Rebellion Racing zdobywa pole position do czterogodzinnego starcia w Chinach

Rebellion Racing zdobywa pole position do czterogodzinnego starcia w Chinach

Rebellion Racing po raz pierwszy w historii swoich startów w Długodystansowych Mistrzostwach Świata wywalczył pierwsze pole startowe w kwalifikacjach do trzeciej rundy, pokonując Team LNT oraz obie Toyoty.

Gustavo Menezes oraz Bruno Senna osiągnęli najlepszy średni czas w postaci 1:45.892 i po raz pierwszy wystartują z najwyższego pola do czterogodzinnej rundy FIA WEC w Chinach.

Bardzo dobrym okrążeniem jako pierwszy popisał się Menezes, który pokonał pętlę w czasie 1:46.006, zanim Senna urwał kilka dziesiątych sekundy, mijając linię na prostej startowej z czasem 1:45.778, co dało średnią 1:45.892.

Dwa mocne okrążenia w wykonaniu kierowców Rebelliona pozwoliły o 1.2 sekundy wyprzedzić skład Team LNT oznaczony numerem #6, w którym próbę zakwalifikowania się na najwyższym miejscu podjęli się Charlie Robertson i Mike Simpson. Średni czas w postaci 1:47.092 dał dużą stratę do pierwszego Rebelliona, jednak pozwolił na utrzymanie za plecami siostrzanego składu, który stracił zaledwie 0.017 sekundy.

Mimo dużej przewagi w trzecim treningu obie Toyoty nie zdołały znaleźć się w pierwszej trójce kwalifikacji w klasie LMP1. Mike Conway i Kamui Kobayashi z Toyoty #7 do najszybszego Rebelliona stracili 1.343 sekundy, natomiast drugi skład, w którym o jak najlepszą pozycję startową walczyli Sebastien Buemi i Brendon Hartley, wyznaczył średni czas na poziomie 1:48.180, co dało ponad 2.2 sekundy straty do lidera.

Cool Racing potwierdza bardzo dobrą dyspozycję

Duet Nicolas Lapierre i Antonin Borga z zespołu Cool Racing #42 wywalczyli pierwsze pole startowe w klasie LMP2, pokonując tor w czasie 1:48.089 oraz 1:49.210, co dało średnią 1:48.649.

Tylko 0.126 sekundy do pierwszej lokaty zabrakło zespołowi Jackie Chan DC Racing #37, który średni czas okrążenia wyznaczył na poziomie 1:48.775, co pozwoliło utrzymać za sobą ekipę United Autosports #22 (1:48.972) oraz High Class Racing #33 (1:49.245), które do niedzielnego wyścigu ruszą z drugiej linii.

Problemy dopadły zwycięzców wyścigu na Fuji oraz liderów mistrzostw, ekipę Racing Team Nederland #29, w której swoje okrążenie pokonał jedynie Nyck de Vries. Frits van Eerd, wyznaczony na drugiego kierowcę w tej rundzie, nie zdołał pokonać swojego szybkiego kółka, przez co zespół został sklasyfikowany na ostatniej lokacie w całej stawce.

Porsche GT #92 na czele klasy GT

Szans swoim rywalom w walce nie dał natomiast zespół Porsche GT, w którym najlepszą parą okazali się Michael Christensen oraz Kevin Estre.

Kierowcy niemieckiej ekipy wyznaczyli czas na poziomie 1:59.579, co pozwoliło o jedyne osiemnaście setnych wyprzedzić Astona Martina #95 oraz drugi brytyjski skład oznaczony numerem #97, który stracił kolejne dziesięć setnych sekundy.

Na czwartej i piątej pozycji znalazły się dwa składy AF Corse. Najszybszymi okazali się James Calado i Alessandro Pier Guidi, którzy wyznaczyli średni czas na poziomie 1:59.687, wyprzedzając siostrzaną ekipą o ponad trzy dziesiąte sekundy.

Na ostatnim miejscu znaleźli się Gianmaria Bruni i Richard Lietz z Porsche #91, którzy do najszybszej pary stracili 0.645 sekundy.

Pierwszą lokatę startową w klasie LMGTE Am zapewnili sobie tymczasem Matteo Cairoli i Egidio Perfetti z zespołu Team Project 1 #56, którzy osiągnęli średni czas w postaci 2:00.824, wyprzedzając o ponad siedem dziesiątych sekundy Aston Martina #98 oraz ekipę Dempsey - Proton Racing #77 o kolejną jedną dziesiątą.

