Renault chce umożliwić Alonso udział w posezonowych testach dla młodych kierowców

Fernando Alonso / © Toyota Motorsport GmbH

Zespół Renault stara się uzyskać zgodę FIA na udział Fernando Alonso w posezonowych testach dla młodych kierowców.

Powrót Fernando Alonso do Formuły 1 był jak do tej pory jedną z największych niespodzianek tego sezonu. Hiszpan podkreślał, że jego głównym celem będzie walka w sezonie 2022, kiedy wejdzie w życie nowy regulamin techniczny, diametralnie zmieniający konstrukcję samochodów.

„Na początku chodziło mu głównie o przyszłość. Naciskajmy w 2022 i zapomnijmy o sezonie 2021” - powiedział Cyril Abiteboul w rozmowie z serwisem motorsport.com.

Dwukrotny mistrz świata zauważa jednak postępy, jakie obecnie uczynił zespół Renault. Bardzo dobra dyspozycja tegorocznego samochodu francuskiej ekipy jest zdaniem Cyrilia Abiteboula dużą motywacją dla Fernando Alonso.

„Widząc, że zaczynamy toczyć interesującą walkę na torze, Fernando poczuł zew krwi – w pozytywnym tego słowa znaczeniu.”

Szef ekipy Renault przyznał, że Alonso początkowo nie naciskał na zespół, aby ten umożliwił mu jazdę za kierownicą R.S.20. Teraz jednak, widząc, że jest to konstrukcja pozwalająca na walkę o wysokie lokaty, nastawianie Hiszpana uległo zmianie.

„Na początku podchodził do tego na zasadzie jeżdżę, kiedy jeżdżę. Teraz jednak mam wrażenie, że naprawdę chce spróbować jazdy w tegorocznym samochodzie. Dlatego szukamy takiej okazji, ale jesteśmy przy tym bardzo ostrożni.”

Ostrożność, o jakiej wspominał Abiteboul, oznacza, że w trakcie tego sezonu nie będziemy raczej mogli oglądać kierowcy z Oviedo podczas piątkowych treningów.

„Nie mam na myśli żadnego piątkowego treningu. Szczerze mówiąc, on tego nie potrzebuje.”

„Bardzo chcemy jednak zobaczyć go w samochodzie, ponieważ czuję, że on jest tego spragniony.”

Pomijając piątkowe treningi, najlepszą okazją do sprawdzenia tegorocznego samochodu będą posezonowe testy dla młodych kierowców. W latach ubiegłych trwały one trzy dni i były połączone z testami opon Pirelli przygotowanymi na następny sezon.

Ponieważ jednak ogumienie w sezonie 2021 będzie w takiej samej specyfikacji jak obecnie, zespoły zgodziły się na skrócenie jazd do jednego dnia.

Aby jednak Alonso mógł zasiąść za kierownicą samochodu Renault podczas posezonowych testów, zespół musi uzyskać zgodę FIA. Regulamin precyzuje bowiem, że są one przewidziane dla kierowców, którzy w trakcie swojej dotychczasowej kariery startowali w nie więcej niż dwóch wyścigach Formuły 1.

Cyril Abiteboul potwierdził, że rozmowy z FIA są już w tej sprawie prowadzone.

„Musimy sprawdzić, czy może się to udać na podstawie kryteriów testowych, więc rozmawiamy o tym z FIA.”

Biorąc pod uwagę pozostałe ruchy transferowe w innych zespołach, należy spodziewać się, że także inni zawodnicy skorzystają z podobnej możliwości.

Image: © Toyota Motorsport GmbH