Shovlin: Wymiana silnika spalinowego u Hamiltona nie była kwestią techniczną

Lewis Hamilton - Mercedes AMG Petronas F1 Team / © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images

Zdaniem Andrew Shovlina, zespół Mercedes zdecydował się zamontować kolejny nadprogramowy silnik spalinowy w bolidzie Brytyjczyka, ponieważ chciał dzięki temu zwiększyć wydajność swojej jednostki napędowej na cztery pozostałe wyścigi sezonu.

Siedmiokrotny mistrz świata, przed GP Sao Paulo, otrzymał kolejny nowy ICE, przez co otrzymał karę przesunięcia o pięć pozycji na starcie do niedzielnego wyścigu. Dodatkowo, z powodu naruszeń przepisów technicznych odnośnie tylnego skrzydła, został on zdyskwalifikowany z wyników kwalifikacji. Hamilton finalnie ruszał do rywalizacji z dziesiątego pola, jednak na dystansie całych zmagań wykazywał się naprawdę szybkim tempem, dzięki czemu wygrał tegoroczną rundę na Interlagos.

Dyrektor Mercedesa ds. inżynierii przytorowej, Andrew Shovlin, zapewnia, że wymiana ta nie była spowodowana problemem z niezawodnością silnika.

„Nie było żadnego technicznego powodu do zmiany, ponieważ nie uważaliśmy, że grozi nam porażka i nie sądzę, aby groziła ona nam [w przyszłości]” – powiedział w podcaście F1 Nation. „Chociaż te jednostki pracują bardzo ciężko i nigdy nie można brać niezawodności za pewnik, ale jest to [swego rodzaju] atrakcja, wykonywać karę [za wymianę] w trakcie wyścigu sprinterskiego.”

„Jeśli możesz wygrać w sobotę, to możesz zdobyć więcej punktów i zmniejszyć straty. Jest to również tor [Interlagos – przyp.red.], na którym mieliśmy nadzieję, że będziemy mogli wyprzedzać i odzyskać pozycje – i udowodniliśmy to w ciągu dwóch dni.”

„Po drugie [dokonaliśmy zmiany], ponieważ w Abu Zabi byłoby za późno i nie mielibyśmy przewagi podczas tych ostatnich kilku wyścigów.”

„Tak więc jest wiele powodów i nigdy też nie wiadomo, jak ułoży się weekend. Jednak po zastanowieniu się, myślę, że wybraliśmy dobry tor” – zakończył.

Image: © Mercedes AMG Petronas F1 Team / LAT Images