Stoffel Vandoorne wygrywa pełen zwrotów akcji drugi wyścig o E-Prix Rzymu

Stoffel Vandoorne - Mercedes-Benz EQ FE Team / © Formula E

Stoffel Vandoorne z zespołu Mercedes zwyciężył w drugim wyścigu o E-Prix Rzymu, pokonując po zaciętej walce Alexandra Simsa i Pascala Wehrleina.

Kierowcy rywalizację w drugim wyścigu w stolicy Włoch rozpoczęli za samochodem bezpieczeństwa, czego przyczyną były niestabilne warunki panujące na ulicznej pętli.

Po jednym okrążeniu trwającej neutralizacji zawodnicy rozpoczęli walkę o punkty. Nick Cassidy utrzymał prowadzenie po wywieszeniu zielonych flag, jednak już na pierwszym kółku stracił panowanie nad autem i obrócił się o sto osiemdziesiąt stopni. Kierowca Virgin Racing po swoim błędzie spadł na jedenastą lokatę, a całe zamieszanie wykorzystał Norman Nato, który awansował na pierwszą pozycję, przed ścigającym go Pascalem Wehrleinem i Stoffelem Vandoornem.

Prowadzenie zawodnika Venturi Racing nie trwało jednak zbyt długo, co bardzo szybko wykorzystali, wcześniej wspomniani, Wehrlein i Vandoorne, którzy wskoczyli przed zmagającego się ze swoim bolidem Nato, plasując się na dwóch pierwszych miejscach.

Za odrabianie strat zabrał się tymczasem Nick Cassidy, który z okrążenia na okrążenie poprawiał swoją pozycję, jednak szóste kółko ponownie przyniosło kłopoty i uderzenie w bandę, po niewielkiej kolizji z Oliverem Rowlandem. Kierowca Virgin Racing pojawił się w boksach i zakończył tym ściganie w Rzymie.

Pierwsze zjazdy po tryb ataku spowodowały duże zamieszanie na czołowych pozycjach, o czym bardzo szybko przekonał się lider rywalizacji, który nie skorzystał z tego rozwiązania. Z błędu Wehrleina bardzo szybko skorzystał Stoffel Vandoorne, który poradził sobie z kierowcą Porsche i awansował na pozycję lidera.

Większą moc swojego auta wykorzystali także Alexander Sims, Maximilian Guenther, a także Edoardo Mortara, którzy awansowali o kilka miejsc w stawce, jednak walka o lepsze lokaty zakończyła się po kolizji Sebastiena Buemiego i Lucasa di Grassiego. Uderzenie Szwajcara w tył auta Brazylijczyka wywołało na torze pełną żółtą flagę i odpadnięcie kierowcy Audi z czwartego wyścigu tegorocznego sezonu.

Bardzo szybkie wznowienie rywalizacji wykorzystał, jadący na trzeciej lokacie, kierowca Mahindry, który zdołał przeskoczyć przed Pascala Wehrleina, jednak ten nie odpuszczał i przez kolejne zakręty trzymał się bardzo blisko Aleksandra Simsa. Próby nacisku nie przyniosły jednak zamierzonego efektu, a Brytyjczyk utrzymał pozycję.

Kierowcy bardzo szybko zdecydowali się na drugi zjazd po tryb ataku, co po raz kolejny wywołało duże zamieszanie, jednak finalnie nie spowodowało dużych zmian w stawce i większość zawodników pozostała na swoich pozycjach. Większą ilość mocy wykorzystał jednak Norman Nato, który zdołała awansować przed Maximiliana Guenthera, a także Edoardo Mortara, który przeskoczył przed Olivera Rowlanda.

Wszystko wskazywało na to, że rywalizacja w drugim wyścigu w stolicy Włoch zakończy się bez większych problemów, choć zawodnicy na dziesięć minut przed końcem walki na torze zdecydowali się na uruchomienie trzeciego trybu ataku. Takie posunięcie strategiczne przez większość zawodników nie przyniosła jednak drastycznych zmian w stawce.

Na niecałe osiem minut przed końcem rywalizacji błąd w pokonywaniu ostatniego zakrętu wkradł się u Rene Rasta, który uderzył w bandę prawym tylnym kołem, co wywołało uszkodzenie zawieszenia. Próba powrotu do walki zakończyła się jednak finalnie kilka metrów dalej, po utracie panowania nad tylną osią i ponownym zahaczeniem o bariery. W wyniku tego incydentu kierowcy ponownie musieli poddać się neutralizacji za samochodem bezpieczeństwa.

