Porsche zapowiada testy prototypu klasy LMDh pod koniec 2021 roku

Porsche 919 Hybrid Evo, Porsche LMP / © Porsche AG

Porsche w grudniu ubiegłego roku przedstawiło plany związane z rywalizacją w Długodystansowych Mistrzostwach Świata oraz IMSA WeatherTech SportsCar Championship od sezonu 2023. Według dyrektora fabrycznego oddziału motorsport, Pascala Zurlindena, niemiecki producent planuje torowe testy swojego prototypu kategorii LMDh jeszcze w tym roku.

Zurlinden potwierdził, że wybór odpowiedniego silnika jest już sfinalizowany, a partnerzy, współodpowiedzialni za stworzenie podwozia, zostaną ogłoszeni w najbliższych miesiącach.

„W drogowych samochodach Porsche mamy szeroką gamę silników i szukaliśmy najlepszego z nich. Nie możemy o tym jeszcze mówić, ale decyzja dotycząca wykorzystania jednostki napędowej jest już podjęta. Finalizujemy jeszcze szczegóły dotyczące naszego partnera w zakresie podwozi” – wyjaśnił Zurlinden.

„Dział odpowiedzialny za nadwozie i aerodynamikę także pracuje pełną parą, ponieważ jest to obecnie dziedzina odgrywająca niezwykle ważną rolę. Wszyscy ciężko pracujemy nad tym, aby była to jak najlepsza konstrukcja. To jest nasz główny cel” – dodał.

Jak podaje Niemiec, pierwsze testy odbędą się prawdopodobnie na torze testowym w Weissach pod koniec tego roku.

„Celem jest uruchomienie i rozpoczęcie kompletnych testów na rok przed startem w wyścigach. Naszą wieloletnią tradycją jest sprawdzanie nowych samochodów w Weissach. Nie mogę powiedzieć na pewno, czy i tym razem tak zrobimy, ale byłby to logiczny krok. W zeszłym roku w grudniu udało się ogłosić nasz powrót do rywalizacji z samochodem kategorii LMDh, więc miejmy nadzieję, że w tym roku będziemy już po udanych testach nowej konstrukcji. Byłby to dla nas swojego rodzaju prezent gwiazdkowy” – tłumaczył dyrektor Porsche Motorsport.

Zurlinden powiedział również, że wciąż trwają prace nad znalezieniem synergii z siostrzaną marką Audi, która podobnie jak Porsche, wraca do rywalizacji w wyścigach długodystansowych w najwyższej klasie. Powszechnie uważa się, że obaj producenci będą współpracować z firmą Multimatic w zakresie projektu i rozwoju wspólnego podwozia.

„Tak samo, jak w przypadku samochodów drogowych istnieją wspólne płyty podłogowe poszczególnych modeli, tak i w tym przypadku mamy platformę, nad którą pracujemy wspólnie” – powiedział Zurlinden, podsumowując relacje z Audi.

Program LMDh Audi oparty będzie w dużej mierze na zespołach prywatnych. Natomiast kierunek oraz poziom zaangażowania działu fabrycznego Porsche Motorsport ma zostać określony w najbliższych tygodniach.

Pascal Zurlinden wspomniał także, że niemiecki producent wspiera kierowców fabrycznych powiązanych z Porsche w zdobywaniu doświadczenia za kierownicą samochodów LMP2, które zaprocentuje w późniejszym okresie startów konstrukcjami LMDh. Takimi zawodnikami są m.in. Patrick Pilet i Sven Mueller, którzy rozpoczęli już starty za kierownicą prototypów. Niemiec zaznaczył jednak, że Porsche nie wyznaczyło jeszcze swojego składu kierowców do rozwoju samochodu i późniejszych programów wyścigowych.

Image: © Porsche AG