Toyota #7 nadaje tempo podczas drugich przygotowań do 6 Hours of Monza

Jose Maria Lopez ze składu oznaczonego numerem #7 Toyoty Gazoo Racing ponownie okazał się najszybszym zawodnikiem na torze podczas drugiego treningu sześciogodzinnej rywalizacji na torze Monza, pokonując ekipy Alpine Elf Matmut #36 oraz Glickenhaus #708.
Argentyńczyk swoje najlepsze okrążenie pokonał na początku pierwszej sobotniej sesji, ustanawiając rezultat w postaci 1:36.984, który pozwolił Toyocie #7 utrzymać się na prowadzeniu do końca drugich przygotowań.
Lopez finalnie był o siedem dziesiątych sekundy szybszy od Nicolasa Lapierre'a z zespołu Alpine Elf Matmut #36 oraz o kolejne 0.010 sekundy od Olivera Pla w prototypie Glickenhaus oznaczonego numerem #708, który po raz pierwszy znalazł się w pierwszej trójce oficjalnej sesji.
Czwarta lokata należała ostatecznie do drugiej Toyoty #8, która utrzymała za sobą jedynie prototyp Glickenhausa #709, zamykający klasę Le Mans Hypercar.
W klasie LMP2 swoją wysoką dyspozycję potwierdził Nyck de Vries, który tor Monza okrążył w czasie 1:38.545, co pozwoliło ekipie Racing Team Nederland #29 utrzymać się na pierwszej lokacie przed United Autosports #22 oraz Jotą #38, w której najlepszym kółkiem popisał się Anthony Davidson.
Polski skład Inter Europol Competition #34 z Jakubem Śmiechowski na pokładzie, któremu towarzyszą Renger van der Zande oraz Alex Brundle ukończył drugi trening na ósmej pozycji w klasie, tracąc do najszybszego Holendra 1.173 sekundy.
Tempo w LMGTE Pro nadał tymczasem Kevin Estre z zespołu Porsche GT #92, który wyznaczył rezultat na poziomie 1:45.590, co pozwoliło wyprzedzić dwa Ferrari ekipy AF Corse o 0.665 i 0.771 sekundy oraz siostrzany skład oznaczony numerem #91, który stracił niecałą sekundę.
Wysoką konkurencyjność w kategorii LMGTE Am zaprezentowały natomiast składy korzystające z Ferrari 488 GTE Evo. Najszybszą ekipą okazało się AF Corse #54 i Francesco Castellacci, który świątynię prędkości okrążył w 1:46.737, utrzymując za sobą Cetilar Racing #47 (+0.065 s.), AF Corse #83 (+0.092 s.) oraz Iron Lynx #85 (+0.203 s.).
Czołową piątkę zamknął skład TF Sport #33 w Aston Martinie Vantage AMR z czasem 1:46.952 i stratą 0.215 sekundy do lidera klasy.
Wyniki drugiej sesji treningowej:
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 1:36.864 | 41 | |
2. | 36 | A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE | Alpine Elf Matmut | LMH | 1:37.591 | 33 | 0.727 |
3. | 708 | L. DERANI / G. MENEZES / O. PLA | Glickenhaus Racing | LMH | 1:37.601 | 42 | 0.737 |
4. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 1:37.738 | 46 | 0.874 |
5. | 709 | R. DUMAS / F. MAILLEUX / R. WESTBROOK | Glickenhaus Racing | LMH | 1:38.051 | 42 | 1.187 |
6. | 29 | F. VAN EERD / P. CHATIN / N. DE VRIES | Racing Team Nederland | LMP2 P/A | 1:38.545 | 44 | 1.681 |
7. | 22 | P. HANSON / F. SCHERER / F. ALBUQUERQUE | United Autosports USA | LMP2 | 1:38.620 | 41 | 1.756 |
8. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 1:38.899 | 46 | 2.035 |
