Rebellion Racing #3 najszybszy w nocnym treningu na Circuit de la Sarthe

Rebellion Racing #3 / © FIA WEC / AdrenalMedia.com

Rebellion Racing oznaczony numerem #3 okazał się najszybszym składem podczas nocnego, czterogodzinnego treningu przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans, choć tempo szwajcarskiej ekipy nadal pozostawia wiele do życzenia, w porównaniu do obu Toyot.

Rebellion #3 swoje najlepsze okrążenie 3:19.158 pokonał w pierwszej fazie wieczornych przygotowań do dobowej rywalizacji, pozostając na prowadzeniu do końca sesji, choć ich tempo mocno odstawało od wcześniej zaprezentowanego przez Toyotę.

Zespoły podczas trzeciej sesji treningowej skupiły się jednak na przygotowaniach do wyścigu i sprawdzaniu różnych konfiguracji aerodynamicznych, co było widoczne po wielokrotnych zmianach ustawień zawieszeń, a także wymianach przedniej części auta. Taka decyzja zespołów pozwoliła składowi z numerem #3 pozostać na prowadzeniu, przed Toyotą z numerem #7, która wyznaczyła czas na poziomie 3:19.638 oraz siostrzaną ekipą z oznaczeniem #1, która była wolniejsza o nieco ponad jedną dziesiątą sekundy od drugiej Toyoty.

Duże problemy dopadły tymczasem ekipę Bykolles Racing i Bruno Spenglera, który spowodował wstrzymanie sesji i wywieszenie czerwonych flag, najeżdżając zbyt głęboko na krawężnik w Tetre Rouge, co spowodowało wystrzelenie auta w powietrze i uderzenie w bandę. Kanadyjczyk był w stanie dojechać do boksów, jednak nie pojawił się ponownie na torze, kończąc trening ze stratą ponad dwunastu sekund do lidera.

W klasie LMP2 najszybszym zespołem okazał się Duqueine Engineering #30 w prototypie Oreca, uzyskując czas w postaci 3:28.013, jednak podobnie jak w klasie LMP1, tu zespoły także skupiły się na tempie wyścigowym i przygotowaniach do 24-godzinnego starcia.

Na drugiej pozycji w klasie sesję zakończył skład United Autosports #32, który najszybsze okrążenie pokonał w czasie 3:28.924, wyprzedzając G-Drive Racing #26 oraz siostrzaną ekipę z numerem #22, która była wolniejsza o nieco ponad trzy dziesiąte sekundy.

Czołową piątkę uzupełnił najszybszy w kwalifikacjach skład Racing Team Nederland #29, który najlepsze okrążenie pokonał w 3:29.364.

Swoje przygotowania do wyścigu kontynuował również polski skład z Jakubem Śmiechowskim na pokładzie, kończąc czterogodzinny trening z czasem 3:33.246 i stratą ponad pięciu sekund do najszybszej ekipy z numerem #30.

Wszystkie zespoły w klasie LMP2 zdołały pokonać mierzone okrążenia podczas sesji, z wyjątkiem dwóch ekip Idec Sport, które odbudowywały zniszczone samochody, po incydentach w drugim treningu.

Nocne przygotowania dla Porsche i Aston Martina w LGTE Pro

W klasie LMGTE Pro najszybszą ekipą okazało się Porsche GT #92, które wyznaczyło czas na poziomie 3:52.177, co pozwoliło wyprzedzić oba Aston Martiny, które z niewielką stratą zakończyły trening za prowadzącym Porsche.

Aston Martin z numerem #97 zakończył sesję na drugiej lokacie z czasem 3:52.442, natomiast czołową trójkę uzupełniła ekipa z numerem #95.

Pierwszym Ferrari w klasie GT okazał się zespół AF Corse #51 (3:52.800), wyprzedzając Porsche #91 (3:53.093), Risi Competizione #82 (3:53.367), siostrzane AF Corse #71 (3:53.760) oraz zamykające stawkę "Pro" Weathertech Racing #63, które do lidera klasy stracił ponad półtorej sekundy.

Czwartkowe przygotowania z czasem 3:54.490 na pierwszej lokacie w klasie LMGTE Am zakończył skład MR Racing #70, jednak największą atrakcją był obrót składu Red River Sport #62.

