Rebellion Racing najszybszy w trzecim treningu na torze Shanghai International

Rebellion Racing najszybszy w trzecim treningu na torze Shanghai International

Zespół Rebellion Racing okazał się najszybszy podczas sobotniego treningu na torze w Szanghaju, wyprzedzając oba składy Toyoty z przewagą niecałych dwóch dziesiątych sekundy.

Po obu mokrych piątkowych sesjach treningowych, kierowcy po raz pierwszy w ten weekend mieli okazję pokonać okrążenia toru w Szanghaju na suchej nawierzchni. Takie warunki bardzo dobrze wykorzystał Bruno Senna, który już na początku sesji uzyskał czas w postaci 1:45.137, co dało mu zaledwie 0.019 sekundy przewagi nad drugim siostrzanym składem z numerem #3.

Trzecia i czwarta lokata należały do Toyoty. Najszybszy w japońskim składzie okazał się Kazuki Nakajima z prototypu oznaczonego numerem #8, w którym Japończyk wyznaczył czas na poziomie 1:45.164 i do poprzedzającego go Rebelliona stracił zaledwie 0.008 sekundy. Siostrzany skład z numerem #7 uplasował się ostatecznie na czwartej pozycji ze stratą 0.184 sekundy do lidera treningu.

Zespół SMP Racing z prototypami oznaczonymi numerami #17 i #11 odpowiednio zanotowały piąty i szósty czas - 1:45.998 i 1:46.063, co w klasie LMP1 pozwoliło wyprzedzić DragonSpeed #10 o 0.327 sekundy oraz Bykolles Racing, który zanotowało 2.605 sekundy straty do najszybszego Rebelliona.

Czasem 1:50.907 tempo w klasie LMP2 nadał tymczasem były zawodnik Toyoty w LMP1 Anthony Davidson z DragonSpeed #31, co pozwoliło utrzymać za sobą ekipę Signatech Alpine Matmut #36 z przewagą zaledwie 0.050 sekundy oraz dwa składy Jackie Chan DC Racing #37 i #38, które odnotowały stratę w postaci 0.244 i 0.487 sekundy.

Czołową piątkę w LMP2 zamknął zespół TDS Racing #28 z czasem 1:51.614 i stratą 0.707 sekundy do najszybszego DragonSpeed #31.

W klasie LMGTE Pro najszybszym okrążeniem na suchej nawierzchni popisał się Nicki Thiim z zespołu Aston Martin Racing #95, który odnotował rezultat na poziomie 1:59.628.

Jedynym, który podobnie jak Duńczyk zszedł poniżej dwóch minut w GT był Oliver Pla z zespołu Ford Chip Ganassi #66, który do kierowcy Aston Martina stracił 0.230 sekundy, co pozwoliło utrzymać za sobą Porsche z numerem #92 oraz dwa składy AF Corse - #51 i #71.

Clearwater Racing #61 okazało się najszybsze w najniższej klasie LMGTE Am. Matt Griffin osiągnął najlepszy czas 2:01.583, wyprzedzając Spirit of Race #54 o 0.258 sekundy oraz Dempsey - Proton Racing #88 o kolejne 0.310 sekundy.

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Strata Okr
1. 1 N. JANI / A. LOTTERER / B. SENNA Rebellion Racing LMP1 1:45.137 27
2. 3 M. BECHE / T. LAURENT / G. MENEZES Rebellion Racing LMP1 1:45.156 0.019 27
3. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:45.164 0.027 26
4. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:45.321 0.184 27
5. 17 S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / M. ISAAKYAN SMP Racing LMP1 1:45.998 0.861 24
6. 11 M. ALESHIN / V. PETROV / J. BUTTON SMP Racing LMP1 1:46.063 0.926 22
7. 10 J. ALLEN / B. HANLEY / R. VAN DER ZANDE DragonSpeed LMP1 1:46.390 1.253 27
8. 4 O. WEBB / T. DILLMANN / J. ROSSITER Bykolles Racing Team LMP1 1:47.742 2.605 19
9. 31 R. GONZALEZ / P. MALDONADO / A. DAVIDSON DragonSpeed LMP2 1:50.907 5.770 20
10. 36 N. LAPIERRE / A. NEGRAO / P. THIRIET Signatech Alpine Matmut LMP2 1:50.957 5.820 24
. . .