Techniczne regulacje LMH finalnie zatwierdzone

Scuderia Cameron Glickenhaus / © Scuderia Cameron Glickenhaus

Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła regulacje techniczne dotyczące Le Mans Hypercar, które będą dostosowane do nadchodzącej platformy LMDh i będą obowiązywać od 2022 roku.

Zmiany skupiają się na trzech kluczowych obszarach: mocy, ciężarze i kontroli wydajności aerodynamicznej.

Maksymalna moc prototypów Le Mans Hypercar została obniżona z początkowo planowanych 585 kW do 500 kW (z 785 do 670 KM). Wraz ze zmniejszeniem mocy została obniżona także minimalna waga samochodu z 1100 do 1030 kilogramów. Zmiany sprawiają, że zarówno rozwój, jak i eksploatacja samochodów będą bardziej opłacalne przy jednoczesnym utrzymaniu celów wydajnościowych.

Uzgodniono również ogólne zasady konwergencji między Le Mans Hypercar a Le Mans Daytona "h". Unikalny system "Balance of Performance" zapewni, że oba typy aut będą działać w tym samym oknie wydajności.

Ponadto potrzymano, że samochody LMDh będą nadal oparte na czterech nadwoziach LMP2, skutecznie kończąc nadzieje Ginetty na bycie piątym konstruktorem i będą wyposażone we wspólny tylny układ hybrydowy, silnik oraz stylizowane nadwozie producenta.

Toyota, Scuderia Cameron Glickenhaus oraz ByKolles Racing zaangażowały się w LMH, natomiast Peugeot wciąż nie potwierdził, którą wybierze platformę.

Image: © Scuderia Cameron Glickenhaus