Johnny Mowlem obrócił się wielokrotnie na hamowaniu do szykany Forda, jednak nie uszkodził auta i powrócił do boksów. Kilka chwil później swoją przygodę z barierami zaliczył natomiast Bon Grimes, który na hamowaniu do pierwszej szykany uderzył w barierę, co spowodowało wywieszenie drugiej czerwonej flagi i wcześniejsze zakończenie treningu.

Czołową trójkę klasy LMGTE Am uzupełnił Aston Martin Racing #98 oraz Iron Lynx #60.

Wyniki trzeciej sesji treningowej:

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata
1. 3 R. DUMAS / N. BERTHON / L. DELETRAZ Rebellion Racing LMP1 3:19.158 54
2. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 3:19.638 51 0.480
3. 1 B. SENNA / N. NATO / G. MENEZES Rebellion Racing LMP1 3:19.775 48 0.617
4. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 3:20.673 50 1.515
5. 30 J. HIRSCHI / K. TERESCHENKO / T. GOMMENDY Duqueine Team LMP2 3:28.013 44 8.855
6. 32 W. OWEN / A. BRUNDLE / J. VAN UITERT United Autosports LMP2 3:28.924 51 9.766
7. 26 R. RUSINOV / J. VERGNE / M. JENSEN G-Drive Racing LMP2 3:29.082 49 9.924
8. 22 P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / P. DI RESTA United Autosports LMP2 3:29.341 37 10.183
9. 29 F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES Racing Team Nederland LMP2 3:29.364 37 10.206
10. 31 N. JAMIN / J. CANAL / M. VAXIVIERE Panis Racing LMP2 3:30.337 52 11.179
11. 37 H. TUNG / G. AUBRY / W. STEVENS Jackie Chan DC Racing LMP2 3:30.402 42 11.244
12. 42 N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY Cool Racing LMP2 3:30.478 50 11.320
13. 36 A. NEGRÃO / P. RAGUES / T. LAURENT Signatech Alpine ELF LMP2 3:30.652 31 11.494
14. 16 R. CULLEN / O. JARVIS / N. TANDY G-Drive Racing by Algarve LMP2 3:30.652 49 11.494
15. 38 A. DAVIDSON / A. DA COSTA / R. GONZALEZ Jota LMP2 3:30.837 37 11.679
16. 27 H. HEDMAN / B. HANLEY / R. VAN DER ZANDE DragonSpeed USA LMP2 3:30.899 30 11.741
17. 35 N. YAMANAKA / N. FOSTER / R. MERHI Eurasia Motorsport LMP2 3:31.067 36 11.909
18. 4 T. DILLMANN / B. SPENGLER / O. WEBB Bykolles Racing Team LMP1 3:31.596 11 12.438
19. 33 K. YAMASHITA / M. PATTERSON / A. FJORDBACH High Class Racing LMP2 3:31.870 39 12.712
20. 21 J. MONTOYA / T. BURET / M. ROJAS DragonSpeed USA LMP2 3:31.879 40 12.721
21. 25 J. FALB / S. TRUMMER / M. MCMURRY Algarve Pro Racing LMP2 3:32.034 52 12.876
22. 39 J. ALLEN / V. CAPILLAIRE / C. MILESI SO24-Has by Graff LMP2 3:32.476 50 13.318
23. 24 G. GRIST / A. KAPADIA / A. WELLS Nielsen Racing LMP2 3:32.759 31 13.601
24. 34 J. SMIECHOWSKI / R. BINDER / M. ISAAKYAN Inter Europol Competition LMP2 3:33.246 38 14.088
25. 50 T. CALDERON / S. FLÖRSCH / B. VISSER Richard Mille Racing Team LMP2 3:34.442 34 15.284
26. 47 R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO Cetilar Racing LMP2 3:34.654 21 15.496
27. 11 A. TAMBAY / E. MARIS / C. D'ANSEMBOURG Eurointernational LMP2 3:34.734 38 15.576
