Porsche 963 pokonuje ponad 2600 kilometrów podczas przygotowań do sezonu 2023 FIA WEC

Skład Porsche Penske Motorsport zakończył przygotowania do nadchodzącej kampanii FIA WEC, pokonując podczas dwóch dni testowych ponad 2600 kilometrów.
Priorytetem dla zespołu było przetestowanie opon i znalezienie najlepszego możliwego ustawienia na nadchodzące otwarcie sezonu, które odbędzie na torze Sebring International Raceway już 17 marca.
Sobotnie i niedzielne testy odbyły się w doskonałych warunkach pogodowych. Zespół Porsche Penske Motorsport bardzo dobrze wykorzystał panujące na pętli warunki, aby zebrać jak najwięcej informacji na temat dwóch mieszanek opon Michelin, konfiguracji i strategii wyścigowej. W połączonych wynikach czterech sesji dwa Porsche 963 zajęły czwarte i piąte miejsce.
„Nasz zespół FIA WEC jest nowy i bardzo silny. Skład wykonał świetną robotę, a podczas naszych testów w Portugalii, w zeszłym miesiącu, ta załoga zebrała się i po raz pierwszy użyła nowego sprzętu. Wszystko poszło idealnie, a potem pojechaliśmy prosto na Florydę” – powiedział Urs Kuratle, dyrektor Factory Motorsport LMDh.
„Podsumowując, prolog był dla nas niezwykle pracowity i ciężki. Nie mieliśmy żadnych większych problemów z samochodami, ale napotkaliśmy kilka mniejszych. Oznaczało to, że musieliśmy pracować do późna w nocy.”
„Udało nam się jednak pokonać duży dystans i zdobyć ważne informacje. Nadal musimy pracować nad najdrobniejszymi szczegółami naszego auta.”
Podczas dwudniowych testów samochody Porsche 963 po raz pierwszy zmierzyły się z konkurencją w klasie hipersamochodów. Tegorocznymi rywalami w walce o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Długodystansowych Mistrzostw Świata będą Ferrari, Toyota, Cadillac, Peugeot, Vanwall i Glickenhaus.
„Wspaniale było zapoznać się z konkurencją w klasie hipersamochodów. Podczas prologu dowiedzieliśmy się wiele o naszym nowym samochodzie. Dzięki tym informacjom musimy teraz maksymalnie wykorzystać to, co jest możliwe” – przyznał Frederick Makowiecki, kierowca prototypu z numerem #5.
„W FIA WEC najlepsze wykorzystanie opon jest często kluczem do sukcesu. Zobaczymy, jak dobrze możemy sobie radzić w tej dziedzinie. Zebraliśmy ogromną ilość danych, które teraz musimy przeanalizować przed rozpoczęciem wyścigu.”
Andre Lotterer z prototypu #6, dodał: „Nowa era hipersamochodów zaczyna się od wielu aut rywalizujących w najwyższej klasie. Podczas prologu przygotowywaliśmy się do pierwszego wyścigu. Nie wszystko jednak poszło idealnie, ale robimy postępy.”
„Przed nami jeszcze dużo pracy. Konkurencja jest bardzo mocna i pierwsza runda nie będzie dla nas łatwa.”
- Image: © Porsche AG