Rebellion Racing potwierdza tempo w porannym piątkowym treningu na Spa-Francorchamps

Rebellion Racing #1 / © FIA WEC / AdrenalMedia.com

Zespół Rebellion Racing potwierdził czasem 2:00.878 swoje tempo w pierwszym piątkowym treningu do rywalizacji w 6 Hours of Spa-Francorchamps, wyprzedzając obie Toyoty o nieco ponad pięć dziesiątych sekundy.

Szwajcarski skład po raz kolejny pokazał, że liczy się w walce o zwycięstwo w tegorocznym sezonie wyścigowym, co potwierdził Gustavo Menezes, który najszybsze kółko pokonał w czasie 2:00.878, wyprzedzając obie Toyoty, które znalazły się w czołowej trójce.

Brendon Hartley czasem 2:01.438 dał Toyocie z numerem #8 drugą lokatę, natomiast Kamui Kobayashi, okrążając tor w 2:01.480 umożliwił swojemu składowi uplasowanie się finalnie na trzecim miejscu. Oba składy straciły do najszybszego Rebelliona odpowiednio 0.560 i 0.602 sekundy.

Słabiej tym razem pojechał zespół Bykolles Racing #4, który w pierwszym treningu był drugi. Dillmann, Spengler i Webb wyznaczyli tym razem czas na poziomie 2:03.503, okazując się wolniejszym autem od najszybszego w klasie LMP2 Singatech Alpine ELF #36, który w ogólnym zestawieniu znalazł się na czwartej pozycji, ze stratą niecałych dwóch i pół sekundy do Rebelliona.

Klasa LMP2 należała tym razem do wcześniej wspomnianego zespołu Signatech ALpine ELF #36, w którym najlepszy czas wyznaczył Thomas Laurent. Kierowca prototypu Alpine A470-Gibson najlepsze okrążenie pokonał w czasie 2:03.371, co pozwoliło wyprzedzić Racing Team Nederland #29 oraz trzecie w zestawieniu United Autosports, które straciło ponad sekundę.

Na dalszych miejscach znalazły się ekipy Cool Racing #42 (2:04.816) oraz High Class Racing #33 (2:05.200), które zamknęły pierwszą piątkę.

W klasie LMGTE Pro tym razem najlepszymi czasami popisali się kierowcy Astona Martina, którzy uplasowali się na dwóch pierwszych lokatach. Alex Lynn i Maxim Martin osiągnęli czas w postaci 2:14.678, natomiast Marco Sorensen i Nicki Thiim stracili do swoich zespołowych kolegów 0.667 sekundy.

Poprawę rezultatów odnotowali także Davide Rigon i Miguel Molina z zespołu AF Corse #71, poprawiając się na 2:16.044, co pozwoliło wyprzedzić skład Porsche oznaczony numerem #92 o 0.021 sekundy i zamknięcie pierwszej czwórki.

Piąta lokata finalnie należała do drugiej ekipy włoskiej stajni, czyli AF Corse #51, gdzie rywalizują James Calado i Alessandro Pier Guidi, natomiast stawkę zamknęli Gianmaria Bruni i Richard Lietz z Porsche #91.

W najwolniejszej klasie LMGTE Am tym razem najszybsze okazało się Porsche 911 RSR zespołu Team Project 1 #56. Perfetti, Horr i Cairoli wyznaczyli czas na poziomie 2:16.991, co umożliwiło im utrzymanie za sobą AF Corse #54 oraz drugi skład Team Project 1 #57.

Czołową piątkę zamknęli tym razem TF Sport #90 oraz Aston Martin Racing #98.

Wyniki drugiej sesji treningowej 6 Hours of Spa-Francorchamps:

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata
1. 1 B. SENNA / G. MENEZES / N. NATO Rebellion Racing LMP1 2:00.878 37
2. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 2:01.438 33 0.560
3. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 2:01.480 36 0.602
4. 36 T. LAURENT / A. NEGRÃO / P. RAGUES Signatech Alpine ELF LMP2 2:03.371 33 2.493
5. 4 T. DILLMANN / B. SPENGLER / O. WEBB Bykolles Racing Team LMP1 2:03.503 25 2.625
6. 29 F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / J. VAN UITERT Racing Team Nederland LMP2 2:03.978 17 3.100
7. 22 P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / P. DI RESTA United Autosports LMP2 2:04.533 30 3.655
8. 42 N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY Cool Racing LMP2 2:04.816 33 3.938
9. 33 M. PATTERSON / K. YAMASHITA / A. FJORDBACH High Class Racing LMP2 2:05.200 34 4.322
10. 47 R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO Cetilar Racing LMP2 2:05.398 34 4.520
11. 37 H. TUNG / R. CULLEN / W. STEVENS Jackie Chan DC Racing LMP2 2:05.789 35 4.911
12. 35 N. YAMANAKA / N. FOSTER / R. MERHI Eurasia Motorsport LMP2 2:05.800 31 4.922
13. 38 R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON Jota LMP2 2:06.450 33 5.572
14. 97 A. LYNN / M. MARTIN Aston Martin Racing LMGTE Pro 2:14.678 33 13.800
15. 95 M. SØRENSEN / N. THIIM Aston Martin Racing LMGTE Pro 2:15.345 33 14.467
16. 71 D. RIGON / M. MOLINA AF Corse LMGTE Pro 2:16.044 29 15.166
17. 92 M. CHRISTENSEN / K. ESTRE Porsche GT Team LMGTE Pro 2:16.065 36 15.187
18. 51 J. CALADO / A. PIER GUIDI AF Corse LMGTE Pro 2:16.079 31 15.201
19. 91 G. BRUNI / R. LIETZ Porsche GT Team LMGTE Pro 2:16.518 31 15.640
20. 56 E. PERFETTI / L. HÖRR / M. CAIROLI Team Project 1 LMGTE Am 2:16.991 30 16.113
21. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA AF Corse LMGTE Am 2:17.410 33 16.532
22. 57 B. KEATING / F. FRAGA / J. BLEEKEMOLEN Team Project 1 LMGTE Am 2:17.418 35 16.540
23. 90 S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM TF Sport LMGTE Am 2:17.519 32 16.641
24. 98 P. DALLA LANA / A. FARFUS / R. GUNN Aston Martin Racing LMGTE Am 2:17.740 32 16.862
25. 77 C. RIED / R. PERA / M. CAMPBELL Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 2:17.956 33 17.078
26. 83 F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN AF Corse LMGTE Am 2:18.406 34 17.528
27. 86 M. WAINWRIGHT / A. WATSON / B. BARKER Gulf Racing LMGTE Am 2:18.625 29 17.747
28. 62 B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS Red River Sport LMGTE Am 2:18.647 30 17.769
29. 88 G. GIRAUDI / R. SANCHEZ / L. LÉGERET Dempsey-Proton Racing LMGTE Am 2:19.401 31 18.523
Image: © FIA WEC / AdrenalMedia.com