Rebellion #1 najszybszy w czwartym treningu na Circuit de la Sarthe

Rebellion Racing #1 / © FIA WEC / AdrenalMedia.com

Rebellion R13 z numerem #1 uzyskał najlepszy czas okrążenia podczas czwartego treningu przed tegoroczną edycją wyścigu Le Mans.

O godzinie 10:00, przy pięknej, słonecznej pogodzie rozpoczął się czwarty trening przed tegoroczną edycją wyścigu Le Mans. Aby jak najlepiej wykorzystać 60 minut treningu, wraz z otwarciem alei serwisowej na tor wyjechały niemal wszystkie samochody.

Już po upływie 5 minut na torze pojawiła się pierwsza żółta flaga, którą spowodował samochód Porsche #99 zespołu Dempsey - Proton Racing prowadzony przez Lucasa Legerta. Kierowca zdołał jednak wydostać się ze żwirowej pułapki i powrócić do swojego garażu.

Po pierwszych 15 minutach na czele tabeli czasów znajdowały się cztery samochody LMP2 z których najszybszym była Oreca 07 #27 zespołu Dragonspeed USA prowadzona przez Rengera Van der Zande, a samochód polskiej ekipy Inter Europol Competition klasyfikowany był na 13 pozycji. W klasie LMP1 najszybszy czas okrążenia zanotował Mike Conway w Toyocie #7, natomiast w klasach GTE PRO i GTE Am na czele tabeli znaleźli się Martin Maxime (Aston Martin Racing #97) oraz Jonathan Adam z zespołu TF Sport zasiadający również za kierownicą Astona Martina Vantage #90.

35 minut przed końcem sesji na torze ogłoszono komunikat “full course yellow”, który po kilku minutach został odwołany i zawodnicy mogli wrócić do swojego normalnego tempa.

Na półmetku sesji treningowej najszybszym samochodem w klasyfikacji generalnej była Toyota #7 (3:21.630). Za nią uplasował się Aurus 01 #26 zespołu G-Drive Racing, startujący w kategorii LMP2 (3:29.699). Najszybszy z samochodów GTE PRO, Ferrari #71 zespołu AF Corse odnotowało dwudziesty czas (3:52.780), natomiast sześć miejsc niżej znalazł się samochód zespołu Iron Lynx będący najszybszym w klasie GTE AM.

Najszybszą załogą czwartego treningu okazał się Rebellion #1 za kierownicą którego Gustavo Menezes uzyskał czas 3:21.132. Pierwszą trójkę uzupełniły kolejno Toyota #7 (3:21.630) oraz drugi z Rebellionów #3 (3:22.328).

Najszybszym samochodem klasy LMP2 była Oreca #22 zespołu United Autosports która z czasem 3:27.185 wyprzedziła Aurusa #26 zespołu G-Drive (3:28.586) i samochód zespołu Jota z numerem 38 (3:29.663). Samochód polskiej ekipy Inter Europol Competition uplasował się na 24 pozycji z czasem 3:35.732.

W klasie GTE PRO, najlepszym samochodem okazało się Porsche #92, w którym Michael Chistensen uzyskał czas 3:51.985, zajmując jednocześnie 30 miejsce w klasyfikacji generalnej.

Na 37 miejscu trening ukończył najszybszy z samochodów klasy GTE Am. Porsche #56 zespołu Team Project 1 uzyskało czas 3:53.884

Image: © FIA WEC / AdrenalMedia.com