Pierwsze zwycięstwo Lucasa Auera oraz BMW w sezonie 2020. Robert Kubica na końcu stawki

Lucas Auer - BMW Team RMR / © DTM

Lucas Auer, po raz trzeci w swojej karierze, zwyciężył na torze Lausitzring, dając pierwszą wygraną w tegorocznej kampanii dla BMW. Podium uzupełnił Timo Glock oraz Robin Frjins, który okazał się najlepszym z czołowych kierowców. Robert Kubica, pomimo bardzo dobrego statu, swoje niedzielne zmagania zakończył na ostatniej pozycji.

Dobrym startem, po zgaśnięciu czerwonych świateł, popisał się Robin Frijns, który obronił pierwszą lokatę. Świetnie zareagował na start także Rene Rast, który skorzystał na błędzie Nico Mullera i przebił się tuż za lidera wyścigu. Z dużymi problemami na starcie borykał się Sheldon Van der Linde. Najlepszy po kwalifikacjach kierowca BMW, z nadzieją patrzył na wyścig i na szanse na zdobycie podium dzięki czwartej pozycji startowej. Niestety mimo błyskawicznej reakcji na gasnące światła jego samochód zgasł i kierowca z Południowej Afryki spadł na sam koniec stawki.

Świetny początek wyścigu wyglądał obiecująco także dla Roberta Kubicy. Polak zaliczył bardzo dobry start i już na pierwszych metrach był w stanie rywalizować z kierowcami przed sobą. Niestety przeciwnicy Kubicy prezentowali znacznie lepsze tempo i szybko spadł na przedostatnią lokatę.

Zaledwie po kilku okrążeniach doszło do zmiany na pozycji lidera wyścigu. Rene Rast bezproblemowo zdołał wyprzedzić Frijnsa i objął prowadzenie, jednak Holender nie zamierzał odpuścić swojemu rywalowi i dwa kółka poźniej odzyskał pierwsze miejsce.

Pierwszym, który zdecydował się na zmianę opon w swoim samochodzie, był Sheldon Van der Linde. Kierowca BMW zjechał do alei serwisowej już na ósmym okrążeniu, rozpoczynając serię wizyt u mechaników.

Niedzielny wyścig na torze Lausitzring / © DTM

W połowie dystansu wyścigu do boksów zjechało dwóch kierowców z czołówki. Rast oraz Wittmann pozostali na torze, aż przez siedemnaście okrążeń. Kółko poźniej zjechał Nico Muller, którego zespół wykonał fenomenalną zmianę opon i lider klasyfikacji generalnej z dużą przewagą wyjechał przed Rene Rastem, jednak nie zdołał długo bronić się przed bezpośrednim rywalem.

Robin Frijns jako ostatni z czołówki zdecydował się na zjazd do alei serwisowej. Lider wyścigu wyjechał po zmianie przed swoimi głównymi przeciwnikami, niestety z powodu niedogrzanych opon, szybko został zaatakowany przez Rasta oraz Mullera.

Szybkie okrążenia po zmianie opon rozpoczął Jamie Green. Brytyjczyk na jedenastym kółku zjechał do alei serwisowej i na nowym komplecie zaczął pogoń za czołówką. Po zjeździe do boksów przez czołówkę objął prowadzenie w wyścigu.

Na 24-tym okrążeniu doszło do kolejnej zmiany na pozycji lidera. Słabnące tempo Greena spowodowało, że dwóch kierowców BMW, jadących za jego plecami, zdołało go wyprzedzić. Prowadzenie objął wtedy Timo Glock, a tuż za jego plecami znajdował się Lucas Auer. 

Kierowcy BMW okrążenie za okrążeniem zmieniali się na pozycji lidera. Na 25-tym okrążeniu na pierwsze miejsce wysunął się Lucas Auer, zaś kółko później na prowadzenie powrócił Timo Glock.

