Rebellion Racing zdobywa pole position do czterogodzinnego starcia w Chinach

Rebellion Racing po raz pierwszy w historii swoich startów w Długodystansowych Mistrzostwach Świata wywalczył pierwsze pole startowe w kwalifikacjach do trzeciej rundy, pokonując Team LNT oraz obie Toyoty.
Gustavo Menezes oraz Bruno Senna osiągnęli najlepszy średni czas w postaci 1:45.892 i po raz pierwszy wystartują z najwyższego pola do czterogodzinnej rundy FIA WEC w Chinach.
Bardzo dobrym okrążeniem jako pierwszy popisał się Menezes, który pokonał pętlę w czasie 1:46.006, zanim Senna urwał kilka dziesiątych sekundy, mijając linię na prostej startowej z czasem 1:45.778, co dało średnią 1:45.892.
Dwa mocne okrążenia w wykonaniu kierowców Rebelliona pozwoliły o 1.2 sekundy wyprzedzić skład Team LNT oznaczony numerem #6, w którym próbę zakwalifikowania się na najwyższym miejscu podjęli się Charlie Robertson i Mike Simpson. Średni czas w postaci 1:47.092 dał dużą stratę do pierwszego Rebelliona, jednak pozwolił na utrzymanie za plecami siostrzanego składu, który stracił zaledwie 0.017 sekundy.
Mimo dużej przewagi w trzecim treningu obie Toyoty nie zdołały znaleźć się w pierwszej trójce kwalifikacji w klasie LMP1. Mike Conway i Kamui Kobayashi z Toyoty #7 do najszybszego Rebelliona stracili 1.343 sekundy, natomiast drugi skład, w którym o jak najlepszą pozycję startową walczyli Sebastien Buemi i Brendon Hartley, wyznaczył średni czas na poziomie 1:48.180, co dało ponad 2.2 sekundy straty do lidera.
Cool Racing potwierdza bardzo dobrą dyspozycję
Duet Nicolas Lapierre i Antonin Borga z zespołu Cool Racing #42 wywalczyli pierwsze pole startowe w klasie LMP2, pokonując tor w czasie 1:48.089 oraz 1:49.210, co dało średnią 1:48.649.
Tylko 0.126 sekundy do pierwszej lokaty zabrakło zespołowi Jackie Chan DC Racing #37, który średni czas okrążenia wyznaczył na poziomie 1:48.775, co pozwoliło utrzymać za sobą ekipę United Autosports #22 (1:48.972) oraz High Class Racing #33 (1:49.245), które do niedzielnego wyścigu ruszą z drugiej linii.
Problemy dopadły zwycięzców wyścigu na Fuji oraz liderów mistrzostw, ekipę Racing Team Nederland #29, w której swoje okrążenie pokonał jedynie Nyck de Vries. Frits van Eerd, wyznaczony na drugiego kierowcę w tej rundzie, nie zdołał pokonać swojego szybkiego kółka, przez co zespół został sklasyfikowany na ostatniej lokacie w całej stawce.
Porsche GT #92 na czele klasy GT
Szans swoim rywalom w walce nie dał natomiast zespół Porsche GT, w którym najlepszą parą okazali się Michael Christensen oraz Kevin Estre.
Kierowcy niemieckiej ekipy wyznaczyli czas na poziomie 1:59.579, co pozwoliło o jedyne osiemnaście setnych wyprzedzić Astona Martina #95 oraz drugi brytyjski skład oznaczony numerem #97, który stracił kolejne dziesięć setnych sekundy.
Na czwartej i piątej pozycji znalazły się dwa składy AF Corse. Najszybszymi okazali się James Calado i Alessandro Pier Guidi, którzy wyznaczyli średni czas na poziomie 1:59.687, wyprzedzając siostrzaną ekipą o ponad trzy dziesiąte sekundy.
Na ostatnim miejscu znaleźli się Gianmaria Bruni i Richard Lietz z Porsche #91, którzy do najszybszej pary stracili 0.645 sekundy.
Pierwszą lokatę startową w klasie LMGTE Am zapewnili sobie tymczasem Matteo Cairoli i Egidio Perfetti z zespołu Team Project 1 #56, którzy osiągnęli średni czas w postaci 2:00.824, wyprzedzając o ponad siedem dziesiątych sekundy Aston Martina #98 oraz ekipę Dempsey - Proton Racing #77 o kolejną jedną dziesiątą.
