Porsche 963 pokonuje ponad 2600 kilometrów podczas przygotowań do sezonu 2023 FIA WEC

Porsche Penske Motorsport #6 / © Porsche AG

Skład Porsche Penske Motorsport zakończył przygotowania do nadchodzącej kampanii FIA WEC, pokonując podczas dwóch dni testowych ponad 2600 kilometrów.

Priorytetem dla zespołu było przetestowanie opon i znalezienie najlepszego możliwego ustawienia na nadchodzące otwarcie sezonu, które odbędzie na torze Sebring International Raceway już 17 marca.

Sobotnie i niedzielne testy odbyły się w doskonałych warunkach pogodowych. Zespół Porsche Penske Motorsport bardzo dobrze wykorzystał panujące na pętli warunki, aby zebrać jak najwięcej informacji na temat dwóch mieszanek opon Michelin, konfiguracji i strategii wyścigowej. W połączonych wynikach czterech sesji dwa Porsche 963 zajęły czwarte i piąte miejsce.

„Nasz zespół FIA WEC jest nowy i bardzo silny. Skład wykonał świetną robotę, a podczas naszych testów w Portugalii, w zeszłym miesiącu, ta załoga zebrała się i po raz pierwszy użyła nowego sprzętu. Wszystko poszło idealnie, a potem pojechaliśmy prosto na Florydę” – powiedział Urs Kuratle, dyrektor Factory Motorsport LMDh.

„Podsumowując, prolog był dla nas niezwykle pracowity i ciężki. Nie mieliśmy żadnych większych problemów z samochodami, ale napotkaliśmy kilka mniejszych. Oznaczało to, że musieliśmy pracować do późna w nocy.”

„Udało nam się jednak pokonać duży dystans i zdobyć ważne informacje. Nadal musimy pracować nad najdrobniejszymi szczegółami naszego auta.”

Podczas dwudniowych testów samochody Porsche 963 po raz pierwszy zmierzyły się z konkurencją w klasie hipersamochodów. Tegorocznymi rywalami w walce o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Długodystansowych Mistrzostw Świata będą Ferrari, Toyota, Cadillac, Peugeot, Vanwall i Glickenhaus.

„Wspaniale było zapoznać się z konkurencją w klasie hipersamochodów. Podczas prologu dowiedzieliśmy się wiele o naszym nowym samochodzie. Dzięki tym informacjom musimy teraz maksymalnie wykorzystać to, co jest możliwe” – przyznał Frederick Makowiecki, kierowca prototypu z numerem #5.

„W FIA WEC najlepsze wykorzystanie opon jest często kluczem do sukcesu. Zobaczymy, jak dobrze możemy sobie radzić w tej dziedzinie. Zebraliśmy ogromną ilość danych, które teraz musimy przeanalizować przed rozpoczęciem wyścigu.”

Andre Lotterer z prototypu #6, dodał: „Nowa era hipersamochodów zaczyna się od wielu aut rywalizujących w najwyższej klasie. Podczas prologu przygotowywaliśmy się do pierwszego wyścigu. Nie wszystko jednak poszło idealnie, ale robimy postępy.”

„Przed nami jeszcze dużo pracy. Konkurencja jest bardzo mocna i pierwsza runda nie będzie dla nas łatwa.”

Image: © Porsche AG