Portimao w zastępstwie Sebring na otwarcie kampanii 2021 FIA WEC

Algarve International Circuit / © Alfa Romeo Racing Orlen / DPPI

Tor Algarve International w Portimao zastąpi amerykańską pętlę w Sebring na otwarcie tegorocznego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Kampania 2021 zgodnie z wcześniejszymi założeniami miała rozpocząć się na torze Sebring w Stanach Zjednoczonych, jednak z powodu szybkiej ewolucji koronawirusa, a także różnych, zmieniających się dyrektyw rządów w wielu krajach, w tym ograniczeń w podróżowaniu, seria WEC nie chciała podejmować niepotrzebnego ryzyka.

Ze względu na to, iż większość zespołów ma swoje siedziby w Europie, a już wkrótce ekipy miały wysłać samochody wraz z wyposażeniem do Stanów Zjednoczonych, podjęto szybką decyzję, aby pomóc zainteresowanym stronom przygotować się do nadchodzącego sezonu bez ponoszenia dodatkowych kosztów.

Włodarze WEC w porozumieniu z IMSA, torem Sebring oraz FIA postanowili odwołać rundę 1000 Miles of Sebring, zastępując ją ośmiogodzinnym wyścigiem na torze w Portimao, który odbędzie się w dniach 02-04 kwietnia.

Znajdująca się na południu Portugalii pętla będzie również gospodarzem Prologu, oficjalnego przedsezonowego testu, który odbędzie się 30-31 marca.

"Niestety pandemia COVID-19 nadal powoduje problemy na całym świecie, a decyzja o odwołaniu Sebring i zastąpieniu go wyścigiem w Portimao została podjęta po konsultacji z FIA, serią IMSA i kierownictwem w Sebring" - powiedział Pierre Fillon, prezes ACO.

"Jesteśmy zasmuceni faktem, że nie zobaczymy naszych amerykańskich przyjaciół i nie możemy doczekać się dnia, w którym będziemy mogli wrócić do Stanów Zjednoczonych, aby ścigać się wraz z serią IMSA w Super Sebring."

"Pozostajemy skupieni na dalszym budowaniu naszych długoterminowych relacji, zarówno z serią IMSA, jak i obiektem Sebring International Raceway, a naszym zamiarem będzie powrót w przyszłości."

Pozostała część kalendarza Długodystansowych Mistrzostw Świata pozostała natomiast bez zmian. Rywalizacja na torze Spa-Francorchamps odbędzie się 1 maja, po czym zespoły udadzą się na legendarny tor Circuit de la Sarthe, aby wziąć udział w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w dniach 12-13 czerwca.

Po długim oczekiwaniu do FIA WEC powróci tymczasem tor Monza, gdzie walka o kolejne punkty została zaplanowana na 18 lipca, a po dwumiesięcznej przerwie długodystansowcy zawitają do Japonii na malowniczy tor Fuji. Sezon zamknie ośmiogodzinna runda na torze w Sakhir w Bahrajnie.

Przebudowany kalendarz FIA WEC na sezon 2021:

Prolog Autodromo Internacional Algarve 30-31 marca
8 Hours of Portimao Autodromo Internacional Algarve 04 kwietnia
6 Hours of Spa-Francorchamps Spa-Frncorchamps 01 maja
24 Hours of Le Mans Circuit de la Sarthe 12-13 czerwca
6 Hours of Monza Monza 18 lipca
6 Hours of Fuji Fuji 26 września
8 Hours of Bahrain Bahrain International Circuit 20 listopada
Image: © Alfa Romeo Racing Orlen / DPPI