Rebellion Racing najszybsze w pierwszym treningu 4 Hours of Shanghai

Zespół Rebellion Racing osiągnął najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji treningowej 4 Hours of Shanghai Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Najszybszym podczas pierwszego treningu na torze pod Szanghajem okazał się Gustavo Menezes ze składu Rebelliona #1, który osiągnął czas w postaci 1:48.761, co pozwoliło wyprzedzić oba składy ekipy Team LNT, które zamknęły czołową trójkę.
Najbliższy pokonania Menezesa był Ben Hanley ze składu Team LNT #5, który do lidera stracił 0.422 sekundy, po braku jazd w ponad połowie sesji z powodu problemów z ciśnieniem paliwa.
Hanley był jednak jedynie o pięć setnych sekund szybszy od drugiego składu Team LNT #6, w którym najlepszym czasem popisał się Charlie Robertson (1:49.234), choć ten dysponował o prawie 30 kilogramów lżejszym autem w ramach nowo wprowadzonych zasad HCP.
Słabsze tempo w pierwszym treningu odnotowały tymczasem obie Toyoty, które na jednym okrążeniu tracą 2.74 sekundy w ramach systemu HCP. Kamui Kobayashi z Toyoty #7 z czasem 1:50.085 zajął dopiero czwarte miejsce, natomiast Sebastian Buemi z auta oznaczonego #8 był szósty.
W ogólnym zestawieniu obie Toyoty przedzielił jednak Lapierre z zespołu Cool Racing #42, który osiągnął najlepszy czas w postaci 1:50.338, plasując się na pierwszej pozycji w klasie LMP2.
Drugi finalnie był skład Racing Team Nederland #29, w którym brylował Giedo van der Garde, pokonując chiński obiekt w czasie 1:50.908, co pozwoliło utrzymać za sobą skład United Autosports #22, który stracił zaledwie 0.015 sekundy do drugiej lokaty.
W klasie LMGTE Pro najszybszym okazał się Richard Lietz z zespołu Porsche GT #91, który wyznaczył czas na poziomie 2:01.389, wyprzedzając Aston Martina #95 (2:01.464) oraz AF Corse #51 (2:01.603).
W najniższej klasie najlepszym czasem popisał się natomiast skład Team Project 1 #56 i Matteo Cairoli za kierownicą, który pokonał pętlę w 2:01.814, wyprzedzając Astona Martina #98 oraz TF Sport #90.
Jako jedyni na torze nie pojawili się Davide Rigon i Miguel Molina z zespołu AF Corse #71, u których w aucie doszło do wycieku paliwa.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | B. SENNA / G. MENEZES / N. NATO | Rebellion Racing | LMP1 | 1:48.761 | 33 | |
2. | 5 | J. KING / B. HANLEY / E. ORUDZHEV | Team LNT | LMP1 | 1:49.183 | 11 | 0.422 |
3. | 6 | C. ROBERTSON / M. SIMPSON / G. SMITH | Team LNT | LMP1 | 1:49.234 | 25 | 0.473 |
4. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:50.085 | 41 | 1.324 |
5. | 42 | N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY | Cool Racing | LMP2 | 1:50.338 | 39 | 1.577 |
6. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:50.544 | 43 | 1.783 |
7. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES | Racing Team Nederland | LMP2 | 1:50.908 | 32 | 2.147 |
8. | 22 | P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / P. DI RESTA | United Autosports | LMP1 | 1:50.923 | 30 | 2.162 |
9. | 37 | H. TUNG / G. AUBRY / W. STEVENS | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 1:51.137 | 38 | 2.376 |
10. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 1:51.554 | 35 | 2.793 |
11. | 33 | M. PATTERSON / K. YAMASHITA / A. FJORDBACH | High Class Racing | LMP2 | 1:52.125 | 35 | 3.364 |
12. | 36 | T. LAURENT / A. NEGRÃO / P. RAGUES | Signatech Alpine ELF | LMP2 | 1:52.197 | 34 | 3.436 |
13. | 47 | R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO | Cetilar Racing | LMP2 | 1:53.304 | 33 | 4.543 |
14. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 2:01.389 | 37 | 12.628 |
15. | 95 | M. SØRENSEN / N. THIIM | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 2:01.464 | 41 | 12.703 |
16. | 51 | J. CALADO / A. PIER GUIDI | AF Corse | LMGTE Pro | 2:01.603 | 34 | 12.842 |
17. | 56 | E. PERFETTI / D. HEINEMEIER-HANSSON / M. CAIROLI | Team Project 1 | LMGTE Am | 2:01.814 | 34 | 13.053 |
18. | 98 | P. DALLA LANA / D. TURNER / R. GUNN | Aston Martin Racing | LMGTE Am | 2:01.909 | 34 | 13.148 |
19. | 90 | S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM | TF Sport | LMGTE Am | 2:01.958 | 21 | 13.197 |
20. | 70 | M. ISHIKAWA / O. BERETTA / K. COZZOLINO | MR Racing | LMGTE Am | 2:02.013 | 37 | 13.252 |
21. | 92 | M. CHRISTENSEN / K. ESTRE | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 2:02.077 | 30 | 13.316 |
22. | 97 | A. LYNN / M. MARTIN | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 2:02.341 | 35 | 13.580 |
23. | 86 | M. WAINWRIGHT / A. WATSON / B. BARKER | Gulf Racing | LMGTE Am | 2:02.591 | 39 | 13.830 |
24. | 77 | C. RIED / R. PERA / M. CAMPBELL | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 2:02.625 | 34 | 13.864 |
25. | 88 | A. NEGRO / W. BAMBER / T. PREINING | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 2:02.882 | 38 | 14.121 |
26. | 83 | F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN | AF Corse | LMGTE Am | 2:02.967 | 39 | 14.206 |
27. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA | AF Corse | LMGTE Am | 2:03.013 | 39 | 14.252 |
28. | 78 | P. PRETTE / L. PRETTE / V. ABRIL | Proton Competition | LMGTE Am | 2:03.174 | 34 | 14.413 |
29. | 57 | B. KEATING / L. TEN VOORDE / J. BLEEKEMOLEN | Team Project 1 | LMGTE Am | 2:03.966 | 39 | 15.205 |
30. | 62 | B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS | Red River Sport | LMGTE Am | 2:04.189 | 37 | 15.428 |
31. | 71 | D. RIGON / M. MOLINA | AF Corse | LMGTE Pro | - | 0 | - |