Skład Alpine Elf Matmut najszybszy w drugiej sesji treningowej na Spa

Alpine Elf Matmut #36 / © FIA WEC / Nico Mombaerts/AdrenalMedia.com

Zespół Alpine Elf Matmut wyznaczył najlepszy czas w drugim treningu do sześciogodzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Spa-Francorchamps, po raz pierwszy umieszczając auto najwyższej kategorii na czele ogólnej klasyfikacji.

Najszybszym zawodnikiem podczas pierwszej piątkowej sesji okazał się Andre Negrao, który za kierownicą Alpine A480 osiągnął czas w postaci 2:03.396, poprawiając się o około siedem dziesiątych sekundy względem czwartkowych jazd.

Początek przygotowań należał jednak do Brendona Hartleya z zespołu Toyota Gazoo Racing #8, który swoje najlepsze okrążenie pokonał w czasie 2:03.431. Taki rezultat pozwolił Nowozelandczykowi plasować się na czele zestawienia przez pierwszą część sesji, jednak finalnie został pokonany o zaledwie 0.035 sekundy i zakończył trening na drugiej lokacie.

Po raz kolejny bardzo dobrym tempem popisał się zespół United Autorsports #22 i Felipe Albuquerque. Portugalczyk tor Spa-Francorchamps okrążył w czasie 2:03.733, co pozwoliło uplasować się na trzeciej lokacie w ogólnej klasyfikacji ze stratą trzech dziesiątych sekundy do najszybszego prototypu LMH.

Jedynie o 0.246 wolniejszy od lidera klasy LMP2 był Nyck de Vries, reprezentujący zespół G-Drive Racing #26. Kierowca prototypu Aurus 01 - Gibson wyznaczył czas na poziomie 2:03.979, notując 0.583 sekundy straty do lidera, a to pozwoliło utrzymać za sobą dobrze spisujący się polski skład Inter Europol Competition #34 (2:04.230), w którym prym wiódł Alex Brundle.

Nie najlepszym tempem popisała się tymczasem druga ekipa japońskiego konstruktora oznaczona numerem #7. Czas 2:04.717 Jose Mario Lopeza wystarczył zaledwie do osiągnięcia siódmej pozycji w zestawieniu i straty ponad sekundy oraz trzech dziesiątych do lidera Alpine Elf Matmut #36.

W pierwszej dziesiątce znalazły się kolejne trzy auta kategorii LMP2: skład Team WRT z najszybszym Robinem Frijnsem (2:05.287), Hugh Class Racing z Janem Magnussenem (2:05.940) oraz DragonSpeed USA z Benem Hanleyem (2:06.291).

W kategorii LMGTE Pro najszybszym okazał się zespół AF Corse #51 i James Calado, który uzyskał wynik 2:13.552, co pozwoliło wyprzedzić skład Porsche #91 o 0.242 sekundy oraz zespołowych kolegów z Ferrari #52 o kolejne 0.149 sekundy.

Najwolniejszym autem na torze była Corvette'a C8.R, która znalazła się za drugim Porsche #92 i zanotowała ponad półtorej sekundy straty do najlepszego Ferrari 488 GTE Evo.

W LMGTE Am na prowadzeniu znalazł się natomiast zespół Demspey-Proton Racing #77, w którym najlepszym okrążeniem popisał się Jaxon Evans (2:14.170). To umożliwiło wyprzedzić ekipę AF Corse #54 (+0.052) oraz Iron Lynx #60 (+0.249), która zamknęła pierwszą trójkę.