Wznowienie wyścigu na dystansie jednego okrążenia wywołało u kierowców dużą chęć zyskania kilku miejsc i zdobycia większej ilości punktów, z czego bardzo mocno chcieli skorzystać Sam Bird, Oliver Rowland i Nyck de Vires. Zamieszanie między trzema zawodnikami bardzo szybko zakończyło się jednak dużą kolizją i odpadnięciem lidera klasyfikacji kierowców oraz reprezentanta Mercedesa.

Do walki o pozycje doszło także na czele drugiego wyścigu o E-Prix Rzymu, jednak tam kierowcy powstrzymali się od śmiałych ataków i dojechali do mety bez zmian.

Zwycięzcą rywalizacji został Stoffel Vandoorne, który obronił się przed Alexandrem Simsem i Normanem Nato, jednak tuż po zakończeniu walki kierowca Venturi Racing stracił miejsce na podium na rzecz Pascala Wehrleina, czego przyczyną była kara za wykorzystanie większej ilości mocy i ostatecznie został zdyskwalifikowany.

Czwarta lokata finalnie przypadła Edoardo Mortarze, który minął linię mety tuż przed Maximilianem Guentherem, Mitchem Evansem, Antonio Felixem da Costą, Sebastien Buemim, Tomem Blomqvistem i zamykającym pierwszą dziesiątkę Nico Mullerem.

Wyniki drugiego wyścigu o E-Prix Rzymu:

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Okr Strata KM/H Naj okr
1. 5 Stoffel Vandoorne Mercedes-Benz EQ FE Team 46:52.603 23 99.5 1:41.820 12
2. 29 Alexander Sims Mahindra Racing 46:53.269 23 0.666 99.5 1:42.240 16
3. 99 Pascal Wehrlein TAG Heuer Porsche Formula E Team 46:54.949 23 2.346 99.4 1:42.752 12
4. 48 Edoardo Mortara ROKiT Venturi Racing 46:57.621 23 5.018 99.3 1:41.825 15
5. 28 Maximilian Guenther BMW i Andretti Motorsport 46:57.908 23 5.305 99.3 1:42.065 15
6. 20 Mitch Evans Jaguar Racing 46:58.274 23 5.671 99.3 1:42.035 12
7. 13 Antonio Felix da Costa DS TECHEETAH 46:58.736 23 6.133 99.3 1:41.838 13
8. 23 Sebastien Buemi Nissan e.dams 47:02.398 23 9.795 99.2 1:42.362 12
9. 88 Tom Blomqvist NIO 333 FE Team 47:04.635 23 12.032 99.1 1:42.003 19
10. 6 Nico Muller Dragon Penske Autosport 47:05.475 23 12.872 99.1 1:42.839 11
11. 25 Jean-Eric Vergne DS TECHEETAH 47:08.279 23 15.676 99.0 1:42.594 12
12. 7 Sergio Sette Camara Dragon Penske Autorsport 47:08.612 23 16.009 98.9 1:42.491 11
13. 27 Jake Dennis BMW i Andretti Motorsport 47:08.955 23 16.352 98.9 1:41.369 18
14. 8 Oliver Turvey NIO 333 FE Team 47:09.737 23 17.134 98.9 1:42.419 17
15. 36 Andre Lotterer TAG Heuer Porsche Formula E Team 47:10.441 23 17.838 98.9 1:43.682 12
16. 22 Oliver Rowland Nissan e.dams 47:13.743 23 21.140 98.8 1:41.975 6
17. 94 Alexander Lynn Mahindra Racing 47:30.300 23 37.697 98.2 1:41.713 15
18. 4 Robin Frijns Envision Virgin Racing 47:35.706 23 43.103 98.0 1:41.581 17
Niesklasyfikowani
10 Sam Bird Jaguar Racing 45:13.987 22 +1 okr 1:41.482 12
17 Nick de Vries Mercedes-Benz EQ FE Team 45:14.812 22 +1 okr 1:40.771 11
37 Nick Cassidy Envision Virgin Racing 43:48.503 21 +2 okr 1:41.935 17
33 Rene Rast Audi Sport Abt Schaeffler FE Team 36:33.173 19 +4 okr 1:40.902 18
11 Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler FE Team 13:35.923 7 +16 okr 1:43.964 6
Zdyskwalifikowani
71 Norman Nato ROKiT Venturi Racing 46:54.681 23 1:41.945 15
Najszybsze okrążenie
5 Nick de Vries Mercedes-Benz EQ FE Team 1:40.771 120.7 KM/H 11
Image: © Formula E