Sam Bird wygrywa drugi wyścig o E-Prix Ad-Dirijji

Sam Bird - Jaguar Racing / © Jaguar Racing

Kierowca zespołu Jaguar Racing, Sam Bird, zwyciężył w drugim wyścigu o E-Prix Ad-Dirijji, wyprzedzając zwycięzcę kwalifikacji, Robina Frijnsa oraz trzeciego Jean-Erica Vergne'a.


Kraksy Andre Lotterera i Edoardo Mortary uniemożliwiły im udział w kwalifikacjach. Wypadek kierowcy Venturi spowodował również zakaz wyjazdu na tor dla pozostałych aut zasilanych jednostką Mercedesa, co zostało uzasadnione obawą o bezpieczeństwo. Po analizie całego zdarzenia i sprawdzeniu sprawności układu hamulcowego FIA pozwoliła wystartować kierowcom Mercedesa i Normanowi Nato z ekipy Venturi Racing. Niestety mechanikom monakijskiego zespołu nie udało się w pełni naprawić uszkodzonego auta Edoardo Mortary i nie wziął on udziału w wyścigu.

Zaskoczeniem były oba bolidy NIO 333, które rozpoczynały rywalizację z czwartego i piątego miejsca. W pierwszym rzędzie znaleźli się zwycięzca kwalifikacji, Robin Frijns i Sergio Sette Camara.

Start był względnie spokojny, Sam Bird na dojeździe do pierwszego zakrętu wyprzedził Sette Camarę i podążał tuż za zwycięzcą kwalifikacji Robinem Frijnsem. Tom Blomqvist na początkowych okrążeniach stracił trzy miejsca na rzecz Nico Muellera i kierowców DS Techeetach. W międzyczasie karę stop-and-go za wymianę jednostki napędowej odbył Stoffel Vandoorne.

Jako pierwszy swój "Attack Mode" wykorzystał Jean-Eric Vergne i wyprzedził tym samym Nico Muellera, który okrążenie póżniej również skorzystał z opcji zwiększenia mocy. Na dziewiątym kółku Robin Frijns aktywował swój tryb ataku, a trzy okrążenia później to samo zrobił Sam Bird.

Problemy z przedarciem się przez stawkę miał Nyck de Vries i początkowo Rene Rast. Po około dwudziestu minutach rywalizacji z wyścigu wycofał się Jake Dennis, który został wciśnięty w ścianę przez Pascala Wehrleina ukaranego finalnie przejazdem przez aleję serwisową. Kierowca BMW zatrzymał się w niebezpiecznym miejscu na torze, co skutkowało okresem żółtej flagi.

Do czołowej dwójki wrótce dołączyły oba auta DS Techeetah. Po użyciu trybu ataku przez Sama Birda kierowca ekipy Jaguar Racing zdołał poradzić sobie z Robinem Frijnsem i awansował na czoło rywalizacji. W międzyczasie Jean-Eric Vergne skorzystał z błędu swojego kolegi z zespołu, dzięki czemu automatycznie znalazł się w pierwszej trójce.

Na dwudziestym siódmym okrążeniu na torze zatrzymał się Sebastian Buemi, a Tom Blomqvist i Max Guenther zderzyli się, co zmusiło dyrektora wyścigu do wywieszenia pełnej żółtej flagi na całej pętli. Następnym pechowcem okazał się Mitch Evans, który musiał wycofać się z dalszej rywalizacji. Po chwili na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa, który umożliwił Andre Lottererowi i Stoffelowi Vandoorne'owi zbliżyć się do poprzedzających kierowców, jednak ostatecznie walkę zakończyli na dwóch ostatnich miejscach - odpowiednio siedemnastej i osiemnastej.

Z powodu poważnego wypadku Alexa Lynna wyścig został zatrzymany czerwoną flagą i zakończony przed czasem. Zwycięzcą drugiego wyścigu został Sam Bird przed Robinem Frijnsem i Jean-Erikiem Vergnem.

Czwarta lokata finalnie należała do Antonio Felixa da Costy, który utrzymał się przed Nickiem Cassidym, Sergio Sette Camarą i Nico Mullerem. Ósmy był Oliver Turvey, natomiast czołową dziesiątkę zamknęli Oliver Rowland i Rene Rast.

Wyniki E-Prix Ad-Dirijji:

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata KM/H Naj okr
1. 10 Sam Bird Jaguar Racing 39:50.836 29 112.7 1:09.847 25
2. 4 Robin Frijns Envision Virgin Racing 39:53.030 29 2.194 112.6 1:09.902 14
3. 13 Antonio Felix da Costa DS TECHEETAH 39:57.736 29 6.900 112.4 1:10.108 12
4. 7 Sergio Sette Camara Dragon Penske Autorsport 40:03.653 29 12.817 112.1 1:10.225 25
5. 6 Nico Muller Dragon Penske Autosport 40:04.760 29 13.924 112.1 1:10.330 26
6. 8 Oliver Turvey NIO 333 FE Team 40:06.359 29 15.523 112.0 1:10.383 22
7. 22 Oliver Rowland Nissan e.dams 40:07.225 29 16.389 111.9 1:10.135 14
8. 11 Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler FE Team 40:11.448 29 20.612 111.7 1:09.868 25
9. 17 Nick de Vries Mercedes-Benz EQ FE Team 40:13.318 29 22.482 111.7 1:08.811 20
10. 99 Pascal Wehrlein TAG Heuer Porsche Formula E Team 40:16.231 29 25.395 111.5 1:10.598 20
11. 36 Andre Lotterer TAG Heuer Porsche Formula E Team 40:18.093 29 27.257 111.4 1:09.364 26
12. 25 Jean-Eric Vergne DS TECHEETAH 40:19.682 29 28.846 111.4 1:10.202 26
13. 5 Stoffel Vandoorne Mercedes-Benz EQ FE Team 40:19.948 29 29.112 111.3 1:09.689 24
14. 37 Nick Cassidy Envision Virgin Racing 40:23.915 29 33.079 111.2 1:09.754 13
15. 29 Alexander Sims Mahindra Racing 40:34.721 29 43.885 110.7 1:09.755 20
16. 71 Norman Nato ROKiT Venturi Racing 40:39.028 29 48.192 110.5 1:10.028 26
17. 33 Rene Rast Audi Sport Abt Schaeffler FE Team 40:57.090 29 1:06.254 109.7 1:09.454 15
18. 88 Tom Blomqvist NIO 333 FE Team 41:00.344 29 1:09.508 209.5 1:10.557 23
Niesklasyfikowani
23 Sebastien Buemi Nissan e.dams 32:35.218 26 +3 okr 1:09.999 22
28 Maximilian Guenther BMW i Andretti Motorsport 32:38.574 26 +3 okr 1:09.991 13
20 Mitch Evans Jaguar Racing 32:44.395 26 +3 okr 1:09.355 20
94 Alexander Lynn Mahindra Racing 33:08.705 26 +3 okr 1:09.632 25
27 Jake Dennis BMW i Andretti Motorsport 19:43.653 16 +13 okr 1:10.684 15
Najszybsze okrążenie
17 Nick de Vries Mercedes-Benz EQ FE Team 1:08.811 130.5 KM/H 20
Image: © Jaguar Racing