Sauber może wkrótce przejść na francuską stronę barykady

Alfa Romeo Racing Orlen / © Alfa Romeo Racing Orlen

Zarząd Alfy Romeo zamierza niebawem podjąć decyzję dotyczącą dalszego zaangażowania włoskiej marki w Formułę 1. Potencjalna utrata silnego partnera może spowodować w niedalekiej przyszłości duże zmiany w zespole z Hinwil.

Jak donoszą włoskie media, decydujący wpływ na dalsze zaangażowania Alfy Romeo w najwyższą kategorie wyścigową na świecie będzie miała fuzja Fiata i Peugeota, w wyniku której działalność rozpocznie nowy koncern motoryzacyjny o nazwie Stellantis.

„W planach nowego giganta motoryzacyjnego, który powstanie w wyniku fuzji PSA oraz FCA jest przedefiniowanie działalności sportowej marek wchodzących w skład grupy” – czytamy na łamach La Gazetta dello Sport.

„Wszystko zacznie się od Alfy, która od 2018 roku jest sponsorem Saubera. To czy historyczna marka pozostanie w Formule 1 zależeć będzie od nowej strategii przemysłowej, wynikającej z ogłoszonej 4 stycznia fuzji” – dodaje dziennikarz włoskiej gazety, Luigi Perna.

W październiku ubiegłego roku Alfa Romeo podpisała ze stajnią Petera Saubera jedynie roczną umowę sponsorską. Według coraz częściej pojawiających się plotek, Włosi mogą wycofać się z tej współpracy nie tylko ze względu na decyzję zarządu Stellantisa, ale także na skutek tego, iż sprzedaż modeli Giulia oraz Stelvio utrzymuje się na niezadowalającym poziomie.

Jeżeli dotychczasowy kontrakt nie zostanie przedłużony, wówczas do gry może wejść ktoś spoza okręgu. Mowa oczywiście o stajni z Enstone, która od dłuższego czasu łączona jest z podjęciem takiej współpracy. Sauberowi dodatkowo po sezonie 2021 kończy się umowa z Ferrari na dostarczanie jednostek napędowych, co jeszcze bardziej napędza lawinę spekulacji. Warto zaznaczyć również, że na czele zespołu stoi obecnie Frederic Vasseur, który nie tak dawno kierował ekipą Renault. Wówczas Francuz rozstał się ze swoim pracodawcą w nie najlepszych relacjach, ale jak wiadomo, czas leczy rany, a potrzeba wspólnego interesu może zbliżyć nawet największych wrogów.

Dla francuskiej strony taka współpraca może być korzystna z wielu względów. Mogą oni dzięki temu zyskać większą rozpoznawalność, a także większą ilość danych, które będą generowane nie z dwóch, a czterech bolidów. Taki ruch może być także korzystny dla juniorów akademii Renault, którzy mogliby otrzymać swoją szansę w partnerskim zespole.

Image: © Alfa Romeo Racing Orlen