Rebellion Racing potwierdza tempo w porannym piątkowym treningu na Spa-Francorchamps

Zespół Rebellion Racing potwierdził czasem 2:00.878 swoje tempo w pierwszym piątkowym treningu do rywalizacji w 6 Hours of Spa-Francorchamps, wyprzedzając obie Toyoty o nieco ponad pięć dziesiątych sekundy.
Szwajcarski skład po raz kolejny pokazał, że liczy się w walce o zwycięstwo w tegorocznym sezonie wyścigowym, co potwierdził Gustavo Menezes, który najszybsze kółko pokonał w czasie 2:00.878, wyprzedzając obie Toyoty, które znalazły się w czołowej trójce.
Brendon Hartley czasem 2:01.438 dał Toyocie z numerem #8 drugą lokatę, natomiast Kamui Kobayashi, okrążając tor w 2:01.480 umożliwił swojemu składowi uplasowanie się finalnie na trzecim miejscu. Oba składy straciły do najszybszego Rebelliona odpowiednio 0.560 i 0.602 sekundy.
Słabiej tym razem pojechał zespół Bykolles Racing #4, który w pierwszym treningu był drugi. Dillmann, Spengler i Webb wyznaczyli tym razem czas na poziomie 2:03.503, okazując się wolniejszym autem od najszybszego w klasie LMP2 Singatech Alpine ELF #36, który w ogólnym zestawieniu znalazł się na czwartej pozycji, ze stratą niecałych dwóch i pół sekundy do Rebelliona.
Klasa LMP2 należała tym razem do wcześniej wspomnianego zespołu Signatech ALpine ELF #36, w którym najlepszy czas wyznaczył Thomas Laurent. Kierowca prototypu Alpine A470-Gibson najlepsze okrążenie pokonał w czasie 2:03.371, co pozwoliło wyprzedzić Racing Team Nederland #29 oraz trzecie w zestawieniu United Autosports, które straciło ponad sekundę.
Na dalszych miejscach znalazły się ekipy Cool Racing #42 (2:04.816) oraz High Class Racing #33 (2:05.200), które zamknęły pierwszą piątkę.
W klasie LMGTE Pro tym razem najlepszymi czasami popisali się kierowcy Astona Martina, którzy uplasowali się na dwóch pierwszych lokatach. Alex Lynn i Maxim Martin osiągnęli czas w postaci 2:14.678, natomiast Marco Sorensen i Nicki Thiim stracili do swoich zespołowych kolegów 0.667 sekundy.
Poprawę rezultatów odnotowali także Davide Rigon i Miguel Molina z zespołu AF Corse #71, poprawiając się na 2:16.044, co pozwoliło wyprzedzić skład Porsche oznaczony numerem #92 o 0.021 sekundy i zamknięcie pierwszej czwórki.
Piąta lokata finalnie należała do drugiej ekipy włoskiej stajni, czyli AF Corse #51, gdzie rywalizują James Calado i Alessandro Pier Guidi, natomiast stawkę zamknęli Gianmaria Bruni i Richard Lietz z Porsche #91.
W najwolniejszej klasie LMGTE Am tym razem najszybsze okazało się Porsche 911 RSR zespołu Team Project 1 #56. Perfetti, Horr i Cairoli wyznaczyli czas na poziomie 2:16.991, co umożliwiło im utrzymanie za sobą AF Corse #54 oraz drugi skład Team Project 1 #57.
Czołową piątkę zamknęli tym razem TF Sport #90 oraz Aston Martin Racing #98.
Wyniki drugiej sesji treningowej 6 Hours of Spa-Francorchamps:
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | B. SENNA / G. MENEZES / N. NATO | Rebellion Racing | LMP1 | 2:00.878 | 37 | |
2. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 2:01.438 | 33 | 0.560 |
3. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 2:01.480 | 36 | 0.602 |
4. | 36 | T. LAURENT / A. NEGRÃO / P. RAGUES | Signatech Alpine ELF | LMP2 | 2:03.371 | 33 | 2.493 |
5. | 4 | T. DILLMANN / B. SPENGLER / O. WEBB | Bykolles Racing Team | LMP1 | 2:03.503 | 25 | 2.625 |
6. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / J. VAN UITERT | Racing Team Nederland | LMP2 | 2:03.978 | 17 | 3.100 |
7. | 22 | P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / P. DI RESTA | United Autosports | LMP2 | 2:04.533 | 30 | 3.655 |
8. | 42 | N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY | Cool Racing | LMP2 | 2:04.816 | 33 | 3.938 |
9. | 33 | M. PATTERSON / K. YAMASHITA / A. FJORDBACH | High Class Racing | LMP2 | 2:05.200 | 34 | 4.322 |
10. | 47 | R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO | Cetilar Racing | LMP2 | 2:05.398 | 34 | 4.520 |
11. | 37 | H. TUNG / R. CULLEN / W. STEVENS | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 2:05.789 | 35 | 4.911 |
12. | 35 | N. YAMANAKA / N. FOSTER / R. MERHI | Eurasia Motorsport | LMP2 | 2:05.800 | 31 | 4.922 |
13. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 2:06.450 | 33 | 5.572 |
14. | 97 | A. LYNN / M. MARTIN | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 2:14.678 | 33 | 13.800 |
15. | 95 | M. SØRENSEN / N. THIIM | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 2:15.345 | 33 | 14.467 |
16. | 71 | D. RIGON / M. MOLINA | AF Corse | LMGTE Pro | 2:16.044 | 29 | 15.166 |
17. | 92 | M. CHRISTENSEN / K. ESTRE | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 2:16.065 | 36 | 15.187 |
18. | 51 | J. CALADO / A. PIER GUIDI | AF Corse | LMGTE Pro | 2:16.079 | 31 | 15.201 |
19. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 2:16.518 | 31 | 15.640 |
20. | 56 | E. PERFETTI / L. HÖRR / M. CAIROLI | Team Project 1 | LMGTE Am | 2:16.991 | 30 | 16.113 |
21. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA | AF Corse | LMGTE Am | 2:17.410 | 33 | 16.532 |
22. | 57 | B. KEATING / F. FRAGA / J. BLEEKEMOLEN | Team Project 1 | LMGTE Am | 2:17.418 | 35 | 16.540 |
23. | 90 | S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM | TF Sport | LMGTE Am | 2:17.519 | 32 | 16.641 |
24. | 98 | P. DALLA LANA / A. FARFUS / R. GUNN | Aston Martin Racing | LMGTE Am | 2:17.740 | 32 | 16.862 |
25. | 77 | C. RIED / R. PERA / M. CAMPBELL | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 2:17.956 | 33 | 17.078 |
26. | 83 | F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN | AF Corse | LMGTE Am | 2:18.406 | 34 | 17.528 |
27. | 86 | M. WAINWRIGHT / A. WATSON / B. BARKER | Gulf Racing | LMGTE Am | 2:18.625 | 29 | 17.747 |
28. | 62 | B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS | Red River Sport | LMGTE Am | 2:18.647 | 30 | 17.769 |
29. | 88 | G. GIRAUDI / R. SANCHEZ / L. LÉGERET | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 2:19.401 | 31 | 18.523 |
- Image: © FIA WEC / AdrenalMedia.com