Pirelli wskazuje krawężniki jako przyczynę wielu przebić opon w GP Kataru

George Russell i Nicholas Latifi - Williams Racing / © Williams F1

Dostawca opon do Formuły 1, firma Pirelli, wszczęła dochodzenie w sprawie wielokrotnych przebić opon podczas Grand Prix Kataru i podejrzewa, że przyczyną tego były agresywne krawężniki obiektu Losail.

Już pierwsze przejazdy podczas sesji treningowych dwudziestej rundy tegorocznych Mistrzostw Świata Formuły 1 pokazały, że szybka pętla w Katarze nie tylko dostarczy ekstremalnych odczuć kierowcom, ale także spowoduje kilka awarii bolidów oraz uszkodzeń opon.

Podczas niedzielnej walki o punkty, pierwszym, który przekonał się o agresywności toru Losail, był Valtteri Bottas, w bolidzie którego doszło do przebicia lewej przedniej opony, podobnie jak miało to miejsce w przypadku Lando Norrisa oraz obu kierowców zespołu Williams.

Pirelli zakładało, że pętla na katarskiej pustyni będzie generowała duże zużycie opon, przez co zdecydowano się na najtwardsze mieszanki w gamie dostawcy, jednak nie spodziewało się, że przekroczy to jakiekolwiek założenia.

„Losail to nowy i relatywnie nieznany tor, składający się z wielu szybkich zakrętów – mocno obciążających opony. Zespoły przystąpiły do wyścigu bez takich ilości informacji, jakimi zwykle dysponują – mając za sobą tylko jeden reprezentatywny trening” - powiedział Mario Isola.

„W trakcie zmagań okazało się, że strategia jednego postoju jest rozwiązaniem wysoko marginalnym, jeśli chodzi o zużycie ogumienia – wymagała zatem uważnego zarządzania oponami.”

„W końcówce niektórzy kierowcy mieli problemy, prawdopodobnie spowodowane kombinacją bardzo wysokiego poziomu zużycia na długich przejazdach oraz uderzeń z dużymi prędkościami w agresywne krawężniki.”

„Oczywiście wykonamy drobiazgowe, laboratoryjne analizy tych wydarzeń w naszej siedzibie w Mediolanie.”

„Dla kontrastu, Hamilton i Verstappen byli w stanie naciskać na limicie, wykorzystując obrane przez siebie strategie – na mecie mieli przewagę ponad 30 sekund nad trzecim w klasyfikacji Alonso, który z powodzeniem zastosował strategię jednego pit stopu” - podsumował Włoch.

Image: © Williams F1