Red Bull ujawnia nowe malowanie bolidu na nadchodzącą kampanię

Red Bull Racing / © Getty Images / Red Bull Content Pool

Czerwone byki ujawniły nowe malowanie na przyszły sezon, na specjalnym pokazie w Nowym Jorku. Stajnia ogłosiła także oficjalne nawiązanie współpracy z Fordem.

Kolejny rok z rzędu Red Bull zdecydował się na pokaz swojego nowego malowania jako jedna z pierwszych stajni. Na pokazie przeprowadzono wiele wywiadów ze sportowcami sponsorowanymi przez firmę Red Bull w wielu dziedzinach sportu. Okazję przemówić mieli także Christian Horner, Max Verstappen i Sergio Perez.

Także w tym roku nie pokazano faktycznego nowego bolidu lecz same odświeżone barwy na zeszłorocznym bolidzie. Nie było jednak zaskoczeniem, że barwy czerwonych byków nie zmieniły się w znacznym stopniu do ubiegłorocznych i po raz kolejny zastosowano wzór, który dominuje od 2016 roku.

Ekipa z Milton Keynes potwierdziła jednak, że zmieni swoje malowanie na trzy rundy, które odbędą się w Stanach Zjednoczonych, a bazą barw RB19 będą koncepcje fanów.

„Idąc o krok dalej, fani w tym roku otrzymają możliwość zaprojektowania trzech niestandardowych malowań na każdy wyścig w Stanach Zjednoczonych. Oparta na technologii partnera tytularnego zespołu, Oracle, kampania «Make Your Mark» będzie oznaczać, że fani ozdobią RB19, gdy samochód pojawi się w Miami, Austin i Las Vegas” – wyjaśnił zespół.

Najważniejszym punktem prezentacji było jednak oficjalne ogłoszenie współpracy z Fordem. Samo dołączenie amerykańskiej firmy jako dostawcy silnika dla Formuły 1 zostało potwierdzone przed samym pokazem, jednak dopiero teraz ogłoszono z jaką stajnią zwiąże się Ford.

Ogłoszono przekształcenie Red Bull Powertrains, działu stajni zajmującej się aktualnie produkcją jednostek napędowych w Red Bull Ford Powertrains. Ford zajmie się dostawą jednostek napędowych dla Red Bulla i AlphaTauri od 2026 roku, co najmniej do 2030.

„W Oracle Red Bull Racing zawsze staramy się robić różne rzeczy jako pierwsi i inaczej. To pierwszy raz, kiedy rozpoczęliśmy nasz sezon poza Wielką Brytanią i pierwszy raz, kiedy jakikolwiek zespół F1 wystartował w USA” – powiedział Christian Horner.

„Nie można zignorować rozwoju naszego sportu w Ameryce. W USA jest ponad 50 milionów fanów F1, z czego 72% nas obserwuje, a sposób, w jaki fani przyjęli nasz skład tutaj, był wyjątkowy. W 2023 roku Oracle Red Bull Racing będzie częściej niż kiedykolwiek w Stanach Zjednoczonych, nie tylko ścigając się, ale także prowadząc Red Bull Showruns.”

„Chcemy również powitać Forda w ich ojczystym kraju, ponieważ od 2026 roku zostaje on nowym partnerem Red Bull Powertrains. To będzie prawdziwe strategiczne partnerstwo techniczne; Ford będzie wspierał technologię akumulatorową i hybrydową oraz wiele innych, aby zespół wyprzedził konkurencję. Już teraz jestem bardzo podekscytowany możliwościami, jakie to partnerstwo zaoferuje nam obojgu na całym świecie.”

Red Bull Racing / © Getty Images / Red Bull Content Pool