Na dalszych pozycjach znaleźli się TF Sport #90, Team Project 1 #57, AF Corse #54, MR Racing #70, Dempsey - Proton Racing #88, Gulf Racing #86, AF Corse #83 oraz Proton Competition #78, natomiast cała stawkę zamknął skład Red River Sport, który do lidera klasy stracił ponad dwie sekundy.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | LMGTE | LMP | Czas | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | B. SENNA / G. MENEZES / N. NATO | Rebellion Racing | LMP1 | 1:45.892 | 1:45.892 | ||
2. | 6 | C. ROBERTSON / M. SIMPSON / G. SMITH | Team LNT | LMP1 | 1:47.092 | 1:47.092 | 1.200 | |
3. | 5 | J. KING / B. HANLEY / E. ORUDZHEV | Team LNT | LMP1 | 1:47.109 | 1:47.109 | 1.217 | |
4. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:47.235 | 1:47.235 | 1.343 | |
5. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:48.180 | 1:48.180 | 2.288 | |
6. | 42 | N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY | Cool Racing | LMP2 | 1:48.649 | 1:48.649 | 2.757 | |
7. | 37 | H. TUNG / G. AUBRY / W. STEVENS | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 1:48.775 | 1:48.775 | 2.883 | |
8. | 22 | P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / P. DI RESTA | United Autosports | LMP1 | 1:48.972 | 1:48.972 | 3.080 | |
9. | 33 | M. PATTERSON / K. YAMASHITA / A. FJORDBACH | High Class Racing | LMP2 | 1:49.245 | 1:49.245 | 3.353 | |
10. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 1:49.739 | 1:49.739 | 3.847 | |
11. | 47 | R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO | Cetilar Racing | LMP2 | 1:50.496 | 1:50.496 | 4.604 | |
12. | 36 | T. LAURENT / A. NEGRÃO / P. RAGUES | Signatech Alpine ELF | LMP2 | 1:50.941 | 1:50.941 | 5.049 | |
13. | 92 | M. CHRISTENSEN / K. ESTRE | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:59.579 | 1:59.579 | 13.687 | |
14. | 95 | M. SØRENSEN / N. THIIM | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 1:59.597 | 1:59.597 | 13.705 | |
15. | 97 | A. LYNN / M. MARTIN | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 1:59.607 | 1:59.607 | 13.715 | |
16. | 51 | J. CALADO / A. PIER GUIDI | AF Corse | LMGTE Pro | 1:59.687 | 1:59.687 | 13.795 | |
17. | 71 | D. RIGON / M. MOLINA | AF Corse | LMGTE Pro | 2:00.067 | 2:00.067 | 14.175 | |
18. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 2:00.224 | 2:00.224 | 14.332 | |
19. | 56 | E. PERFETTI / D. HEINEMEIER-HANSSON / M. CAIROLI | Team Project 1 | LMGTE Am | 2:00.824 | 2:00.824 | 14.932 | |
20. | 98 | P. DALLA LANA / D. TURNER / R. GUNN | Aston Martin Racing | LMGTE Am | 2:01.528 | 2:01.528 | 15.636 | |
21. | 77 | C. RIED / R. PERA / M. CAMPBELL | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 2:01.655 | 2:01.655 | 15.763 | |
22. | 90 | S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM | TF Sport | LMGTE Am | 2:02.192 | 2:02.192 | 16.300 | |
23. | 57 | B. KEATING / L. TEN VOORDE / J. BLEEKEMOLEN | Team Project 1 | LMGTE Am | 2:02.228 | 2:02.228 | 16.336 | |
24. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA | AF Corse | LMGTE Am | 2:02.404 | 2:02.404 | 16.512 | |
25. | 70 | M. ISHIKAWA / O. BERETTA / K. COZZOLINO | MR Racing | LMGTE Am | 2:02.602 | 2:02.602 | 16.710 | |
26. | 88 | A. NEGRO / W. BAMBER / T. PREINING | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 2:02.714 | 2:02.714 | 16.822 | |
27. | 86 | M. WAINWRIGHT / A. WATSON / B. BARKER | Gulf Racing | LMGTE Am | 2:02.978 | 2:02.978 | 17.086 | |
28. | 83 | F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN | AF Corse | LMGTE Am | 2:03.001 | 2:03.001 | 17.109 | |
29. | 78 | P. PRETTE / L. PRETTE / V. ABRIL | Proton Competition | LMGTE Am | 2:03.086 | 2:03.086 | 17.194 | |
30. | 62 | B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS | Red River Sport | LMGTE Am | 2:03.239 | 2:03.239 | 17.347 | |
31. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES | Racing Team Nederland | LMP2 | 1:48.431 | 1:48.431 | 2.539 |