Rebellion Racing z pole position do Lone Star Le Mans

Trzeci raz z rzędu w sezonie 2019/20 zespół Rebellion Racing wywalczył pierwsze pole startowe do rywalizacji w Lone Star Le Mans na torze Circuit of the Americas, w ostatecznym rozrachunku pokonując oba składy Toyoty.
Gustavo Menezes i Norman Nato przypieczętowali zwycięstwo w kwalifikacjach bardzo wysokim średnim czasem w postaci 1:47.530, po przejechaniu okrążeń 1:47.674 w przypadku Menezesa i poprawie Nato z 1:48.087 na 1:47.387, po krótkim okresie czerwonej flagi.
Druga lokata finalnie należała do Toyota oznaczonej numerem #7. Jose Maria Lopez i Mike Conway osiągnęli średni czas w postaci 1:49.161, co pozwoliło utrzymać za sobą drugą Toyotę, w której walczyli Kazuki Nakajima i Brendon Hartley.
Obaj kierowcy "ósemki" nie mogli jednak uznać tych kwalifikacji do udanych. Mimo dobrego rezultatu Japończyka (1:47.891), Nowozelandczyk, próbując pokonać szybkie okrążenie, przekroczył limity toru i pod koniec sesji musiał podjąć kolejną próbę, która zakończyła się rezultatem 1:50.971, co w sumie dało średni czas 1:49.431 i stratę prawie dwóch sekund do lidera.
Cool Racing niespodziewanie najszybsze w klasie LMP2
Dużą niespodziankę w klasie LMP2 sprawili Nicolas Lapierre i Antonin Borga, którzy wywalczyli pierwsze pole startowe w LMP2.
Lapierre swoje najlepsze kółko pokonał w czasie 1:49.343, natomiast Borga był o ponad sekundę wolniejszy, jednak to nie przeszkodziło, aby uzyskać średni czas w postaci 1:49.910 i znaleźć się o 0.163 sekundy przed United Autosports #22.
Trzecia lokata w klasie należała tymczasem do składu Signatech Alpine ELF #36, który osiągnął średni czas 1:50.984, co pozwoliło utrzymać za sobą ekipy Jakie Chan DC Racing #37 (1:51.354) oraz JOTA #38, które zamknęły pierwszą piątkę.
Sorensen i Thiim na prowadzeniu w LMGTE
Liderzy klasyfikacji GT, Marco Sorensen i Nicki Thiim z zespołu Aston Martin #95, wywalczyli pierwszą lokatę startową w LMGTE Pro, po zaciętej walce z ponad połową stawki, która zmieściła się w granicach pół sekundy.
Sorensen prowadził po pierwszych przejazdach z czasem 2:00.742, co utrzymał także Thiim, który był o niecałe dwie setne szybszy od swojego zespołowego kolegi, co pozwoliło uzyskać średni czas w postaci 2:00.733 i przewagę ponad dwóch dziesiątych nad drugimi w zestawieniu Michaelem Christensenem i Kevinem Estrem z Porsche #92.
Trzecia lokata finalnie należała do Alexa Lynna i Maxime Martina z Aston Martina #97, którzy osiągnęli średni czas 2:01.029, a to dało możliwość utrzymania się przed AF Corse #51 oraz drugim składem Porsche oznaczonym numerem #91.
O zaledwie 0.046 sekundy walkę w klasie LMGTE Am wygrał natomiast skład Team Project 1 z numerem #56, który wyprzedził Aston Martina #98 oraz ekipę TF Sport #90, tracącą 0.125 sekundy.