Porsche rezygnuje z odwołania w Międzynarodowym Sądzie Apelacyjnym FIA

Zespół Porsche GT wycofał się z apelacji w sprawie odrzucenia protestu złożonego po kontrowersyjnym wyścigu 8 Hours of Bahrain i uznał ostateczne wyniki rywalizacji w ostatniej rundzie FIA WEC.
Niemiecki skład, tuż po zakończeniu wyścigu na torze Bahrain International, ogłosił, że złoży odwołanie do Międzynarodowego Sądu Apelacyjnego FIA, czego powodem była kontrowersyjna decyzja, która położyła cień na finałowy rezultat o mistrzowski tytuł w GTE pomiędzy Porsche a Ferrari.
Na piętnaście minut przed zakończeniem wyścigu, rywalizujący Alessandro Pier Guidi w Ferrari 488 GTE Evo, uderzył w tył Porsche 911 RS-19, co spowodowało obrót kierowcy niemieckiej marki i awans Włocha na pierwszą lokatę.
Szybka analiza całego zdarzenia dała decyzję o oddaniu pozycji przez zawodnika ekipy AF Corse, jednak skład Porsche zdecydował się na zjazd do boksów na dodatkowe tankowanie, co uniemożliwiło zamianę miejsc. Mimo postoju w boksach Pier Guidiego, który także zdecydował się tankowanie w ostatnich minutach, Włoch i James Calado jako pierwsi minęli linię mety, odnosząc zwycięstwo.
Początkowy protest Porsche został odrzucony, a zespół zdecydował, że złoży odwołanie do Międzynarodowego Sądu Apelacyjnego FIA. Decyzja ta została jednak wycofana.
„Porsche Motorsport złożyło protest przeciwko decyzjom podjętym przez dyrektora wyścigowego 8 Hours of Bahrain po finale sezonu FIA WEC na torze Bahrain International w związku z incydentem pomiędzy Porsche 911 RS-19 #92 a Ferrari oznaczonym numerem #51. Ten protest został jednak odrzucony” - wyjaśniła zespół.
„Porsche zapowiedziało, że odwoła się od odrzucenia protestu. Intencją było umożliwienie pełnego zbadania okoliczności i faktów, a także stanowiska prawnego.”
„Dogłębna analiza sytuacji i porady radcy prawnego doprowadziły do decyzji o niepodejmowaniu dalszych kroków prawnych” - czytamy dalej.
„W interesie tego sportu, Porsche chciałoby przejrzystości, aby w odniesieniu do kar za naruszenia na torze - zwłaszcza podczas wyścigu - przyjęto rygorystyczne i jednolite podejście.”
Decyzja Porsche oznacza, że Alessandro Pier Guidi oraz James Calado zostali mistrzami świata w klasyfikacji kierowców GTE, natomiast zespół AF Corse wywalczył tytuł wśród konstruktorów.
- Image: © Porsche AG