Renault zyskało bardzo wiele po ostatnich poprawkach

Daniel Ricciardo - Renault DP World F1 Team /  © Renault Sport

Według Daniela Ricciardo, ekipa Renault pozostanie już do końca sezonu konkurencyjnym zespołem, niezależnie od konfiguracji toru, na jakim będzie rozgrywać się weekend wyścigowy.

W ostatnich wyścigach Australijczyk zajmował kolejno piąte miejsce w Belgii, szóste i piąte na Monzie i Mugello oraz ponownie piąte podczas wyścigu o Grand Prix Rosji. Zdaniem Ricciardo, świetna forma, jaką jego zespół zaprezentował w Soczi, jest dobrym prognostykiem na przyszłość.

„Po tym weekendzie mogę iść naprzód zdecydowanie bardziej pewny siebie” – powiedział reprezentant Renault.

„Nico [Hulkenberg] radził sobie tutaj przed rokiem nieźle, chociaż nigdy nie był to dla nas najlepszy obiekt, a przynajmniej dla mnie osobiście. Teraz myślę jednak, że ostatni weekend dał mi poczucie pewności na każdym torze. Nie wiem, czy jest to samochód na miarę pierwszej piątki, ale na pewno możemy z nim wchodzić do Q3 na każdym torze, bez względu na jego układ.”

Ricciardo skomentował także swoje ostatnie występy.

„W ostatnich czterech wyścigach wszystko poszło bardzo dobrze. Najgorszy wynik to szóste miejsce – jestem z tego naprawdę zadowolony.”

Optymistyczne podejście Daniela Ricciardo podziela także Alan Permane, dyrektor sportowy zespołu Renault.

„W Soczi wprowadziliśmy poprawki, które działały bardzo dobrze. Było to naprawdę przyzwoite ulepszenie, z którym obydwa samochody jeździły w kwalifikacjach i wyścigu.”

„To wszystko bardzo dobrze wróży. Sądzę, że teraz możemy być pewni, iż nasz samochód będzie dobrze spisywać się na każdym torze.”

Zdaniem Brytyjczyka, poprawki, o których wspominał, mają charakter kompleksowy – nie tylko powodują zwiększenie siły docisku, ale także pozytywnie wpływają na zachowanie się bolidu. Dzięki temu samochód R.S.20 stał się konkurencyjny nie tylko na obiektach, gdzie wymagany jest mniejszy docisk, ale także na torach, gdzie ważna jest stabilność w szybkich łukach.

„Sądzę, że nowy pakiet daje nam jedną, może dwie dziesiąte sekundy na okrążeniu.”

„Nie tylko zapewnia on docisk, ale pomaga utrzymać prawidłowy balans samochodu. Działa on dobrze i jest przewidywalny – to jest świetne”  stwierdził Alan Permane.

 

Image: © Renault Sport