Renault wycofuje apelację od decyzji sędziów ws. ekipy Racing Point

Esteban Ocon - Renault DP World F1 Team / © Renault Sport

Zespół Renault potwierdził, że wniósł o odwołanie swojej apelacji przeciwko sędziowskiemu werdyktowi związanemu z przewodami hamulcowymi ekipy Racing Point.

Od początku sezonu 2020 wiele zespołów poddawało w wątpliwość legalność tegorocznej konstrukcji RP20. Jest ona bowiem łudząco podobna do Mercedesa W10, którym w ubiegłym roku ścigali się Lewis Hamilton i Valtteri Bottas. Najwięcej zastrzeżeń miało Renault, dla których zespół Racing Point jest bezpośrednim konkurentem.

Ekipa z Enstone złożyła więc protesty po GP Styrii, GP Węgier i GP Wielkiej Brytanii. Zarzucała bowiem legalność tylnych wlotów powietrza do hamulców, które zostały zaprojektowane na wzór tych z Mercedesa W10. W związku jednak z tym, że od 2020 roku części te powinny być skonstruowane samodzielnie, FIA uznała, że Racing Point naruszyło przepisy regulaminu technicznego i wymierzyła im karę 400 tysięcy euro oraz odebrała 15 punktów z klasyfikacji konstruktorów, które Racing Point zdobyło w GP Styrii.

Decyzja FIA nie spodobała się jednak kilku zespołom. Pięć ekipy wyraziło chęć złożenia apelacji od werdyktu, lecz ostatecznie tylko Ferrari, Renault oraz Racing Point potwierdziły wszczęcie procesu odwoławczego. Włoska stajnia i ekipa z Enstone podkreślały, że chcą mieć jasność co do zaistniałej sytuacji i chciałyby ostrzejszej kary, natomiast ukarany zespół próbował dowieść swej niewinności i chciał całkowitego odwołania wyroku.

Niepodziewanie jednak we wtorek, tuż przed GP Belgii, Renault postanowiło się wycofać ze swojej apelacji i już złożyło wniosek.

„Renault DP World F1 Team potwierdza, że złożył wniosek o wycofanie apelacji od decyzji sędziów w odniesieniu do wlotów powietrza do hamulców w samochodach BWT Racing Point F1 Team” – czytamy w oświadczeniu.

„Poza decyzjami, przedmiot tej sprawy miał kluczowe znaczenie dla integralności Formuły 1, zarówno w obecnym sezonie, jak i w przyszłości. Jednak intensywna i konstruktywna praca pomiędzy FIA, Renault DP World F1 Team i wszystkimi zainteresowanymi stronami Formuły 1 doprowadziła do konkretnych postępów w zabezpieczaniu oryginalności tej dyscypliny sportu poprzez zmiany w przepisach sportowych i technicznych planowanych na sezon 2021, potwierdzających wymagania dotyczące zakwalifikowania zespołu jako konstruktora”.

Osiągnięcie tego strategicznego celu, w kontekście nowego porozumienia Concorde było naszym priorytetem. Kontrowersje związane z początkiem tego sezonu powinny być za nami, ponieważ musimy skupić się na pozostałej części tych intensywnych i wyjątkowych Mistrzostw”.

Wciąż apelację od werdyktu podtrzymuje zespół Ferrari oraz Racing Point.

Image: © Renault Sport