Prototypy LMDh dopuszczone do tegorocznych wyścigów FIA WEC

Porsche LMDh / © Porsche AG

Prototypy LMDh będą mogły wystartować w tegorocznych wyścigach Długodystansowych Mistrzostw Świata, zgłaszając swój akces „wyścig po wyścigu”, przed homologacją na sezon 2023.

Nowe samochody oznaczone symbolem LMDh pojawią się w rywalizacji wytrzymałościowej od sezonu 2023 i będą mogły rywalizować w Mistrzostwach Świata FIA WEC, jak również w amerykańskiej serii IMSA.

Sobotnie posiedzenie Światowej Rady Sportów Motorowych zatwierdziło jednak możliwość dołączenia przyszłorocznych prototypów do stawki w tym roku, jednak w systemie „wyścig po wyścigu”, co oznacza, że zespoły startujące nowymi autami LMDh nie będą w mogły zdobywać punktów.

Nowa reguła ma pozwolić płynne wprowadzenie nowych samochodów do rywalizacji, możliwość przeprowadzenia testów na torach wyścigowych i sprawdzenia parametrów w bezpośredniej walce z samochodami Le Mans Hypercar.

„Aby zapewnić płynne wprowadzenie samochodów zbudowanych zgodnie z przepisami technicznymi LMDh od 2023 roku, rada zatwierdziła te auta w klasie Hypercar tegorocznych Długodystansowych Mistrzostw Świata w zgłoszeniach wyścig po wyścigu, co oznacza, że nie będą mogły zdobywać punktów w 2022 roku” – czytamy w komunikacje Światowej Rady Sportów Motorowych.

Żaden z producentów, którzy zgłosili chęć rywalizacji prototypami LMDh, nie ogłosił planów dołączenia do stawki WEC w tym sezonie, a jedyną marką, która jest w stanie poddać się takiemu testowi, jest Porsche, które rozpoczęło przygotowania swojego auta na torze.

Acura, Cadillac i BMW również pracują nad swoimi wersjami samochodów LMDh, które mają zadebiutować w przyszłym roku, jednak żaden z wyżej wymienionych konstruktorów nie rozpoczął programów testowych.

Image: © Porsche AG