Pirelli przedstawiło możliwe strategie związane z oponami na Grand Prix Belgii

Max Verstappen - Aston Martin Red Bull Racing / © Getty Images / Red Bull Content Pool

Firma Pirelli, która jest obecnie jedynym dostawcą opon do Formuły 1, przedstawiła warianty możliwe do zastosowania przez zespoły przy doborze strategii związanej z oponami podczas siódmej już rundy Mistrzostw Świata odbywającej się na belgijskim torze Spa-Francorchamps.

Tor położony w Ardenach znany jest ze stale zmieniających się warunków pogodowych, a obecność lasów wokół obiektu sprzyja występującym miejscowo gwałtownym opadom deszczu.

Czołowa trójka kierowców obecnej klasyfikacji - Lewis Hamilton, Max Verstappen i Valtteri Bottas rozpoczną wyścig na mieszance pośredniej C3, z której korzystali w drugiej części sesji kwalifikacyjnej.

Według Pirelli najkorzystniejszym zestawianiem podczas rywalizacji na suchej nawierzchni jest strategia jednego pit stopu, polegająca na starcie do wyścigu na miękkiej mieszance i zmianie na opony pośrednie na 18 okrążeniu.

Drugą strategią sugerowaną przez włoskiego producenta jest wykorzystanie kolejno miękkiej i twardej mieszanki. Zmiana miałaby nastąpić na 16 okrążeniu wyścigu.

Możliwa jest również strategia dwóch postojów z dwukrotnym wykorzystaniem najmiększych opon C4, dostępnej podczas tego Grand Prix i założeniem na ostatnie 16 okrążeń rywalizacji opon pośrednich C3.

Najwolniejszą prognozowaną przez Pirelli strategią będzie wykorzystanie na starcie mieszanki pośredniej C3 i zmiana na 20 okrążeniu na mieszankę twardą C2.

Włoski producent opon przewiduje, że wszystkie z wymienionych strategii są zbliżone pod względem całkowitego czasu wyścigu.

"Na Spa było jak dotąd tylko kilka kropel deszczu, a na miękkich oponach, które są tylko o jeden stopień twardsze niż najdelikatniejsza mieszanka, którą przywieźliśmy do Spa w zeszłym roku, Lewis Hamilton czterokrotnie pobił rekord okrążenia toru" - powiedział szef Pirelli Motorsport Mario Isola.

"Fakt, że w tym roku pierwszych siedmiu kierowców na starcie jest szybszych niż w 2019, podkreśla imponującą ewolucję samochodów. Zauważyliśmy też już pewne rozbieżności w strategiach, gdy trzy najlepsze zespoły w stawce rozpoczęły wyścig na pośredniej oponie. Dzięki temu pierwsze okrążenia wyścigu będą niezwykle interesujące. Zawodnicy na mieszance pośredniej powinni być w stanie jechać dłużej, jednak kierowcy na miękkich oponach będą mieli przewagę prędkości, która może być znaczna we wczesnym etapie wyścigu" – tłumaczył.

"Zespoły zawsze starannie planują swoje strategie, jednak wyścig na Spa jest nieco inny. Tutaj trzeba reagować na stale zmieniające się warunki pogodowe" – dodał.

Prognozowane strategie postojów przez Pirelli:

Prognozowane strategie postojów przez Pirelli w GP Belgii
Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool