Team Penske na czele pierwszego treningu Indianapolis 500. Fernando Alonso z problemami

Will Power oraz Simon Pagenaud zajęli dwa pierwsze miejsca na owalnym torze Indianapolis Motor Speedway w pierwszym treningu przed Indianapolis 500.
Obaj kierowcy korzystając z silników Chevroleta jako jedyni zdołali pokonać barierę prędkości 229 mil na godzinę. Australijczyk ustanowił prędkość 229.745 mil na godzinę, czyli pokonał jedno okrążenie w czasie 39.1738 sekundy, natomiast francuski zawodnik i mistrz serii IndyCar z 2016 roku, uzyskał prędkość 229.703 mil, co daje 39.1810 sekundy na najszybszym kółku.
"Uzyskaliśmy najlepszą prędkość, ale musimy być świadomi tego, że trudno ocenić w tej chwili, czy jesteśmy najszybsi. Nie wiemy, którzy kierowcy testowali aerodynamikę, a którzy sprawdzali symulację kwalifikacyjną" - oznajmił Will Power.
Co ciekawe, cztery pierwsze lokaty należą do ekip, które w swoich samochodach korzystają z mocy jednostki napędowej Chevroleta. Za zespołem Team Penske znalazł się Ed Carpenter, a dalej Helio Castroneves.
"Oczywiście mogliśmy zrobić dużo więcej, ale to dobry początek. Podstawowa konfiguracja działa i zrobiliśmy to, co zaplanowaliśmy. Wszystko działa sprawnie, nie tylko w moim samochodzie, ale także w dwóch pozostałych. Pod względem ustawień i szybkości jesteśmy w znakomitej pozycji" - stwierdził Ed Carpenter.
Pozostała dwójka zawodników z Ed Carpenter Racing znalazła się dopiero na dziesiątej oraz jedenastej lokacie, czyli Ed Jones i Spencer Pigot.
Miejsca od czwartego do dziewiątego należały do kierowców z silnikami Hondy. Na piątej lokacie znalazł się debiutant zespołu Harding Steinbrenner Racing – Colton Herta, któremu udało się uplasować przed trzema zawodnikami Andretti Autosport.
Kolejne miejsca zajęli odpowiednio Sebastien Bourdais – 228.242 mil na godzinę, Zach Veach – 228.133 mil na godzinę oraz Alexander Rossi – 228.061 mil na godzinę.
Udanego treningu nie zaliczył natomiast Fernando Alonso, czyli dwukrotny mistrz świata F1 z lat 2005 oraz 2006. Były kierowca takich zespołów, jak Ferrari, McLaren, czy Renault po 'Dniu otwartym', który miał miejsce w kwietniu, został zobligowany do przejechania kilku kółek powyżej 215 mil na godzinę, których wcześniej nie mógł zrobić.
Kierowca z Oviedo z łatwością przeszedł test i skupił się na konfiguracji samochodu. Niestety problem z elektroniką spowodował, że hiszpański zawodnik ukończył zaledwie 50 okrążeń z prędkością 224.162 mil na godzinę, co dało mu dopiero trzydziesty drugi wynik.
"Myślę, że gdyby nie problemy, moglibyśmy wykonać nasz plan. Oczywiście jestem rozczarowany i sfrustrowany, że po południu nie przejechaliśmy ani jednego kółka. Musimy znaleźć przyczynę takiego stanu rzeczy. To zaskakujące, że przegraliśmy całą sesję" - oznajmił Gil de Ferran, czyli triumfator Indianapolis 500 z 2003 roku.
McLaren wciąż nie ustalił przyczyny problemu elektronicznego. Główny inżynier Andy Brown stwierdził, że przeanalizuje wszystko, aby samochód był w pełni sprawny na drugi dzień treningów w środę.
"Gdybyśmy wiedzieli na czym polega problem, zostałby on natychmiast naprawiony. To nie jest problem mechaniczny, lecz elektroniczny" – dodał De Ferran.
Przypomnijmy tylko, że Fernando Alonso startując w 2017 roku w Indianapolis 500 był w dużo korzystniejszej sytuacji niż teraz. Wówczas McLaren nawiązał sojusz z Andretti Autosport i miał przygotowane ustawienia oraz samochód. W tym roku, McLaren nawiązał współpracę z Chevroletem i samodzielnie tworzy konfigurację od podstaw.
"Przed nami ogromne wyzwanie. Rywalizujemy z naprawdę dobrymi zespołami. Jestem zdania, że co dwie głowy to nie jedna. W zespole mamy bardzo doświadczone osoby, ale nie działaliśmy jeszcze jako zespół."
"Alonso jest świadomy tego, że potrzebujemy danych i przejechanych okrążeń. To nie był szczęśliwy moment dla niego i dla nikogo z zespołu" - zakończył.
Z trzydziestu sześciu kierowców, którzy znaleźli się na liście startowej do 103 edycji Indianapolis 500, trzydziestu pięciu ukończyło co najmniej jedno okrążenie, prócz debiutanta Patricio O'Warda.
Poz | Nr | Kierowca | Zespół | Czas | Prędkość | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 12 | Will Power | Team Penske | 39.1738 | 229.745 | 68 | |
2. | 22 | Simon Pagenaud | Team Penske | 39.1810 | 229.703 | 81 | 0.0072 |
3. | 20 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | 39.3610 | 228.653 | 105 | 0.1872 |
4. | 3 | Helio Castroneves | Team Penske | 39.3974 | 228.441 | 67 | 0.2236 |
5. | 88 | Colton Herta | Harding Steinbrenner Racing | 39.4246 | 228.284 | 74 | 0.2508 |
6. | 18 | Sebastien Bourdais | Dale Coyne Racing with Vasser-Sullivan | 39.4318 | 228.242 | 110 | 0.2580 |
7. | 26 | Zach Veach | Andretti Autosport | 39.4506 | 228.133 | 109 | 0.2768 |
8. | 27 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 39.4631 | 228.061 | 92 | 0.2893 |
9. | 98 | Marco Andretti | Andretti Herta with Marco & Curb-Agajanian | 39.4736 | 228.000 | 81 | 0.2998 |
10. | 63 | Ed Jones | Ed Carpenter Racing | 39.4795 | 227.966 | 105 | 0.3057 |
11. | 21 | Spencer Pigot | Ed Carpenter Racing | 39.5021 | 227.836 | 128 | 0.3283 |
12. | 28 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 39.5358 | 227.642 | 80 | 0.3620 |
13. | 9 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 39.5730 | 227.428 | 97 | 0.3992 |
14. | 30 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan Racing | 39.6042 | 227.249 | 90 | 0.4304 |
15. | 48 | JR Hildebrand | Dreyer & Reinbold Racing | 39.6125 | 227.201 | 113 | 0.4387 |
16. | 19 | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing | 39.6330 | 227.083 | 95 | 0.4592 |
17. | 2 | Josef Newgarden | Team Penske | 39.6474 | 227.001 | 60 | 0.4736 |
18. | 10 | Felix Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | 39.6774 | 226.829 | 81 | 0.5036 |
19. | 25 | Conor Daly | Andretti Autosport | 39.6963 | 226.721 | 99 | 0.5225 |
20. | 15 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan Racing | 39.7354 | 226.498 | 90 | 0.5616 |
21. | 32 | Kyle Kaiser | Juncos Racing | 39.7509 | 226.410 | 10 | 0.5771 |
22. | 23 | Charlie Kimball | Carlin | 39.8507 | 225.843 | 69 | 0.6769 |
23. | 7 | Marcus Ericsson | Arrow Schmidt Peterson Motorsports | 39.9117 | 225.498 | 5 | 0.7379 |
24. | 14 | Tony Kanaan | A.J. Foyt Enterprises | 39.9161 | 225.473 | 66 | 0.7423 |
25. | 5 | James Hinchcliffe | Arrow Schmidt Peterson Motorsports | 39.9582 | 225.235 | 99 | 0.7844 |
26. | 60 | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | 39.9641 | 225.202 | 85 | 0.7903 |
27. | 59 | Max Chilton | Carlin | 40.0274 | 224.846 | 76 | 0.8536 |
28. | 77 | Oriol Servia | MotoGator Team Stange Racing w/ Arrow SPM | 40.0369 | 224.793 | 6 | 0.8631 |
29. | 7 | Marcus Ericsson | Arrow Schmidt Peterson Motorsports | 40.0532 | 224.701 | 83 | 0.8794 |
30. | 24 | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | 40.0686 | 224.615 | 32 | 0.8948 |
31. | 4 | Matheus Leist | A.J. Foyt Enterprises | 40.1150 | 224.355 | 85 | 0.9412 |
32. | 66 | Fernando Alonso | McLaren Racing | 40.1496 | 224.162 | 50 | 0.9758 |
33. | 42 | Jordan King | Rahal Letterman Lanigan Racing | 40.1834 | 223.973 | 42 | 1.0096 |
34. | 39 | Pippa Mann | Clauson-Marshall Racing | 40.1948 | 223.910 | 25 | 1.0210 |
35. | 31 | Max Chilton | Carlin | 40.2646 | 223.521 | 13 | 1.0908 |
36. | 33 | James Davison | Dale Coyne Racing with Byrd and Belardi | 40.2660 | 223.514 | 30 | 1.0922 |
37. | 77 | Oriol Servia | MotoGator Team Stange Racing w/ Arrow SPM | 40.3063 | 223.290 | 60 | 1.1325 |
38. | 81 | Ben Hanley | DragonSpeed | 40.6235 | 221.547 | 14 | 1.4497 |
39. | 60 | James Hinchcliffe | Meyer Shank Racing | 40.8157 | 220.503 | 5 | 1.6419 |