Takuma Sato wyznacza tempo podczas czwartego treningu Indy 500

Takuma Sato po raz kolejny okazał się najszybszym zawodnikiem podczas przygotowań do 106. edycji wyścigu Indianapolis 500, pokonując najszybsze kółko z prędkością 227.519 mil na godzinę.
Japończyk reprezentujący zespół Dale Coyne Racing with RWR swoje najlepsze okrążenie przejechał w końcówce czwartkowych jazd, wyprzedzając prowadzącego od początku sesji Scotta Dixona, który od lidera treningu był wolniejszy zaledwie 0.0319 sekundy.
Okrążenie weterana zespołu Chip Ganassi Racing (227.335) pozwoliło finalnie utrzymać się w czołowej trójce i wyprzedzić debiutującego w Indianapolis Davida Malukasa, który najszybsze okrążenie pokonał z prędkością 226.869 mil na godzinę.
Czwarta lokata ostatecznie należała do JR Hildebranda (226.846), który obronił się przed Jimmie Johnsonem (226.409) oraz bardzo szybkimi kierowcami ekipy McLaren Arrow SP - Pato O'Wardem (226.048) i Felixem Rosenqvistem (225.788) - których przedzielił Marcus Ericsson (225.937).
Czołową dziesiątkę zamknęli Simon Pagenaud (225.606) z zespołu Meyer Shank Racing oraz Ed Carpenter z Ed Carpenter Racing (225.493).
Will Power z Team Penske wyznaczył tymczasem tempo podczas przejazdu bez holowania aerodynamicznego, wyprzedzając dwójkę ekipy Ed Carpenter Racing, co pokazuje prawdziwe osiągi przed sobotnimi kwalifikacjami, w których kierowcy będą samotnie mierzyć się z torem Indianapolis Motor Speedway.
Najbardziej pracowitym zawodnikiem podczas czwartkowych przygotowań był Jimmie Johnson, który pętlę na Florydzie pokonał aż 153 razy, a suma wszystkich kółek zamknęła się liczbą 3114.
Po środowych opadach deszczu i odwołaniu trzeciej sesji treningowej, czwartego dnia zespoły wraz z kierowcami skupiali się na dwóch strategiach - jedni kontynuowali przejazdy w strudze aerodynamicznej, kończąc przygotowania ustawień pod wyścig, natomiast drudzy szukali czystego toru do samotnych przejazdów pod kwalifikacje.
Czwartek był także ostatnim dniem treningów z normalnym ciśnieniem turbosprężarki. W piątek zawodnicy wyjadą na tor, aby przetestować swoje auta ze zwiększoną mocą, która będzie dopuszczona podczas kwalifikacji i wyniesie około 60 dodatkowych koni mechanicznych, co pozwoli pokonywać okrążenia z prędkością sięgającą 235 mil na godzinę.
Wyniki czwartej sesji treningowej:
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Czas | Prędkość | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 51 | Takuma Sato | Dale Coyne Racing with RWR | 00:39.5572 | 227.519 | 117 | |
2. | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 00:39.5891 | 227.335 | 116 | 0.0319 |
3. | 18 | David Malukas | Dale Coyne Racing with HMD Motorsports | 00:39.6705 | 226.869 | 126 | 0.1133 |
4. | 11 | JR Hildebrand | A.J. Foyt Enterprises | 00:39.6745 | 226.846 | 107 | 0.1173 |
5. | 48 | Jimmie Johnson | Chip Ganassi Racing | 00:39.7510 | 226.409 | 153 | 0.1938 |
6. | 5 | Pato O'Ward | Arrow McLaren SP | 00:39.8146 | 226.048 | 98 | 0.2574 |
7. | 8 | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | 00:39.8342 | 225.937 | 128 | 0.2770 |
8. | 7 | Felix Rosenqvist | McLaren Arrow SP | 00:39.8604 | 225.788 | 102 | 0.3032 |
9. | 60 | Simon Pagenaud | Meyer Shank Racing | 00:39.8926 | 225.606 | 104 | 0.3354 |
10. | 33 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | 00:39.9125 | 225.493 | 78 | 0.3553 |
11. | 4 | Dalton Kellett | A.J. Foyt Enterprises | 00:39.9189 | 225.457 | 137 | 0.3617 |
12. | 21 | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | 00:39.9542 | 225.258 | 92 | 0.3970 |
13. | 30 | Christian Lundgaard | Rahal Letterman Lanigan Racing | 00:39.9559 | 225.248 | 93 | 0.3987 |
14. | 45 | Jack Harvey | Rahal Letterman Lanigan Racing | 00:39.9863 | 225.077 | 87 | 0.4291 |
15. | 98 | Marco Andretti | Andretti Herta W/ Marco & Curb-Agajanian | 00:40.0061 | 224.966 | 92 | 0.4489 |
16. | 26 | Colton Herta | Andretti Autosport W/ Curb-Agajanian | 00:40.0128 | 224.928 | 128 | 0.4556 |
17. | 3 | Scott McLaughlin | Team Penske | 00:40.0396 | 224.777 | 51 | 0.4824 |
18. | 20 | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | 00:40.0400 | 224.775 | 84 | 0.4828 |
19. | 14 | Kyle Kirkwood | A.J. Foyt Enterprises | 00:40.0428 | 224.760 | 102 | 0.4856 |
20. | 10 | Alex Palou | Chip Ganassi Racing | 00:40.0810 | 224.545 | 122 | 0.5238 |
21. | 12 | Will Power | Team Penske | 00:40.1204 | 224.325 | 52 | 0.5632 |
22. | 06 | Helio Castroneves | Meyer Shank Racing | 00:40.1250 | 224.299 | 94 | 0.5678 |
23. | 28 | Romain Grosjean | Andretti Autosport | 00:40.1352 | 224.242 | 117 | 0.5780 |
24. | 77 | Callum Ilott | Juncos Hollinger Racing | 00:40.1742 | 224.024 | 72 | 0.6170 |
25. | 6 | Juan Pablo Montoya | Arrow McLaren SP | 00:40.1754 | 224.018 | 67 | 0.6182 |
26. | 23 | Santino Ferrucci | Dreyer & Reinbold Racing | 00:40.1932 | 223.918 | 57 | 0.6360 |
27. | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 00:40.2140 | 223.803 | 75 | 0.6568 |
28. | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 00:40.2403 | 223.656 | 50 | 0.6831 |
29. | 1 | Tony Kanaan | Chip Ganassi Racing | 00:40.2503 | 223.601 | 105 | 0.6931 |
30. | 24 | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | 00:40.2584 | 223.556 | 31 | 0.7012 |
31. | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | 00:40.2754 | 223.461 | 57 | 0.7182 |
32. | 29 | Devlin DeFrancesco | Andretti Steinbrenner Autosport | 00:40.3239 | 223.193 | 110 | 0.7667 |
33. | 25 | Stefan Wilson | Dragonpeed / Cusick Motorsports | 00:40.5254 | 222.083 | 110 | 0.9682 |
- Image: © Penske Entertainment