Scuderia AlphaTauri zaprezentowała konstrukcję AT02

Scuderia AlphaTauri oficjalnie zaprezentowała dziś swój tegoroczny bolid o nazwie AT02.
Dla ekipy z Faenzy będzie to drugi sezon w F1 pod szyldem marki odzieżowej należącej do Red Bulla. Do dobrze zadomowionego w zespole Pierre’a Gasly’ego dołączy w tym roku debiutant, Yuki Tsunoda, który ukończył zeszłoroczne zmagania w F2 na najniższym stopniu podium, zdobywając tym samym niezbędne punkty do uzyskania superlicencji.
Ubiegłoroczna kampania mistrzostw świata była niezwykle udana dla włoskiego składu, który do listy swoich osiągnięć mógł dopisać drugie zwycięstwo w najwyższej kategorii wyścigowej na świecie za sprawą triumfu Pierre’a Gasly’ego na torze Monza. Finalnie AlphaTauri okazało się szóstą siłą w stawce, kończąc sezon z dorobkiem 107 punktów.
Zgodnie z zapowiedziami konstrukcja AT02 doczekała się nowej koncepcji swojego malowania względem modelu AT01. Barwą dominującą w tym roku jest kolor granatowy, który dopełniany jest przez białe wstawki.
Fizyczny debiut bolidu AT02 zaplanowany jest na 24 lutego podczas dnia filmowego, który odbędzie się na torze Imola.
Zdaniem szefa zespołu, Franza Tosta, Pierre Gasly oraz Yuki Tsunoda będą stanowić dobrze uzupełniający się duet, który dysponując konkurencyjnym bolidem, może osiągnąć w tym roku bardzo dobre rezultaty.
„Mam nadzieję, że nowy samochód będzie tak dobry jak się spodziewamy. Jeżeli nasi kierowcy dostaną konkurencyjny bolid, to ten sezon może być jeszcze lepszy niż ubiegły” – powiedział.
„W tym roku dysponujemy bardzo ciekawym duetem zawodników. Pierre to jeden z najlepszych kierowców w obecnej stawce Formuły 1. Dobrze rozumie wiele aspektów technicznych dotyczących samochodu, przez co może wydobyć z niego pełnię możliwości. Jest z nami już od dłuższego czasu, zna wszystkie procedury i wie, jak pracujemy. Uważam, że sprawdzi się w roli lidera i pomoże Yukiemu rozwijać się.”
„Yuki zajął trzecie miejsce w mistrzostwach Formuły 2. Oglądając wyścigi w jego wykonaniu byłem pod wrażeniem fantastycznej pracy, jaką wykonywał. Obecnie ma już za sobą kilka testów w naszym samochodzie. Jestem przekonany, że jego naturalna prędkość i talent zagwarantują mu udany początek kariery w Formule 1.”
Konstruktorzy AT02 zdecydowali się na bardzo konserwatywne podejście i zrezygnowali z użycia skrzyni biegów oraz tylnego zawieszenia Red Bulla. Dzięki temu zachowali oni bardzo dobrą charakterystykę, jaką oferował tył AT01.
„Zdecydowaliśmy się pozostać przy tylnej sekcji AT01” - przyznał dyrektor techniczny, Jody Eggington.
„To była trudna decyzja. Musieliśmy rozważyć wszystkie za i przeciw. Oczywiście możliwość zmiany skrzyni biegów bez straty tokenów była bardzo kusząca, ale nam szczególnie zależało na rozwoju przodu bolidu.”
„Model AT01 był kompletny. Stabilność tylnej osi bardzo nas satysfakcjonowała i stwierdziliśmy, że nie musimy wprowadzać tam żadnych zmian.”
- Image: © Getty Images / Red Bull Content Pool