Team WRT z dwoma prototypami LMP2 od sezonu 2022 w FIA WEC?

Szef zespołu Team WRT, Vincent Vosse, przyznał, że planem ekipy na przyszłoroczną kampanię Długodystansowych Mistrzostw Świata jest wystawienie dwóch prototypów LMP2, co pozwoli zrobić kolejny krok naprzód w wyścigach wytrzymałościowych.
Sezon 2021 FIA WEC dla belgijskiego składu okazał się bardzo udany i choć był to debiutancki start, udało im się odnieść wiele zwycięstw, w tym w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w klasie LMP2, a także sięgnąć po mistrzowski tytuł.
Vincent Vosse zaznaczył, że planem jest dalsze rozwijanie się i starty dwoma prototypami LMP2, jednak ostateczne decyzje nie zostały jeszcze podjęte.
„Staramy się być odpowiednim partnerem dla producenta w przyszłości” - powiedział Vosse dla MotorsportWeek. „W tym celu następnym krokiem będzie wystawienie dwóch samochodów w WEC, co jest normalnym krokiem.”
„Czy to się stanie, czy nie, nie mam pojęcia. Wszystko może pójść nie tak, coś może pójść nie tak. Planuję jednak wystawić w przyszłym roku w WEC dwa prototypy.”
Przeczytaj też: Wywiad z Vincentem Vossem, szefem zespołu Team WRT
Zespół Team WRT jest mocno związany z Audi i jedną z dróg do lepszego zrozumienia prototypów i samej rywalizacji w FIA WEC jest wystawienie dwóch aut, co pomogłoby w zbliżającej się przesiadce na Le Mans Daytona „h”.
Potwierdzenie przez belgijski skład swojego angażu na starty dwoma samochodami LMP2 zbiegłby się z dołączeniem innych zespołów do rywalizacji wytrzymałościowej.
Uważa się, że amerykański zespół wyścigowy Team Penske, który od sezonu 2023 będzie współpracował z Porsche w rywalizacji LMDh, przygotowuje się do startów w klasie LMP2 dwoma prototypami, natomiast stajnia Prema-Iron Lynx wystawi jedno auto.
Takie potwierdzenie nadeszło od strony ekipy AF Corse, która w niedawnym czasie poinformowała o realizacji swojego projektu, jakim jest start jednym samochodem LMP2 w sezonie 2022, którym ścigać się będą Perrodo, Nielsen i Rovery.
Warto zwrócić tu uwagę na zespół United Autosport, który może być tak zwanym wyznacznikiem drogi w kategorii LMP2. Zwycięzcy klasy z 2020 roku już po dwóch latach startów jednym autem rozszerzyli swój program do dwóch, co przyniosło im duże korzyści.
- Image: © Team WRT