Rebellion Racing najszybszy w trzecim treningu na torze Shanghai International

Zespół Rebellion Racing okazał się najszybszy podczas sobotniego treningu na torze w Szanghaju, wyprzedzając oba składy Toyoty z przewagą niecałych dwóch dziesiątych sekundy.
Po obu mokrych piątkowych sesjach treningowych, kierowcy po raz pierwszy w ten weekend mieli okazję pokonać okrążenia toru w Szanghaju na suchej nawierzchni. Takie warunki bardzo dobrze wykorzystał Bruno Senna, który już na początku sesji uzyskał czas w postaci 1:45.137, co dało mu zaledwie 0.019 sekundy przewagi nad drugim siostrzanym składem z numerem #3.
Trzecia i czwarta lokata należały do Toyoty. Najszybszy w japońskim składzie okazał się Kazuki Nakajima z prototypu oznaczonego numerem #8, w którym Japończyk wyznaczył czas na poziomie 1:45.164 i do poprzedzającego go Rebelliona stracił zaledwie 0.008 sekundy. Siostrzany skład z numerem #7 uplasował się ostatecznie na czwartej pozycji ze stratą 0.184 sekundy do lidera treningu.
Zespół SMP Racing z prototypami oznaczonymi numerami #17 i #11 odpowiednio zanotowały piąty i szósty czas - 1:45.998 i 1:46.063, co w klasie LMP1 pozwoliło wyprzedzić DragonSpeed #10 o 0.327 sekundy oraz Bykolles Racing, który zanotowało 2.605 sekundy straty do najszybszego Rebelliona.
Czasem 1:50.907 tempo w klasie LMP2 nadał tymczasem były zawodnik Toyoty w LMP1 Anthony Davidson z DragonSpeed #31, co pozwoliło utrzymać za sobą ekipę Signatech Alpine Matmut #36 z przewagą zaledwie 0.050 sekundy oraz dwa składy Jackie Chan DC Racing #37 i #38, które odnotowały stratę w postaci 0.244 i 0.487 sekundy.
Czołową piątkę w LMP2 zamknął zespół TDS Racing #28 z czasem 1:51.614 i stratą 0.707 sekundy do najszybszego DragonSpeed #31.
W klasie LMGTE Pro najszybszym okrążeniem na suchej nawierzchni popisał się Nicki Thiim z zespołu Aston Martin Racing #95, który odnotował rezultat na poziomie 1:59.628.
Jedynym, który podobnie jak Duńczyk zszedł poniżej dwóch minut w GT był Oliver Pla z zespołu Ford Chip Ganassi #66, który do kierowcy Aston Martina stracił 0.230 sekundy, co pozwoliło utrzymać za sobą Porsche z numerem #92 oraz dwa składy AF Corse - #51 i #71.
Clearwater Racing #61 okazało się najszybsze w najniższej klasie LMGTE Am. Matt Griffin osiągnął najlepszy czas 2:01.583, wyprzedzając Spirit of Race #54 o 0.258 sekundy oraz Dempsey - Proton Racing #88 o kolejne 0.310 sekundy.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Strata | Okr |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | N. JANI / A. LOTTERER / B. SENNA | Rebellion Racing | LMP1 | 1:45.137 | 27 | |
2. | 3 | M. BECHE / T. LAURENT / G. MENEZES | Rebellion Racing | LMP1 | 1:45.156 | 0.019 | 27 |
3. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:45.164 | 0.027 | 26 |
4. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:45.321 | 0.184 | 27 |
5. | 17 | S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / M. ISAAKYAN | SMP Racing | LMP1 | 1:45.998 | 0.861 | 24 |
6. | 11 | M. ALESHIN / V. PETROV / J. BUTTON | SMP Racing | LMP1 | 1:46.063 | 0.926 | 22 |
7. | 10 | J. ALLEN / B. HANLEY / R. VAN DER ZANDE | DragonSpeed | LMP1 | 1:46.390 | 1.253 | 27 |
8. | 4 | O. WEBB / T. DILLMANN / J. ROSSITER | Bykolles Racing Team | LMP1 | 1:47.742 | 2.605 | 19 |
9. | 31 | R. GONZALEZ / P. MALDONADO / A. DAVIDSON | DragonSpeed | LMP2 | 1:50.907 | 5.770 | 20 |
10. | 36 | N. LAPIERRE / A. NEGRAO / P. THIRIET | Signatech Alpine Matmut | LMP2 | 1:50.957 | 5.820 | 24 |
. . . |