28. 92 M. CHRISTENSEN / K. ESTRE / L. VANTHOOR Porsche GT Team LMGTE Pro 3:52.177 42 33.019
29. 97 M. MARTIN / A. LYNN / H. TINCKNELL Aston Martin Racing LMGTE Pro 3:52.442 43 33.284
30. 95 N. THIIM / M. SØRENSEN / R. WESTBROOK Aston Martin Racing LMGTE Pro 3:52.632 44 33.474
31. 51 A. PIER GUIDI / J. CALADO / D. SERRA AF Corse LMGTE Pro 3:52.800 33 33.642
32. 91 G. BRUNI / R. LIETZ / F. MAKOWIECKI Porsche GT Team LMGTE Pro 3:53.093 45 33.935
33. 82 O. PLA / S. BOURDAIS / J. GOUNON Risi Competizione LMGTE Pro 3:53.367 43 34.209
34. 71 D. RIGON / M. MOLINA / S.BIRD AF Corse LMGTE Pro 3:53.760 33 34.602
35. 63 C. MACNEIL / T. VILANDER / J. SEGAL WeatherTech Racing LMGTE Pro 3:53.843 32 34.685
36. 70 T. KIMURA / V. ABRIL / K. COZZOLINO MR Racing LMGTE Am 3:54.490 46 35.332
37. 98 P. DALLA LANA / R. GUNN / A. FARFUS Aston Martin Racing LMGTE Am 3:54.590 46 35.432
38. 60 C. SCHIAVONI / S. PIANEZZOLA / P. RUBERTI Iron Lynx LMGTE Am 3:54.854 43 35.696
39. 88 T. PREINING / D. BASTIEN / A. DE LEENER Dempsey-Proton Racing LMGTE Am 3:54.868 32 35.710
40. 75 R. MASTRONARDI / M. CRESSONI / A. PICCINI Iron Lynx LMGTE Am 3:54.938 37 35.780
41. 77 C. RIED / R. PERA / M. CAMPBELL Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 3:55.092 27 35.934
42. 61 F. PIOVANETTI / O. NEGRI JR. / C. LEDOGAR Luzich Racing LMGTE Am 3:55.431 32 36.273
43. 83 F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN AF Corse LMGTE Am 3:55.445 47 36.287
44. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA AF Corse LMGTE Am 3:55.936 44 36.778
45. 90 S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM TF Sport LMGTE Am 3:55.967 38 36.809
46. 86 M. WAINWRIGHT / B. BARKER / A. WATSON Gulf Racing LMGTE Am 3:56.165 38 37.007
47. 99 V. INTHRAPHUVASAK / L. LÉGERET / J. ANDLAUER Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 3:56.168 36 37.010
48. 57 B. KEATING / F. FRAGA / J. BLEEKEMOLEN Team Project 1 LMGTE Am 3:56.172 33 37.014
49. 56 E. PERFETTI / L. TEN VOORDE / M. CAIROLI Team Project 1 LMGTE Am 3:56.408 26 37.250
50. 78 H. FELBERMAYR / M. BERETTA / M. VAN SPLUNTEREN Proton Competition LMGTE Am 3:56.865 42 37.707
51. 72 M. CHEN / T. BLOMQVIST / M. GOMES Hub Auto Racing LMGTE Am 3:57.408 26 38.250
52. 85 M. GOSTNER / R. FREY / M. GATTING Iron Lynx LMGTE Am 3:59.065 39 39.907
53. 55 D. CAMERON / A. SCOTT / M. GRIFFIN Spirit of Race LMGTE Am 3:59.500 28 40.342
54. 89 S. BROOKS / J. PIGUET / A. LASKARATOS eam Project 1 LMGTE Am 4:00.448 42 41.290
55. 66 R. HEISTAND / M. ROOT / J. MAGNUSSEN JMW Motorsport LMGTE Pro 4:00.839 47 41.681
56. 62 B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS Red River Sport LMGTE Am 4:03.239 33 44.081
57. 52 C. ULRICH / S. GÖRIG / A. WEST AF Corse LMGTE Am 4:06.052 45 46.894
58. 17 D. MERRIMAN / K. TILLEY / J. KENNARD IDEC Sport LMP2
59. 28 P. LAFARGUE / P. CHATIN / R. BRADLEY IDEC Sport LMP2
Image: © FIA WEC / AdrenalMedia.com