Team LNT #5 najszybszy w pierwszym treningu w Bahrajnie

Skład Team LNT oznaczony numerem #5 osiągnął najlepszy czas podczas pierwszej sesji treningowej na torze Sakhir w Bahrajnie, wyprzedzając najbliższego rywala o ponad dwie sekundy.
Pierwsze okrążenia, pierwszego treningu w Bahrajnie, okazały się znaczące w ustawieniu stawki. Najlepszym czasem popisał się Ben Hanley, który już podczas czwartego kółka osiągnął czas w postaci 1:44.701.
Druga lokata należała finalnie do Bruno Senny, Gustavo Menezesa i Normana Nato z ekipy Rebellion Racing #1, którzy początkowo plasowali się za Toyotami, jednak późniejsza poprawa na 1:46.976 dała możliwość awansu na druga lokatę. Szwajcarski skład stracił jednak do prowadzącej Ginetty ponad dwie sekundy.
Ze stratą niecałych pół sekundy za pierwszą dwójką znalazła się Toyota z numerem #8, w której najszybszym okazał się Sebastien Buemi (1:47.456), wyprzedzając siostrzany skład o 0.152 sekundy, w którym brylował Mike Conway.
Stawkę klasy LMP1 zamknął drugi skład Team LNT #6, który do siostrzanej ekipy stracił ponad trzy sekundy, jednak zdołał utrzymać się przed pierwszym autem klasy LMP2.
W kategorii LMP2 po raz kolejny bardzo dobrym tempem popisał się zespół United Autosports #22 i Paul di Resta za kierownicą prototypu Oreca 07 - Gibson, wyprzedzając o jedyne 0.022 sekundy skład Cool Racing oznaczony numerem #42.
Trzecia lokata w klasie należała do Racing Team Nederland #29, którzy w niezmienionym składzie przystąpili do starcia w ośmiogodzinnej rundzie w Bahrajnie. Holenderska ekipa straciła ponad pół sekundy do prowadzącego Brytyjskiego składu, jednak utrzymała za sobą Signatech Alpine ELF #36 oraz High Class Racing #33, którzy zamknęli pierwszą piątkę.
Powracająca do FIA WEC ekipa G-Drive Racing zanotowała ponad dwusekundową stratę do United Autosports. W rosyjskiej ekipie za kierownicą znaleźli się Roman Rusinov, Job Van Uitert i Jean-Eric Vergne.
LMGTE Pro dla obu składów Porsche GT
Dwa składy Porsche GT znalazły się na prowadzeniu w klasie LMGTE Pro. Gianmaria Bruni i Richard Lietz osiągnęli najlepszy czas 1:57.388, co pozwoliło wyprzedzić siostrzany skład o 0.037 sekundy.
Bardzo blisko pierwszej dwójki znalazł się Davide Rigon i Miguel Molina z AF Corse #71, którzy stracili zaledwie 0.049 sekundy, utrzymując za sobą drugie Ferrari F488 GTE EVO, w którym rywalizują James Calado i Alessandro Pier Guidi.
W klasie LMGTE Am najszybszym składem okazał się TF Sport #90 (1:58.803), przed Dempsey - Proton Racing #88 (1:58.825) oraz Team Porject 1 #57 (1:59.387).
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | C. ROBERTSON / B. HANLEY / J. KING | Team LNT | LMP1 | 1:44.791 | 11 | |
2. | 1 | B. SENNA / G. MENEZES / N. NATO | Rebellion Racing | LMP1 | 1:46.976 | 35 | 2.185 |
3. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:47.456 | 40 | 2.665 |
4. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:47.608 | 35 | 2.817 |
5. | 6 | M. SIMPSON / C. DYSON / G. SMITH | Team LNT | LMP1 | 1:48.005 | 15 | 3.214 |
6. | 22 | P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / P. DI RESTA | United Autosports | LMP2 | 1:48.273 | 33 | 3.482 |
7. | 42 | N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY | Cool Racing | LMP2 | 1:48.295 | 34 | 3.504 |
8. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES | Racing Team Nederland | LMP2 | 1:48.817 | 26 | 4.026 |
9. | 36 | T. LAURENT / A. NEGRÃO / P. RAGUES | Signatech Alpine ELF | LMP2 | 1:48.874 | 28 | 4.083 |
10. | 33 | M. PATTERSON / K. YAMASHITA / A. FJORDBACH | High Class Racing | LMP2 | 1:48.963 | 37 | 4.172 |
11. | 37 | H. TUNG / G. AUBRY / W. STEVENS | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 1:49.172 | 36 | 4.381 |
12. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 1:49.377 | 37 | 4.586 |
13. | 26 | R. RUSINOV / J. VAN UITERT / J. VERGNE | G-Drive Racing | LMP1 | 1:50.409 | 34 | 5.618 |
14. | 47 | R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO | Cetilar Racing | LMP2 | 1:50.831 | 34 | 6.040 |
15. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:57.388 | 37 | 12.597 |
16. | 92 | M. CHRISTENSEN / K. ESTRE | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:57.425 | 28 | 12.634 |
17. | 71 | D. RIGON / M. MOLINA | AF Corse | LMGTE Pro | 1:57.437 | 32 | 12.646 |
18. | 51 | J. CALADO / A. PIER GUIDI | AF Corse | LMGTE Pro | 1:58.406 | 33 | 13.615 |
19. | 90 | S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM | TF Sport | LMGTE Am | 1:58.803 | 36 | 14.012 |
20. | 88 | K. AL QUBAISI / A. DE LEENER / T. PREINING | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 1:58.825 | 39 | 14.034 |
21. | 97 | A. LYNN / M. MARTIN | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 1:58.904 | 43 | 14.113 |
22. | 57 | B. KEATING / L. TEN VOORDE / J. BLEEKEMOLEN | Team Project 1 | LMGTE Am | 1:59.387 | 35 | 14.596 |
23. | 95 | M. SØRENSEN / N. THIIM | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 1:59.407 | 32 | 14.616 |
24. | 98 | P. DALLA LANA / D. TURNER / R. GUNN | Aston Martin Racing | LMGTE Am | 1:59.456 | 38 | 14.665 |
25. | 83 | F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN | AF Corse | LMGTE Am | 1:59.539 | 38 | 14.748 |
26. | 77 | C. RIED / R. PERA / M. CAMPBELL | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 1:59.652 | 35 | 14.861 |
27. | 62 | B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS | Red River Sport | LMGTE Am | 1:59.911 | 39 | 15.120 |
28. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA | AF Corse | LMGTE Am | 2:00.095 | 36 | 15.304 |
29. | 56 | E. PERFETTI / D. HEINEMEIER-HANSSON / M. CAIROLI | Team Project 1 | LMGTE Am | 2:00.259 | 28 | 15.468 |
30. | 86 | M. WAINWRIGHT / A. WATSON / B. BARKER | Gulf Racing | LMGTE Am | 2:01.831 | 32 | 17.040 |
31. | 70 | M. ISHIKAWA / O. BERETTA / K. COZZOLINO | MR Racing | LMGTE Am | 2:02.451 | 30 | 17.660 |