Porsche na właściwej drodze do próbnych przejazdów prototypem LMDh jeszcze w tym roku

Thomas Laudenbach, nowy szef sportów motorowych w Porsche, przyznał, że niemiecki producent jeszcze w tym roku zamierza przetestować prototyp LMDh, nad którym pracuje z innymi podmiotami.
Porsche z początkiem kampanii 2023 powróci do najwyższej klasy prototypów i będzie ścigał się w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (FIA WEC) oraz IMSA WeatherTech SportsCar Championship, przy współpracy z Team Penske.
Przeczytaj też: Porsche Motorsport i Team Penske łączą siły przy programie LMDh
Konstruktor ze Stuttgartu jeszcze przed Świętami Bożego Narodzenia zamierza sprawdzić swoje nowe auto, aby zoptymalizować skomplikowaną strukturę przedsięwzięcia i wykluczyć wszelkie niedociągnięcia.
„Taki jest plan” - powiedział Laudenbach. „Harmonogram jest napięty, ale wciąż do tego zmierzamy.”
„LMDh to złożona struktura, ponieważ potrzebujemy producenta samochodu, mamy części od jednego dostawcy, mamy własne rozwiązania i partnera w osobie Team Penske.”
„Od strony strukturalnej nie jest to najłatwiejsza droga. To trudne, ale powiedziałbym, że wciąż idziemy w dobrym kierunku i zdążymy na czas.”
Laudenbach przyznał, że miejsce testu nowego prototypu LMDh nie zostało jeszcze wybrane, jednak wyklucza, aby stało się to na torze wyścigowym.
„Uważam, że z nowiutkim samochodem zawsze powinieneś wykonać próbne przejazdy, właściwy test, a nie bezpośrednio jechać na tor wyścigowy.”
„Jeśli ustawimy samochód, pierwszym krokiem jest zawsze próbny test. Czy zrobimy to w Weissach lub gdzie indziej, nie jest to jeszcze przesądzone.”
„To będzie pewny rodzaj wdrożenia, aby sprawdzić, czy wszystkie systemy działają prawidłowo, przyjrzeć się ustawieniom, wykonać kalibracje i tego typu rzeczy.”
„Nie byłby to jednak pierwszy, właściwy test osiągów. Tak naprawdę chodzi o to, by działały wszystkie systemy.”
Nowy szef sportów motorowych w Porsche podkreślił także, że koncern zamierza wesprzeć swoich partnerów, jeśli ci zdecydują się na rywalizację prototypami LMDh, jednak nie spodziewa się zaspokoić obecnego popytu w pierwszym roku działania programu.
„Wyraźnie planujemy umożliwić przynajmniej pewnej liczbie klientów rozpoczęcie działalności w 2023 roku” - wyjaśnił Laudenbach.
„To dla nas wyzwanie, ponieważ wciąż rozwijamy samochód i ułatwieniem nie jest start fabrycznego programu wyścigowego wraz z klienckim.”
„Dostaną w stu procentach ten sam samochód i te same możliwości, co fabryka; to jest jasne. Naszym celem jest wyraźne umożliwienie tego w 2023 roku i powinno być to możliwe, a następnie powiększenie bazy klientów w 2024.”
- Image: © Porsche AG