Późna decyzja o zmianie opon w samochodach Frijnsa, Mullera oraz Rasta, ostatecznie nie ułatwiła kierowcom Audi walki o czołowe pozycje. Mimo iż tempo w samochodach z czołówki słabło, to świetna jazda kierowców BMW pozwoliła na walkę o czołowe pozycje do końca wyścigu.

Ostatnie okrążenie przyniosło wiele zmian. Na wjeździe do pierwszego zakrętu Lucas Auer zdołał wyprzedzić Timo Glocka i do końca już nie oddał prowadzenia. Auer po raz pierwszy w tegorocznym sezonie zdobył zwycięstwo dla siebie oraz BMW. Ostatni zakręt świetnie wykorzystał Robin Frijns, który po dobrym wyjeździe na prostą start/meta zdołał wyprzedzić Jamiego Greena i zajął trzecią pozycję i miejsce na podium.

Niespodziewanie również doszło do zmiany na dalszych pozycjach. Podobnie jak tydzień temu, tuż przed metą zaciętą walkę prowadził Rene Rast oraz Nico Muller. Tym razem z przewagą zaledwie 0.011 sekundy zwycięsko z rywalizacji wyszedł Szwajcar, który ostatecznie dojechał na piątym miejscu.

Robert Kubica, mimo dobrego początku, na dystansie wyścigu nie zdołał odzyskać straconych pozycji. Ostatecznie Polak ponownie dojechał na szesnastym miejscu, zamykając całą stawkę.

Teraz kierowców czeka dwutygodniowa przerwa, po której powrócą do rywalizacji na Holenderskim torze Assen. Będzie to pierwszy weekend w sezonie, kiedy podczas weekendu DTM na trybunach zasiądą kibice.

Wyniki niedzielnego wyścigu na torze Lausitzring:

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata KM/H Naj okr
1. 22 Lucas Auer BMW Team RMR 57:22.467 34 162.490 1:39.028 15
2. 16 Timo Glock BMW Team RMG 57:23.677 34 1.210 1.210 162.433 1:38.935 3
3. 4 Robin Frijns Audi Sport Team Abt Sportsline 57:24.242 34 1.775 0.565 162.407 1:38.522 22
4. 53 Jamie Green Audi Sport Team Phoenix 57:24.444 34 1.977 0.202 162.397 1:38.438 13
5. 51 Nico Muller Audi Sport Team Abt Sportsline 57:24.931 34 2.464 0.487 162.374 1:39.158 20
6. 33 Rene Rast Audi Sport Team Rosberg 57:24.942 34 2.475 0.011 162.374 1:39.116 19
7. 27 Jonathan Aberdein BMW Team RMR 57:25.703 34 3.236 0.761 162.338 1:38.998 22
8. 28 Loic Duval Audi Sport Team Phoenix 57:26.563 34 4.096 0.860 162.297 1:39.166 15
9. 11 Marco Wittmann BMW Team RMG 57:26.672 34 4.205 0.109 162.292 1:38.994 3
10. 31 Sheldon van der Linde BMW Team RBM 57:31.557 34 9.090 4.885 162.063 1:39.223 10
11. 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix 57:31.622 34 9.155 0.065 162.059 1:39.302 3
12. 25 Philipp Eng BMW Team RBM 57:32.288 34 9.821 0.666 162.028 1:39.252 27
13. 10 Harrison Newey WRT Team Audi Sport 57:34.770 34 12.303 2.482 161.912 1:39.210 22
14. 62 Ferdinand Habsburg WRT Team Audi Sport 57:35.697 34 13.230 0.927 161.868 1:38.669 23
15. 13 Fabio Scherer WRT Team Audi Sport 57:37.863 34 15.396 2.166 161.767 1:38.989 15
16. 8 Robert Kubica Orlen Team ART 57:50.557 34 28.090 12.694 161.175 1:39.978 3
Najszybsze okrążenie
53 Jamie Green Audi Sport Team Phoenix 1:38.438 167.131 KM/H 13
Image: © DTM