Na dalszych pozycjach znaleźli się TF Sport #90, Team Project 1 #57, AF Corse #54, MR Racing #70, Dempsey - Proton Racing #88, Gulf Racing #86, AF Corse #83 oraz Proton Competition #78, natomiast cała stawkę zamknął skład Red River Sport, który do lidera klasy stracił ponad dwie sekundy.

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa LMGTE LMP Czas Strata
1. 1 B. SENNA / G. MENEZES / N. NATO Rebellion Racing LMP1 1:45.892 1:45.892
2. 6 C. ROBERTSON / M. SIMPSON / G. SMITH Team LNT LMP1 1:47.092 1:47.092 1.200
3. 5 J. KING / B. HANLEY / E. ORUDZHEV Team LNT LMP1 1:47.109 1:47.109 1.217
4. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:47.235 1:47.235 1.343
5. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:48.180 1:48.180 2.288
6. 42 N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY Cool Racing LMP2 1:48.649 1:48.649 2.757
7. 37 H. TUNG / G. AUBRY / W. STEVENS Jackie Chan DC Racing LMP2 1:48.775 1:48.775 2.883
8. 22 P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / P. DI RESTA United Autosports LMP1 1:48.972 1:48.972 3.080
9. 33 M. PATTERSON / K. YAMASHITA / A. FJORDBACH High Class Racing LMP2 1:49.245 1:49.245 3.353
10. 38 R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON Jota LMP2 1:49.739 1:49.739 3.847
11. 47 R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO Cetilar Racing LMP2 1:50.496 1:50.496 4.604
12. 36 T. LAURENT / A. NEGRÃO / P. RAGUES Signatech Alpine ELF LMP2 1:50.941 1:50.941 5.049
13. 92 M. CHRISTENSEN / K. ESTRE Porsche GT Team LMGTE Pro 1:59.579 1:59.579 13.687
14. 95 M. SØRENSEN / N. THIIM Aston Martin Racing LMGTE Pro 1:59.597 1:59.597 13.705
15. 97 A. LYNN / M. MARTIN Aston Martin Racing LMGTE Pro 1:59.607 1:59.607 13.715
16. 51 J. CALADO / A. PIER GUIDI AF Corse LMGTE Pro 1:59.687 1:59.687 13.795
17. 71 D. RIGON / M. MOLINA AF Corse LMGTE Pro 2:00.067 2:00.067 14.175
18. 91 G. BRUNI / R. LIETZ Porsche GT Team LMGTE Pro 2:00.224 2:00.224 14.332
19. 56 E. PERFETTI / D. HEINEMEIER-HANSSON / M. CAIROLI Team Project 1 LMGTE Am 2:00.824 2:00.824 14.932
20. 98 P. DALLA LANA / D. TURNER / R. GUNN Aston Martin Racing LMGTE Am 2:01.528 2:01.528 15.636
21. 77 C. RIED / R. PERA / M. CAMPBELL Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 2:01.655 2:01.655 15.763
22. 90 S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM TF Sport LMGTE Am 2:02.192 2:02.192 16.300
23. 57 B. KEATING / L. TEN VOORDE / J. BLEEKEMOLEN Team Project 1 LMGTE Am 2:02.228 2:02.228 16.336
24. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA AF Corse LMGTE Am 2:02.404 2:02.404 16.512
25. 70 M. ISHIKAWA / O. BERETTA / K. COZZOLINO MR Racing LMGTE Am 2:02.602 2:02.602 16.710
26. 88 A. NEGRO / W. BAMBER / T. PREINING Dempsey-Proton Racing LMGTE Am 2:02.714 2:02.714 16.822
27. 86 M. WAINWRIGHT / A. WATSON / B. BARKER Gulf Racing LMGTE Am 2:02.978 2:02.978 17.086
28. 83 F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN AF Corse LMGTE Am 2:03.001 2:03.001 17.109
29. 78 P. PRETTE / L. PRETTE / V. ABRIL Proton Competition LMGTE Am 2:03.086 2:03.086 17.194
30. 62 B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS Red River Sport LMGTE Am 2:03.239 2:03.239 17.347
31. 29 F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES Racing Team Nederland LMP2 1:48.431 1:48.431 2.539