Sobotnie zwycięstwo Robina Frijnsa na Nurburgring-Sprint

Robin Frijns - Audi Sport Team Abt Sportsline / © DTM

Robin Frijns wykorzystał słaby start Rene Rasta i objął pozycję lidera, której nie oddał już do końca wyścigu. Kolejne zwycięstwo pozwoliło mu zbliżyć się do Nico Mullera na zaledwie 13 punktów w klasyfikacji generalnej. Podium uzupełnił Marco Wittmann, który okazał się najlepszym z kierowców BMW. Robert Kubica po karze przejazdu przez aleję serwisową ostatecznie zajął trzynastą pozycję.

Startujący z pole position Rene Rast po raz kolejny w tym sezonie zaliczył słaby start do wyścigu, a z całej sytuacji szybko skorzystał Robin Frijns, który objął pozycję lidera. Frijns w szybkim tempie zaczął zyskiwać przewagę nad resztą stawki, jednak już po trzech okrążeniach kierowcy musieli zwolnić i kierować się za samochodem bezpieczeństwa, po kontakcie między Timo Glockiem a Loikiem Duvalem.

Pierwszy restart wyścigu przyniósł wiele emocji. Walka już od pierwszych sekund po wznowieniu wyścigu była bardzo zacięta. Szczególną uwagę przykuł incydent między Marco Wittmannem a Nico Mullerem. Kontakt między zawodnikami spowodował, że lider klasyfikacji generalnej obrócił się i spadł na ostatnią pozycję. Chwilę później Muller zaczął szybko odrabiać straty do czołówki.

Na dziewiątym okrążeniu po nowy komplet opon do swoich mechaników zjechał Nico Muller, który już na nowym ogumieniu zaczął ponowną pogoń za czołówką. Zacięta walka również rozgrywała się między Jamiem Greenem oraz Loikiem Duvalem. Kierowcy Audi walczyli o czternastą lokatę, jednak to Francuz wyszedł z niej górą.

Sprawny pit stop podczas wyścigu wykonał zespół ART Orlen Team w samochodzie Roberta Kubicy. Ekipa Polaka od początku sezonu boryka się z problemami ze zmianą opon w biało-czerwonym BMW. Tym razem mechanicy o zaledwie dwie sekundy byli wolniejsi od najlepszych zespołów, a cały przejazd przez aleję serwisową wynosił w przypadku Polaka 38 sekund.

Zablokowana prawa przednia opona w samochodzie Loica Duvala spowodowała, że Francuz nie zdołał utrzymać swojego Audi na torze i uderzył w piątym zakręcie w barierę z opon. Mimo uderzenia Duval zdołał wyjechać ponownie na tor i ze stratą jednego okrążenia dojechał do reszty stawki, która od szesnastego okrążenie podążała za samochodem bezpieczeństwa.

Po dziewiętnastu okrążeniach ponownie doszło do restartu wyścigu. Robin Frijns zdołał utrzymać swoją pozycję, jednak tuż za jego plecami doszło do kilku przetasowań. Po raz kolejny nie najlepszy start zaliczył Rene Rast, który musiał uznać wyższość Marco Wittmanna, który już w pierwszym zakręcie wyprzedził swojego rywala z Audi.

Na dwudziestym pierwszym okrążeniu ponownie na torze pojawił się samochód bezpieczeństwa. Do sporego kontaktu doszło między Fabio Scherem, Lucasem Auerem oraz Loikiem Duvalem. Niestety tym razem uszkodzenia w samochodzie Duvala były tak duże, że Francuz musiał zakończyć przedwcześnie swój wyścig. Chwilę później na pobocze zjechał Fabio Scherer, który również podczas kontaktu z Duvalem poważnie uszkodził swój samochód.

Podczas trzeciego restartu doszło do kolejnych przetasowań w czołówce wyścigu. Tym razem Rene Rast lepiej wykorzystał start i zdołał wyprzedzić rywala z BMW. Robert Kubica już po pierwszym okrążeniu zjechał do alei serwisowej, aby odbyć swoją karę za nieprzepisowe zachowanie za samochodem bezpieczeństwa.

