Ponowne zwycięstwo Nico Mullera w DTM. Trzynaste miejsce dla Kubicy na Lausitzring

Nico Muller - Audi Sport Team Abt Sportsline / © Audi AG

Nico Muller, po świetnym starcie na Lausitzring odniósł ponowne zwycięstwo w tegorocznym sezonie. Bardzo dobry wyścig również zaliczył Sheldon van der Linde. Kierowca BMW jest pierwszym, który zdobył podium dla producenta z Monachium w sezonie 2020.

Słaby start zaliczył startujący z pierwszego pola Robin Frijns, który już do pierwszego zakrętu wjeżdżał już za plecami Nico Mullera. Ciasno również było za plecami lidera gdzie walka o trzecie miejsce trwała między Van der Linde, Glockiem oraz Duvalem. Dzięki optymalnej linii jazdy to kierowca z RPA zyskał jedno miejsce po starcie.

Tuż po starcie w trzecim zakręcie doszło do walki między Rene Rastem a Luicem Duvalem. Niemiec wypchnięty wyjechał na pobocze toru, jednak bez większych problemów powrócił do dalszej walki.

Problemy w trzecim zakręcie również zaliczył Fabio Scherer. Samochód kierowcy Audi wpadł w poślizg, co spowodowało również wizytę na poboczu. Szwajcar powrócił na tor na ostatniej pozycji, jednak szybko zaczął odrabiać straty do reszty stawki.

Pierwszym z kierowców, który pojawił się w alei serwisowej na zmianę opon, był Lucas Auer, który rozpoczął serie zjazdów na obowiązkowy pit stop.

Pech również podczas wyścigu nie omijał Roberta Kubicy. Tuż na dojeździe do pierwszego zakrętu na atak zdecydował się Fabio Scherer. Decyzja o wykonaniu manewru okazała się nie najlepsza. Polak nie widząc Szwajcara za plecami, dość ciasno wjechał do pierwszego zakrętu. Kierowca Audi nie mając możliwości ucieczki, wjechał w Polaka, powodując, że samochód Kubicy się obrócił. Chwilę poźniej sędziowie ukarali Scherera dodatkowym przejazdem przez boksy.

Pierwszym z kierowców, który musiał zakończyć przedwcześnie wyścig, był Luic Duval. Kierowca Audi przez problemy techniczne był zmuszony do zjechania na pobocze w zakręcie trzecim.

Mike Rockenfeller oraz Robert Kubica byli jedynymi kierowcami, którzy znacznie dłużej pozostali na torze. Zespół ściągnął do alei serwisowej Polaka podczas strefy Slowe Zone, która pojawiła się wraz z problemami Duvala. Zmiana opon w samochodzie Kubicy przeszła sprawnie i szybko powrócił na tor.

Niepewna pozycja po zakończeniu wyścigu czeka Mike’a Rockenfellera. W trakcie wyścigu sędziowie zaczęli rozpatrywać incydent nieprzestrzegania strefy Slow Zone przez Niemca. Jego sytuacja ponownie zostanie rozpatrzona już po wyścigu, kiedy u sędziów pojawi się kierowca Audi.

Nico Muller od startu jechał po pewne zwycięstwo z blisko trzy sekundową przewagą nad Sheldonem Van der Linde. Mimo zmniejszania dystansu najlepszy z kierowców BMW nie był w stanie dogonić lidera wyścigu i finalnie musiał się zadowolić drugą lokatą.

Sporo działo się pod koniec wyścigu, gdzie dochodziło do wielu prób wyprzedzania przeciwników. Finalnie jednak ani Wittmann nie był w stanie zaatakować jadącego na trzeciej pozycji Frijnsa, ani Rene Rast nie awansował przed Ferdinanda Habsburga.

Bardzo dobry weekend zaliczyli kierowcy BMW. W pierwszej piątce znalazło się aż trzech zawodników producenta z Monachium. Jednak w dalszym ciągu to Audi jest zdecydowanym liderem w tegorocznym sezonie DTM.

Robert Kubica w związku ze startem z ostatniej pozycji oraz kontaktem z Schererem, pierwszy wyścig na torze Lausitzring zakończył na trzynastym miejscu.

Wyniki pierwszego wyścigu Lausitzring-Sprint:

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata KM/H Naj okr
1. 51 Nico Muller Audi Sport Team Abt Sportsline 57:06.681 43 157.118 1:17.249 21
2. 31 Sheldon van der Linde BMW Team RBM 57:09.551 43 2.870 2.870 156.987 1:17.570 5
3. 4 Robin Frijns Audi Sport Team Abt Sportsline 57:14.194 43 7.513 4.643 156.775 1:17.627 4
4. 11 Marco Wittmann BMW Team RMG 57:14.542 43 7.861 0.348 156.759 1:17.901 4
5. 16 Timo Glock BMW Team RMG 57:21.250 43 14.569 6.708 156.453 1:17.914 4
6. 62 Ferdinand Habsburg WRT Team Audi Sport 57:26.907 43 20.226 5.657 156.196 1:17.863 18
7. 33 Rene Rast Audi Sport Team Rosberg 57:27.360 43 20.679 0.453 156.176 1:18.028 36
8. 53 Jamie Green Audi Sport Team Phoenix 57:31.595 43 24.914 4.235 155.984 1:17.984 6
9. 25 Philipp Eng BMW Team RBM 57:33.335 43 26.654 1.740 155.906 1:17.740 33
10. 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix 57:33.483 43 26.802 0.148 155.899 1:17.810 32
11. 10 Harrison Newey WRT Team Audi Sport 57:59.863 43 53.182 26.380 154.717 1:18.141 16
12. 22 Lucas Auer BMW Team RMR 58:04.149 43 57.468 4.286 154.527 1:18.084 7
13. 8 Robert Kubica Orlen Team ART 58:14.069 43 1:07.388 9.920 154.088 1:17.995 35
14. 27 Jonathan Aberdein BMW Team RMR 57:24.978 42 +1 okr +1 okr 152.649 1:17.774 13
15. 13 Fabio Scherer WRT Team Audi Sport 57:37.196 42 +1 okr 12.218 152.110 1:18.000 3
Niesklasyfikowani
28 Loic Duval Audi Sport Team Phoenix 32:17.651 24 +19 okr +18 okr 155.084 1:17.692 5
Najszybsze okrążenie
Nico Muller Audi Sport Team Abt Sportsline 1:17.249 162.084 KM/H 21
Image: © Audi AG