Skład Alpine Elf Matmut najszybszy w drugiej sesji treningowej na Spa

Zespół Alpine Elf Matmut wyznaczył najlepszy czas w drugim treningu do sześciogodzinnego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Spa-Francorchamps, po raz pierwszy umieszczając auto najwyższej kategorii na czele ogólnej klasyfikacji.
Najszybszym zawodnikiem podczas pierwszej piątkowej sesji okazał się Andre Negrao, który za kierownicą Alpine A480 osiągnął czas w postaci 2:03.396, poprawiając się o około siedem dziesiątych sekundy względem czwartkowych jazd.
Początek przygotowań należał jednak do Brendona Hartleya z zespołu Toyota Gazoo Racing #8, który swoje najlepsze okrążenie pokonał w czasie 2:03.431. Taki rezultat pozwolił Nowozelandczykowi plasować się na czele zestawienia przez pierwszą część sesji, jednak finalnie został pokonany o zaledwie 0.035 sekundy i zakończył trening na drugiej lokacie.
Po raz kolejny bardzo dobrym tempem popisał się zespół United Autorsports #22 i Felipe Albuquerque. Portugalczyk tor Spa-Francorchamps okrążył w czasie 2:03.733, co pozwoliło uplasować się na trzeciej lokacie w ogólnej klasyfikacji ze stratą trzech dziesiątych sekundy do najszybszego prototypu LMH.
Jedynie o 0.246 wolniejszy od lidera klasy LMP2 był Nyck de Vries, reprezentujący zespół G-Drive Racing #26. Kierowca prototypu Aurus 01 - Gibson wyznaczył czas na poziomie 2:03.979, notując 0.583 sekundy straty do lidera, a to pozwoliło utrzymać za sobą dobrze spisujący się polski skład Inter Europol Competition #34 (2:04.230), w którym prym wiódł Alex Brundle.
Nie najlepszym tempem popisała się tymczasem druga ekipa japońskiego konstruktora oznaczona numerem #7. Czas 2:04.717 Jose Mario Lopeza wystarczył zaledwie do osiągnięcia siódmej pozycji w zestawieniu i straty ponad sekundy oraz trzech dziesiątych do lidera Alpine Elf Matmut #36.
W pierwszej dziesiątce znalazły się kolejne trzy auta kategorii LMP2: skład Team WRT z najszybszym Robinem Frijnsem (2:05.287), Hugh Class Racing z Janem Magnussenem (2:05.940) oraz DragonSpeed USA z Benem Hanleyem (2:06.291).
W kategorii LMGTE Pro najszybszym okazał się zespół AF Corse #51 i James Calado, który uzyskał wynik 2:13.552, co pozwoliło wyprzedzić skład Porsche #91 o 0.242 sekundy oraz zespołowych kolegów z Ferrari #52 o kolejne 0.149 sekundy.
Najwolniejszym autem na torze była Corvette'a C8.R, która znalazła się za drugim Porsche #92 i zanotowała ponad półtorej sekundy straty do najlepszego Ferrari 488 GTE Evo.
W LMGTE Am na prowadzeniu znalazł się natomiast zespół Demspey-Proton Racing #77, w którym najlepszym okrążeniem popisał się Jaxon Evans (2:14.170). To umożliwiło wyprzedzić ekipę AF Corse #54 (+0.052) oraz Iron Lynx #60 (+0.249), która zamknęła pierwszą trójkę.