Wyniki drugiej sesji treningowej:

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata
1. 36 A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE Alpine Elf Matmut LMH 2:03.396 33
2. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY Toyota Gazoo Racing LMH - H 2:03.431 38 0.035
3. 22 P. HANSON / F. SCHERER / F. ALBUQUERQUE United Autosports USA LMP2 2:03.733 35 0.337
4. 26 R. RUSINOV / F. COLAPINTO / N. DE VRIES G-Drive Racing LMP1 2:03.979 35 0.583
5. 34 J. SMIECHOWSKI / R. VAN DER ZANDE / A. BRUNDLE Inter Europol Competition LMP2 2:04.230 38 0.834
6. 25 J. FALB / R. ANDRADE / R. MERHI / D. MENCHACA G-Drive Racing LMP2 P/A 2:04.710 37 1.314
7. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMH - H 2:04.717 39 1.321
8. 31 R. FRIJNS / F. HABSBURG / C. MILESI Team WRT LMP2 2:05.287 35 1.891
9. 20 J. MAGNUSSEN / A. FJORDBACH / D. ANDERSEN High Class Racing LMP2 P/A 2:05.940 34 2.544
10. 21 H. HEDMAN / J. MONTOYA / B. HANLEY Dragonspeed USA LMP2 P/A 2:06.291 26 2.895
11. 70 E. GARCIA / L. DUVAL / N. NATO Realteam Racing LMP2 P/A 2:06.574 31 3.178
12. 38 R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON Jota LMP2 2:06.694 39 3.298
13. 24 P. KELLY / G. AUBRY / S. TRUMMER PR1 Motorsports LMP2 P/A 2:06.713 38 3.317
14. 28 S. GELAEL / S. VANDOORNE / T. BLOMQVIST Jota LMP2 2:06.969 39 3.573
15. 29 F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / J. VAN UITERT Racing Team Nederland LMP2 P/A 2:07.205 38 3.809
16. 1 T. CALDERON / S. FLOERSCH / B. VISSER Richard Mille Racing Team LMP2 2:09.290 28 5.894
17. 44 M. KONOPKA / T. JACKSON / O. WEBB ARC Bratislava LMP2 P/A 2:10.188 35 6.792
18. 51 A. PIER GUIDI / J. CALADO AF Corse LMGTE Pro 2:13.552 36 10.156
19. 91 G. BRUNI / R. LIETZ Porsche GT Team LMGTE Pro 2:13.794 32 10.398
20. 52 M. MOLINA / D. SERRA AF Corse LMGTE Pro 2:13.943 34 10.547
21. 92 K. ESTRE / N. JANI Porsche GT Team LMGTE Pro 2:14.151 32 10.755
22. 77 C. RIED / J. EVANS / M. CAMPBELL Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 2:14.170 32 10.774
23. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA AF Corse LMGTE Am 2:14.222 34 10.826
24. 60 C. SCHIAVONI / A. PICCINI / M. CRESSONI Iron Lynx LMGTE Am 2:14.419 34 11.023
25. 88 A. HARYANTO / M. SEEFRIED / A. PICARIELLO Dempsey-Proton Racing LMGTE Am 2:14.450 31 11.054
26. 83 F. PERRODO / N. NIELSEN / A. ROVERA AF Corse LMGTE Am 2:14.655 33 11.259
27. 777 S. HOSHINO / T. FUJII / A. WATSON D'Station Racing LMGTE Am 2:15.082 32 11.686
28. 63 A. GARCIA / O. GAVIN Corvette Racing LMGTE Pro 2:15.152 22 11.756
29. 47 R. LACORTE / G. SERNAGIOTTO / A. FUOCO Cetilar Racing LMGTE Am 2:15.168 21 11.772
30. 56 E. PERFETTI / M. CAIROLI / R. PERA Team Project 1 LMGTE Am 2:15.283 29 11.887
31. 98 P. DALLA LANA / A. FARFUS / M. GOMES Aston Martin Racing LMGTE Am 2:15.413 34 12.017
32. 85 R. FREY / K. LEGGE / M. GOSTNER Iron Lynx LMGTE Am 2:15.776 33 12.380
33. 86 M. WAINWRIGHT / B. BARKER / T. GAMBLE GR Racing LMGTE Am 2:15.949 27 12.553
34. 33 B. KEATING / D. PEREIRA / F. FRAGA TF Sport LMGTE Am 2:16.265 20 12.869
Image: © FIA WEC / Nico Mombaerts/AdrenalMedia.com