZOTEUX / P. RAGUES / G. AUBRY | Spirit of Race | LMGTE Am | 1:48.227 | 30 | 11.414 |
35. | 88 | F. POORDAD / P. LINDSEY / J. HEYLEN | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 1:48.249 | 31 | 11.436 |
36. | 56 | B. IRIBE / O. MILLROY / B. BARNICOAT | Team Project 1 | LMGTE Am | 1:48.278 | 28 | 11.465 |
37. | 46 | M. CAIROLI / M. PEDERSEN / N. LEUTWILER | Team Project 1 | LMGTE Am | 1:48.368 | 30 | 11.555 |
38. | 98 | P. DALLA LANA / D. PITTARD / N. THIIM | Northwest AMR | LMGTE Am | 1:48.753 | 27 | 11.940 |