Wyniki drugiej sesji treningowej:
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 36 | A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE | Alpine Elf Matmut | LMH | 2:03.396 | 33 | |
2. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 2:03.431 | 38 | 0.035 |
3. | 22 | P. HANSON / F. SCHERER / F. ALBUQUERQUE | United Autosports USA | LMP2 | 2:03.733 | 35 | 0.337 |
4. | 26 | R. RUSINOV / F. COLAPINTO / N. DE VRIES | G-Drive Racing | LMP1 | 2:03.979 | 35 | 0.583 |
5. | 34 | J. SMIECHOWSKI / R. VAN DER ZANDE / A. BRUNDLE | Inter Europol Competition | LMP2 | 2:04.230 | 38 | 0.834 |
6. | 25 | J. FALB / R. ANDRADE / R. MERHI / D. MENCHACA | G-Drive Racing | LMP2 P/A | 2:04.710 | 37 | 1.314 |
7. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 2:04.717 | 39 | 1.321 |
8. | 31 | R. FRIJNS / F. HABSBURG / C. MILESI | Team WRT | LMP2 | 2:05.287 | 35 | 1.891 |
9. | 20 | J. MAGNUSSEN / A. FJORDBACH / D. ANDERSEN | High Class Racing | LMP2 P/A | 2:05.940 | 34 | 2.544 |
10. | 21 | H. HEDMAN / J. MONTOYA / B. HANLEY | Dragonspeed USA | LMP2 P/A | 2:06.291 | 26 | 2.895 |
11. | 70 | E. GARCIA / L. DUVAL / N. NATO | Realteam Racing | LMP2 P/A | 2:06.574 | 31 | 3.178 |
12. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 2:06.694 | 39 | 3.298 |
13. | 24 | P. KELLY / G. AUBRY / S. TRUMMER | PR1 Motorsports | LMP2 P/A | 2:06.713 | 38 | 3.317 |
14. | 28 | S. GELAEL / S. VANDOORNE / T. BLOMQVIST | Jota | LMP2 | 2:06.969 | 39 | 3.573 |
15. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / J. VAN UITERT | Racing Team Nederland | LMP2 P/A | 2:07.205 | 38 | 3.809 |
16. | 1 | T. CALDERON / S. FLOERSCH / B. VISSER | Richard Mille Racing Team | LMP2 | 2:09.290 | 28 | 5.894 |
17. | 44 | M. KONOPKA / T. JACKSON / O. WEBB | ARC Bratislava | LMP2 P/A | 2:10.188 | 35 | 6.792 |
18. | 51 | A. PIER GUIDI / J. CALADO | AF Corse | LMGTE Pro | 2:13.552 | 36 | 10.156 |
19. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 2:13.794 | 32 | 10.398 |
20. | 52 | M. MOLINA / D. SERRA | AF Corse | LMGTE Pro | 2:13.943 | 34 | 10.547 |
21. | 92 | K. ESTRE / N. JANI | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 2:14.151 | 32 | 10.755 |
22. | 77 | C. RIED / J. EVANS / M. CAMPBELL | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 2:14.170 | 32 | 10.774 |
23. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA | AF Corse | LMGTE Am | 2:14.222 | 34 | 10.826 |
24. | 60 | C. SCHIAVONI / A. PICCINI / M. CRESSONI | Iron Lynx | LMGTE Am | 2:14.419 | 34 | 11.023 |
25. | 88 | A. HARYANTO / M. SEEFRIED / A. PICARIELLO | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 2:14.450 | 31 | 11.054 |
26. | 83 | F. PERRODO / N. NIELSEN / A. ROVERA | AF Corse | LMGTE Am | 2:14.655 | 33 | 11.259 |
27. | 777 | S. HOSHINO / T. FUJII / A. WATSON | D'Station Racing | LMGTE Am | 2:15.082 | 32 | 11.686 |
28. | 63 | A. GARCIA / O. GAVIN | Corvette Racing | LMGTE Pro | 2:15.152 | 22 | 11.756 |
29. | 47 | R. LACORTE / G. SERNAGIOTTO / A. FUOCO | Cetilar Racing | LMGTE Am | 2:15.168 | 21 | 11.772 |
30. | 56 | E. PERFETTI / M. CAIROLI / R. PERA | Team Project 1 | LMGTE Am | 2:15.283 | 29 | 11.887 |
31. | 98 | P. DALLA LANA / A. FARFUS / M. GOMES | Aston Martin Racing | LMGTE Am | 2:15.413 | 34 | 12.017 |
32. | 85 | R. FREY / K. LEGGE / M. GOSTNER | Iron Lynx | LMGTE Am | 2:15.776 | 33 | 12.380 |
33. | 86 | M. WAINWRIGHT / B. BARKER / T. GAMBLE | GR Racing | LMGTE Am | 2:15.949 | 27 | 12.553 |
34. | 33 | B. KEATING / D. PEREIRA / F. FRAGA | TF Sport | LMGTE Am | 2:16.265 | 20 | 12.869 |
- Image: © FIA WEC / Nico Mombaerts/AdrenalMedia.com