Porsche z sukcesem kończy pierwsze wytrzymałościowe testy prototypu LMDh w Barcelonie

Nowy prototyp LMDh zespołu Porsche Penske Motorsport zdał swój pierwszy test na arenie międzynarodowej i na torze Barcelona-Catalunya pokonał w ciągu ostatnich kilku dni ponad 2000 kilometrów.
Celem testu auta LMDh było skonfigurowanie systemów, rozwijanie opon i optymalizacja interakcji między silnikiem V8 Turbo a elementami hybrydowymi zgodnymi z nowymi regulacjami.
„Udane testy w Barcelonie były niezwykle ważnym krokiem” – przyznał Thomas Laudenbach, wiceprezes Porsche Motorsport.
„Podczas naszych pierwszych okrążeń na torze testowym w Weissach, kluczowym elementem było sprawdzenie podstawowych funkcji prototypu LMDh. W Hiszpanii widzieliśmy cały zakres rozwoju: przejazdy wytrzymałościowe, prace nad ustawieniami i co bardzo ważne, optymalizację interakcji między wszystkimi partnerami zaangażowanymi w ten projekt.”
„Imponujące dla mnie było to, jak szybko pracownicy Porsche, Penske, Michelin, Multimatic i innych firm połączyli się w jedną całość. Chciałbym wszystkim podziękować za rolę, jaką odegrali.”

W przeciwieństwie do pierwszych jazd na torze testowym, wszystko wskazuje na to, że Porsche przystąpiło do drugich testów z pełnym pakietem hybrydowym.
„Ukończyliśmy pierwsze testy na «prawdziwym» torze wyścigowym i udało nam się ponad dwukrotnie zwiększyć poprzedni przebieg nowego Porsche LMDh, który wyniósł ponad 2000 kilometrów” – powiedział Urs Kuratle, dyrektor do spraw sportów motorowych Porsche LMDh.
„Łącznie z naszymi partnerami na torze było ponad siedemdziesiąt osób. Z punktu widzenia organizacji było to kolejne wyzwanie. Poczyniliśmy znaczne postępy nie tylko w przypadku samochodu, ale także współpracy operacyjnej i procesów w Porsche Penske Motorsport.”
„Przed nami jednak jeszcze długa droga, zanim dotrzemy do miejsca, w którym chcemy być” – dodał.
Porsche kontynuuje swój program rozwojowy z nowym prototypem LMDh i zawita na różne tory wyścigowe w Europie oraz Ameryce Północnej. Jesienią nowe auto niemieckiego konstruktora ma otrzymać homologację, a już w styczniu 2023 roku zadebiutuje w 24-godzinnej rywalizacji w Daytonie.

„To były moje pierwsze okrążenia w prototypie LMDh – wspaniałe doświadczenie” – skomentował Felipe Nasr.
„Mimo że auto jest nowe, udało nam się przejechać sporo kilometrów. To było świetne i nie należy tego lekceważyć. Mogliśmy rozpocząć pracę nad ustawieniami oraz testami opon.”
„Moje wrażenia z przejazdów są pozytywne i z uśmiechem na twarzy wyjeżdżam z Barcelony. Nie mogłem się doczekać tych pierwszych testów. Teraz dostałem szansę, by wreszcie pracować z zespołem Porsche Penske Motorsport, zasiąść za kierownicą i wcisnąć gaz. Było to dla mnie szczególne doświadczenie.”
Dane Cameron, dodał: „Po raz pierwszy wsiadłem do prototypu LMDh dobre dwa tygodnie temu w Weissach. Chodziło przede wszystkim o funkcjonalne testy.”
„Postęp, jaki poczyniliśmy do naszych pierwszych okrążeń w Barcelonie, jest imponujący. Z każdym dniem udawało nam się pokonywać coraz więcej kilometrów, a osiągi wyraźnie się poprawiły.”
„Oczywiście na tak wczesnym etapie nie chodzi o to, aby osiągać limit. Wręcz przeciwnie: nasze podejście jest bardzo konserwatywne.”
„Na tej podstawie moje wrażenia są niezwykle pozytywne, ponieważ wciąż istnieje niesamowity potencjał do dalszego ulepszania naszego nowego auta.”

- Image: © Porsche AG