Red Bull ujawnia nowego sponsora tytularnego

Oracle / © Getty Images / Red Bull Content Pool

Oprócz zaprezentowania malowania modelu RB18, stajnia z Milton Keynes ogłosiła, że jej nowym sponsorem tytularnym zostanie jeden z gigantów branży IT, firma Oracle.

Po powitaniu przedsiębiorstwa z miasta Santa Clara jako nowego sponsora czerwonych byków, zespół zarządzany przez Christiana Hornera, będzie od teraz znany jako Oracle Red Bull Racing. Dzięki temu partnerstwu skład rozszerzy wykorzystanie Oracle Cloud Infrastructure w najważniejszych obszarach działalności, od strategii wyścigów po rozwój silników.

Dyrektor zespołu z Milton Keynes wyjaśnił rolę jaką amerykańska firma odegrała we wspieraniu Maxa Verstappena w zdobyciu swojego pierwszego tytułu mistrza świata w sezonie 2021.

„Oracle Cloud umożliwiła nam podejmowanie decyzji w dniu wyścigu, które pomogły Maxowi wygrać mistrzostwa kierowców w 2021 roku. Szybkie odkrywanie możliwości i reagowanie na nie ma kluczowe znaczenie dla naszego sukcesu na torze i poza nim, a Oracle jest integralną częścią tych wysiłków” – powiedział Christian Horner.

„Każdy element naszej wydajności opiera się na analizie danych. Posiadanie Oracle jako naszego partnera tytułowego pokazuje zaufanie, jakie pokładamy w ich wiedzy i zdolności do zapewnienia prawdziwej przewagi konkurencyjnej.”

Dzięki Oracle Cloud Infrastructure (OCI) austriacki zespół zwiększył o tysiąc razy liczbę symulacji, które przeprowadził podczas kampanii 2021. Red Bull zdołał również przyspieszyć dziesięciokrotnie cały proces, dając strategom wyścigowym więcej czasu na podjęcie właściwej decyzji.

Wraz ze swoimi innowacyjnymi inicjatywami na torze, Oracle Red Bull Racing będzie nadal zapewniać wyjątkowe wrażenia swoim globalnym fanom. W zeszłym sezonie oba podmioty uruchomiły pierwszą w swoim rodzaju platformę lojalnościową dla fanów obsługiwaną przez OCI, aby zapewnić kibicom emocje związane z F1.

Od momentu powstania The Paddock, Red Bull odnotował ponad dziewięciokrotny wzrost liczby członków. W 2022 roku zespół wprowadzi nowe funkcje i możliwości, w tym tworzenie treści generowanych przez użytkowników, aby zapewnić fanom jeszcze głębszą warstwę personalizacji.

„Red Bull Racing był bardziej zaangażowany niż jakikolwiek inny zespół Formuły 1 w wykorzystywanie technologii w celu uzyskania przewagi i to się opłaca. Nasze zaangażowanie w to partnerstwo odzwierciedla przekonanie, że OCI jest strategiczną bronią w dniu wyścigu, pomaga tworzyć najbardziej ekscytujące wrażenia kibiców w sporcie i może określać przyszłość F1. Oracle Red Bull Racing jest i pozostanie najbardziej przyszłościowym i innowacyjnym zespołem Formuły 1 na świecie” – powiedział Ariel Kelman, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. marketingu Oracle

Oracle współpracuje także z Red Bull Powertrains nad opracowaniem nowej generacji silników Formuły 1, które mają zadebiutować w 2026 roku, gdy Red Bull stanie się jednym z zaledwie czterech obecnych producentów dostarczających silniki do królowej motorsportu. Dział silnikowy zespołu z Milton Keynes wykorzysta OCI do optymalizacji modelowania nowej komory spalania jednostki napędowej w celu obniżenia kosztów przy jednoczesnej poprawie osiągów.

Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool