Robin Frijns wygrywa niedzielne kwalifikacje na Lausitzring. Udany poranek dla Kubicy

Robin Frijns - Audi Sport Team Abt Sportsline / © DTM

Robin Frijns po raz czwarty w tegorocznym sezonie okazał się najlepszy podczas kwalifikacji i wystartuje z pierwszej pozycji do niedzielnego wyścigu na Lausitzring. Ponownie czołowa trójka należała do kierowców Audi i tuż za Frijnsem uplasował się Nico Muller oraz Rene Rast. Robert Kubica do drugiego wyścigu w Lasuitz wystartuje z jedenastej pozycji. Jest to najlepszy wynik w czasówce w tym sezonie w wykonaniu Polaka.

Podczas niedzielnej czasówki ponownie to Robert Kubica wykonał jako pierwszy pomiarowe okrążenie. Dobre czasy w poszczególnych sektorach pozwoliły kierowcy BMW przez dłuższy czas znajdować się w czołówce stawki. Po zjeździe do alei serwisowej Kubica plasował się na jedenastej pozycji z czasem 1:37.421.

Pierwszym kierowcą, który zszedł poniżej 1:37.000, był Rene Rast. Po rekordach w każdym z sektorów Niemiec z czasem 1:36.507 objął pozycję lidera. Świetne okrążenie wykonali także Nico Muller oraz Robin Frijns. Kierowcy Audi tuż przed zjazdem do alei serwisowej przejechali szybkie kółka, lecz mimo dobrego tempa nie zdołali przebić czasu Rasta.

Kubica jako pierwszy pojawił się na torze po wizycie w alei serwisowej i na blisko sześć minut przed końcem sesji kwalifikacyjnej, rozpoczął walkę o poprawę swojego czasu. Tuż za nim wyjechał Rene Rast, który poświęcił jedno kółko więcej na dogrzanie opon w swoim samochodzie. Niemiec na najszybszym okrążeniu zdołał poprawić swój poprzedni rezultat o ponad 0.5 sekundy, umacniając się na pozycji lidera.

Świetne okrążenie pomiarowe, po powrocie z alei serwisowej, wykonał Robin Frijns. Holender dzięki rekordom w dwóch pierwszych sektorach zdołał poprawić swój czas i z minimalną przewagą, bo 0.018 sekundy, objął prowadzenie w kwalifikacjach.

Początkowo zapowiadało się, że w końcówce sesji czas lidera może zostać poprawiony przez Nico Mullera, jednak lider klasyfikacji generalnej zdołał poprawić swój czas w pierwszym sektorze i przyblokowany przez innego kierowcę, musiał uznać wyższość Frijnsa. Szwajcar czasem 1:36.362 zakończył kwalifikacje i do niedzielnego wyścigu wystartuje z drugiej pozycji.

Również szybkie kółko pod koniec sesji zaliczył Sheldon Van der Linde, który jako jedyny z czołówki stawki w trakcie kwalifikacji w alei serwisowej zjawiał się dwukrotnie. Van der Linde dzięki poprawie swoich czasów do niedzielnego wyścigu wystartuje z czwartej lokaty.

W czołowej dziesiątce do niedzielnego wyścigu na Lausitzring znalazło się czterech zawodników w autach producenta z Monachium. Rozczarowujący wynik czasówki uzyskał Philipp Eng, który ze stratą blisko sekundy do lidera, do wyścigu wystartuje dopiero z dwunastej pozycji.

Po słabej sobocie w wykonaniu Roberta Kubicy niedzielny poranek mógł napawać optymizmem kibiców Polaka. Poprawiony czas podczas drugiego wyjazdu pozwolił Kubicy objąć siódmą pozycję. Jednak lepsze wyniki pozostałych kierowców sprawiły, że kierowca BMW wystartuje do niedzielnego wyścigu z jedenastej pozycji, co jest najlepszym wynikiem w wykonaniu Polaka.

Wyniki niedzielnej sesji kwalifikacyjnej:

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata
1. 4 Robin Frijns Audi Sport Team Abt Sportsline 1:36.344 9
2. 51 Nico Muller Audi Sport Team Abt Sportsline 1:36.362 9 0.018
3. 33 Rene Rast Audi Sport Team Rosberg 1:36.468 9 0.124
4. 31 Sheldon van der Linde BMW Team RBM 1:36.615 10 0.271
5. 53 Jamie Green Audi Sport Team Phoenix 1:36.620 10 0.276
6. 11 Marco Wittmann BMW Team RMG 1:36.839 9 0.495
7. 16 Timo Glock BMW Team RMG 1:36.930 9 0.586
8. 28 Loic Duval Audi Sport Team Phoenix 1:37.061 9 0.717
9. 22 Lucas Auer BMW Team RMR 1:37.139 9 0.795
10. 10 Harrison Newey WRT Team Audi Sport 1:37.221 8 0.877
11. 8 Robert Kubica Orlen Team ART 1:37.272 9 0.928
12. 25 Philipp Eng BMW Team RBM 1:37.287 11 0.943
13. 13 Fabio Scherer WRT Team Audi Sport 1:37.289 9 0.945
14. 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix 1:37.364 9 1.020
15. 62 Ferdinand Habsburg WRT Team Audi Sport 1:37.381 10 1.037
16. 27 Jonathan Aberdein BMW Team RMR 1:37.545 10 1.201
Image: © DTM