Pod koniec wyścigu ponownie doszło do ostrej walki między zawodnikami. Po oddaniu pozycji przez Jamiego Greena, na rzecz Timo Glocka, Brytyjczyk ponownie zaatakował Niemca. Kolizja między Glockiem a Greenem spowodowała awarię zawieszenia w Audi Brytyjczyka. Green nie zdołał dojechać do alei serwisowej i zaparkował swój samochód na poboczu.

Ostatnie okrążenia zdecydowanie nie były najprostsze dla Robina Frijnsa. Rene Rast do ostatnich metrów wyścigu starał się przebić na pozycję lidera, jednak mimo wykorzystania wszelkich wspomagaczy, Rast musiał uznać wyższość Frijnsa, który zwyciężył po raz trzeci w tym sezonie.

Kolejny udany start w wykonaniu Robina Frijnsa oraz problemy Nico Mullera spowodowały, że Holender z każdym wyścigiem znacząco zbliża się do lidera klasyfikacji generalnej. Różnica między zawodnikami Audi po sobotniej rywalizacji wynosi zaledwie trzynaście punktów.

Robert Kubica podczas pierwszego z wyścigów na skróconej wersji toru Nurburgring prezentował solidne tempo. Niestety odbyta kara przejazdu przez boksy nie pozwoliła mu na uzyskanie dobrego rezultatu. Ostatecznie Polak zakończył sobotnią rywalizację na trzynastej pozycji.

Wyniki wyścigu:

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata KM/H Naj okr
1. 4 Robin Frijns Audi Sport Team Abt Sportsline 59:51.551 39 141.864 1:22.303 2
2. 33 Rene Rast Audi Sport Team Rosberg 59:52.211 39 0.660 0.660 141.838 1:22.318 11
3. 11 Marco Wittmann BMW Team RMG 59:53.124 39 1.573 0.913 141.802 1:22.388 30
4. 25 Philipp Eng BMW Team RBM 59:54.535 39 2.984 1.411 141.746 1:22.333 30
5. 51 Nico Muller Audi Sport Team Abt Sportsline 59:56.294 39 4.743 1.759 141.677 1:21.785 13
6. 27 Jonathan Aberdein BMW Team RMR 59:56.762 39 5.211 0.468 141.658 1:22.588 33
7. 62 Ferdinand Habsburg WRT Team Audi Sport 1:00:00.064 39 8.513 3.302 141.528 1:22.959 35
8. 31 Sheldon van der Linde BMW Team RBM 1:00:00.397 39 8.846 0.333 141.515 1:22.511 29
9. 99 Mike Rockenfeller Audi Sport Team Phoenix 1:00:06.521 39 14.970 6.124 141.275 1:22.721 10
10. 16 Timo Glock BMW Team RMG 1:00:08.843 39 17.292 2.322 141.184 1:22.866 11
11. 10 Harrison Newey WRT Team Audi Sport 1:00:09.451 39 17.900 0.608 141.160 1:23.151 10
12. 22 Lucas Auer BMW Team RMR 1:00:10.904 39 19.353 1.453 141.104 1:22.772 8
13. 8 Robert Kubica Orlen Team ART 1:00:28.578 39 37.027 17.674 140.416 1:22.490 30
14. 53 Jamie Green Audi Sport Team Phoenix 51:44.757 33 +6 okr +6 okr 138.860 1:22.524 30
Niesklasyfikowani
13 Fabio Scherer WRT Team Audi Sport 30:56.490 20 +19 okr +13 okr 140.743 1:22.881 2
28 Loic Duval Audi Sport Team Phoenix 30:56.822 19 +20 okr +1 okr 133.682 1:22.202 11
Najszybsze okrążenie
51 Nico Muller Audi Sport Team Abt Sportsline 1:21.785 159.741 KM/H 13
Image: © DTM