Team LNT #6 na czele drugiego treningu w Szanghaju

Zespół Team LNT #6 po raz pierwszy w tym sezonie okazał się najszybszym składem, kończąc drugi trening 4 Hours of Shanghai przed Toyotą z numerem #8 i Rebellionem #1, który zamknął czołową trójkę.
Charlie Robertson ustanowił najlepszy czas okrążenia 1:48.127 w prototypie Ginetta-AER G60-LT-P1 podczas 90-minutowej drugiej sesji treningowej na torze pod Szanghajem, co pozwoliło wyprzedzić Kazuki Nakajimę z Toyoty oznaczonej numerem #8 o 0.061 sekundy.
Tuż za pierwszą dwójką znalazł się jedyny skład zespołu Rebellion Racing #1, w którym najlepszym czasem popisał się Bruno Senna. Brazylijczyk osiągnął czas 1:48.288, utrzymując za sobą drugą Toyotę #7 (1:48.979).
Obie Toyoty podczas drugich piątkowych przygotowań znacznie poprawiły swoje tempo, gdy kierowcy japońskiego zespołu symulowali przejazdy kwalifikacyjne. Toyota z numerem #8 poprawiła się o prawie 2.4 sekundy, natomiast skład z numerem #7 przyspieszył o 1.2 sekundy.
Dobre tempo z pierwszego treningu potwierdził natomiast skład Cool Racing #42, w którym ponownie najszybszym był Nicolas Lapierre, ustanawiając czas w postaci 1:49.754, co dało ponad sześć dziesiątych przewagi nad drugą ekipą United Autosports #22, w której brylował Phil Hanson.
Kenta Yamashita z zespołu High Class Racing #33 stracił zaledwie 0.060 sekundy do drugiego miejsca w LMP2, pokonując obiekt w czasie 1:50.457. To pozwoliło utrzymać za sobą zespół Jackie Chan DC Racing #37 (1:50.505) oraz Racing Team Nederland #29 (1:51.095).
Po awarii w pierwszym treningu druga sesja okazała się bezproblemowa dla duetu Rigon - Molina z AF Corse #71, którzy wyznaczyli najlepszy czas 2:00.036 w klasie LMGTE Pro.
Na drugiej i trzeciej lokacie uplasowali się zawodnicy reprezentujący ekipę Aston Martin Racing. Maxime Martin czasem 2:00.528 wskoczył na drugą lokatę, wyprzedzając o niecałe trzy dziesiąte sekundy kolegów z drugiego auta, w którym najszybszy był Marco Sorensen.
Najszybsze Porsche #91 z pierwszego treningu znalazło się dopiero na piątej pozycji tuż za siostrzanym składem oznaczonym numerem #92, jednak utrzymując za sobą ekipę AF Corse #51.
Klasa LMGTE Am należała tym razem do zespołu Dempsey - Proton Racing #77, którzy z przewagą 0.091 sekundy uplasowali się przed TF Sport #90. Trzecia pozycja należała do Proton Competition #78.
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 6 | C. ROBERTSON / M. SIMPSON / G. SMITH | Team LNT | LMP1 | 1:48.127 | 31 | |
2. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:48.188 | 43 | 0.061 |
3. | 1 | B. SENNA / G. MENEZES / N. NATO | Rebellion Racing | LMP1 | 1:48.288 | 33 | 0.161 |
4. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMP1 - H | 1:48.979 | 41 | 0.852 |
5. | 5 | J. KING / B. HANLEY / E. ORUDZHEV | Team LNT | LMP1 | 1:49.678 | 20 | 1.551 |
6. | 42 | N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY | Cool Racing | LMP2 | 1:49.754 | 40 | 1.627 |
7. | 22 | P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / P. DI RESTA | United Autosports | LMP1 | 1:50.397 | 28 | 2.270 |
8. | 33 | M. PATTERSON / K. YAMASHITA / A. FJORDBACH | High Class Racing | LMP2 | 1:50.457 | 43 | 2.330 |
9. | 37 | H. TUNG / G. AUBRY / W. STEVENS | Jackie Chan DC Racing | LMP2 | 1:50.505 | 43 | 2.378 |
10. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES | Racing Team Nederland | LMP2 | 1:51.095 | 39 | 2.968 |
11. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 1:51.133 | 36 | 3.006 |
12. | 36 | T. LAURENT / A. NEGRÃO / P. RAGUES | Signatech Alpine ELF | LMP2 | 1:52.059 | 34 | 3.932 |
13. | 47 | R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO | Cetilar Racing | LMP2 | 1:53.023 | 33 | 4.896 |
14. | 71 | D. RIGON / M. MOLINA | AF Corse | LMGTE Pro | 2:00.036 | 40 | 11.909 |
15. | 97 | A. LYNN / M. MARTIN | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 2:00.528 | 39 | 12.401 |
16. | 95 | M. SØRENSEN / N. THIIM | Aston Martin Racing | LMGTE Pro | 2:00.822 | 40 | 12.695 |
17. | 92 | M. CHRISTENSEN / K. ESTRE | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 2:01.064 | 37 | 12.937 |
18. | 77 | C. RIED / R. PERA / M. CAMPBELL | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 2:01.935 | 35 | 13.808 |
19. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 2:01.961 | 37 | 13.834 |
20. | 90 | S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM | TF Sport | LMGTE Am | 2:02.026 | 39 | 13.899 |
21. | 78 | P. PRETTE / L. PRETTE / V. ABRIL | Proton Competition | LMGTE Am | 2:02.082 | 37 | 13.955 |
22. | 88 | A. NEGRO / W. BAMBER / T. PREINING | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 2:02.537 | 39 | 14.410 |
23. | 70 | M. ISHIKAWA / O. BERETTA / K. COZZOLINO | MR Racing | LMGTE Am | 2:02.542 | 39 | 14.415 |
24. | 98 | P. DALLA LANA / D. TURNER / R. GUNN | Aston Martin Racing | LMGTE Am | 2:02.552 | 38 | 14.425 |
25. | 51 | J. CALADO / A. PIER GUIDI | AF Corse | LMGTE Pro | 2:02.567 | 32 | 14.440 |
26. | 62 | B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS | Red River Sport | LMGTE Am | 2:02.655 | 39 | 14.528 |
27. | 83 | F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN | AF Corse | LMGTE Am | 2:02.894 | 37 | 14.767 |
28. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA | AF Corse | LMGTE Am | 2:02.962 | 38 | 14.835 |
29. | 86 | M. WAINWRIGHT / A. WATSON / B. BARKER | Gulf Racing | LMGTE Am | 2:03.087 | 30 | 14.960 |
30. | 56 | E. PERFETTI / D. HEINEMEIER-HANSSON / M. CAIROLI | Team Project 1 | LMGTE Am | 2:03.277 | 32 | 15.150 |
31. | 57 | B. KEATING / L. TEN VOORDE / J. BLEEKEMOLEN | Team Project 1 | LMGTE Am | 2:03.583 | 38 | 15.456 |