9. | 21 | H. HEDMAN / J. MONTOYA / B. HANLEY | Dragonspeed USA | LMP2 P/A | 1:39.009 | 33 | 2.145 |
10. | 31 | R. FRIJNS / F. HABSBURG / C. MILESI | Team WRT | LMP2 | 1:39.080 | 41 | 2.216 |
11. | 28 | S. GELAEL / S. VANDOORNE / T. BLOMQVIST | Jota | LMP2 | 1:39.149 | 41 | 2.285 |
12. | 82 | R. CULLEN / O. JARVIS / F. NASR | Risi Competizione | LMP2 | 1:39.460 | 42 | 2.596 |
13. | 34 | J. SMIECHOWSKI / R. VAN DER ZANDE / A. BRUNDLE | Inter Europol Competition | LMP2 | 1:39.718 | 37 | 2.854 |
14. | 1 | T. CALDERON / S. FLOERSCH | Richard Mille Racing Team | LMP2 | 1:39.852 | 38 | 2.988 |
15. | 70 | E. GARCIA / L. DUVAL / N. NATO | Realteam Racing | LMP2 P/A | 1:40.009 | 44 | 3.145 |
16. | 20 | J. MAGNUSSEN / A. FJORDBACH / D. ANDERSEN | High Class Racing | LMP2 P/A | 1:40.357 | 42 | 3.493 |
17. | 44 | M. KONOPKA / O. WEBB / M. KONOPKA | ARC Bratislava | LMP2 P/A | 1:41.452 | 41 | 4.588 |
18. | 92 | K. ESTRE / N. JANI | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:45.590 | 41 | 8.726 |
19. | 51 | A. PIER GUIDI / J. CALADO | AF Corse | LMGTE Pro | 1:46.255 | 45 | 9.391 |
20. | 52 | M. MOLINA / D. SERRA | AF Corse | LMGTE Pro | 1:46.361 | 41 | 9.497 |
21. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 1:46.557 | 41 | 9.693 |
22. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA | AF Corse | LMGTE Am | 1:46.737 | 41 | 9.873 |
23. | 47 | R. LACORTE / G. SERNAGIOTTO / A. FUOCO | Cetilar Racing | LMGTE Am | 1:46.802 | 40 | 9.938 |
24. | 83 | F. PERRODO / N. NIELSEN / A. ROVERA | AF Corse | LMGTE Am | 1:46.829 | 43 | 9.965 |
25. | 85 | R. FREY / M. GATTING / S. BOVY | Iron Lynx | LMGTE Am | 1:46.940 | 44 | 10.076 |
26. | 33 | B. KEATING / D. PEREIRA / F. FRAGA | TF Sport | LMGTE Am | 1:46.952 | 40 | 10.088 |
27. | 60 | C. SCHIAVONI / A. PICCINI / M. CRESSONI | Iron Lynx | LMGTE Am | 1:46.991 | 39 | 10.127 |
28. | 77 | C. RIED / J. EVANS / M. CAMPBELL | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 1:47.011 | 36 | 10.147 |
29. | 777 | S. HOSHINO / T. FUJII / A. WATSON | D'Station Racing | LMGTE Am | 1:47.099 | 39 | 10.235 |
30. | 88 | A. HARYANTO / M. SEEFRIED / A. PICARIELLO | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 1:47.104 | 41 | 10.240 |
31. | 98 | P. DALLA LANA / A. FARFUS / M. GOMES | Aston Martin Racing | LMGTE Am | 1:47.148 | 40 | 10.284 |
32. | 56 | E. PERFETTI / M. CAIROLI / R. PERA | Team Project 1 | LMGTE Am | 1:47.176 | 40 | 10.312 |
33. | 388 | P. EHRET / C. HOOK / J. BLEEKEMOLEN | Rinaldi Racing | LMGTE Am | 1:47.280 | 43 | 10.416 |
34. | 86 | M. WAINWRIGHT / B. BARKER / T. GAMBLE | GR Racing | LMGTE Am | 1:47.565 | 36 | 10.701 |
35. | 46 | D. OLSEN / A. BUCHARDT / M. ROOT | Team Project 1 | LMGTE Am | 1:47.652 | 43 | 10.788 |
36. | 61 | C. ULRICH / S. MANN / T. VILANDER | AF Corse | LMGTE Am | 1:48.172 | 35 | 11.308 |
37. | 71 | B. IRIBE / O. MILLROY / B. BARNICOAT | Inception Racing | LMGTE Am | 1:49.535 | 10 | 12.671 |
- Image: © Toyota Motorsport GmbH