Toyota #7 najszybszym składem przed kwalifikacjami do 1000 Miles of Sebring

Toyota Gazoo Racing #7 / © Toyota Motorsport GmbH

Toyota Gazoo Racing utrzymała tempo w czwartkowych jazdach treningowych na torze Sebring, potwierdzając wysoką dyspozycję przed pierwszą w tym sezonie sesją kwalifikacyjną do rywalizacji w FIA WEC.

Bardzo dobrym okrążeniem popisał się ponownie Kamui Kobayashi, który poprawił rezultat ze środy, ustanawiając czas w postaci 1:45.783, lecz prototyp oznaczony numerem #7 został uszkodzony po problemach Jose Marii Lopeza. Argentyńczyk w końcowych minutach treningu stracił panowanie nad autem i tyłem GR010 Hybrid uderzył w bandę siedemnastego zakrętu, uszkadzając auto.

Wypadek Lopeza, w połączeniu z obrotem Ferrari #50 w dziesiątym zakręcie, wywołał czerwoną flagę, która przedwcześnie zakończyła sesję treningową.

Toyota oznaczona siódemką utrzymała pozycję lidera do końca jazd, wyprzedzając siostrzany skład o 0.609 sekundy oraz dobrze spisujące się Ferrari AF Corse #50, w którym prym wiódł Antonio Fuoco i jego rezultat w postaci 1:46.777.

Czwarte miejsce należało do ekipy Cadillac Racing #2, w którym najszybszym okazał się tym razem Alex Lynn, wykręcający 1:47.155. To pozwoliło wyprzedzić Peugeota #93 o 0.810 sekundy oraz skład Porsche Penske Motorsport #5 (1:48.303), który znalazł się na szóstym miejscu.

Na dalszych lokatach uplasował się drugi prototyp Ferrari #51, Porsche #6 oraz Peugeot #94, natomiast auta Glickenhausa #708 i Vanwall Racing #4 znalazły się odpowiednio na dziewiętnastej i trzydziestej szóstej lokacie, po awarii z pierwszych minut sesji.

W klasie LMP2 pozycję lidera utrzymała Jota #28, w której liderem składu okazał się Pietro Fittipaldi z czasem 1:50.128. Wynik Brazylijczyka pozwolił wyprzedzić o 0.090 sekundy ekipę United Autosports #22 oraz o kolejne 0.038 sekundy siostrzany skład oznaczony numerem #48.

Robert Kubica oraz Team WRT #41 znaleźli się ostatecznie na dziesiątej pozycji z czasem 1:51.495, natomiast tuż za belgijskim zespołem uplasował się Inter Europol Competition #34 z wynikiem 1:51.556 i stratą prawie półtorej sekundy do najszybszej Joty.

NorthWest AMR #98 wyprzedził tymczasem GR Racing #86 w LMGTE Am, zdobywając pierwszą lokatę z wynikiem 1:59.030, lecz ich przewaga nad rywalem wyniosła zaledwie 0.043 sekundy.

Czołową trójkę najniższej kategorii zamknął skład Kessel Racing #57, który rownież popisał się wysoką dyspozycją i do lidera stracił jedynie 0.054 sekundy.

W jednej dziesiątej sekundy straty do NortWest AMR #98 utrzymały się także zespoły AF Corse #54 oraz Corvette Racing #33, co zapowiada zaciętą rywalizację o pozycje startowe do pierwszego tegorocznego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Wyniki trzeciej sesji treningowej:

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata
1. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing HYPERCAR H 1:45.783 23
2. 8 S. BUEMI / B. HARTLEY / R. HIRAKAWA Toyota Gazoo Racing HYPERCAR H 1:46.392 24 0.609
3. 50 A. FUOCO / M. MOLINA / N. NIELSEN Ferrari AF Corse HYPERCAR H 1:46.777 23 0.994
4. 2 E. BAMBER / A. LYNN / R. WESTBROOK Cadillac Racing HYPERCAR H 1:47.155 17 1.372
5. 93 P. DI RESTA / M. JENSEN / J. VERGNE Peugeot TotalEnergies HYPERCAR H 1:47.965 23 2.182
6. 5 D. CAMERON / M. CHRISTENSEN / F. MAKOWIECKI Porsche Penske Motorsport HYPERCAR H 1:48.303 24 2.520
7. 51 A. PIER GUIDI / J. CALADO / A. GIOVINAZZI Ferrari AF Corse HYPERCAR H 1:48.425 24 2.642
8. 6 K. ESTRE / A. LOTTERER / L. VANTHOOR Porsche Penske Motorsport HYPERCAR H 1:48.485 23 2.702
9. 94 L. DUVAL / G. MENEZES / N. MÜLLER Peugeot TotalEnergies HYPERCAR H 1:48.602 20 2.819
10. 28 D. HEINEMEIER-HANSSON / P. FITTIPALDI / O. RASMUSSEN Jota LMP2 1:50.128 20 4.345
11. 22 F. LUBIN / P. HANSON / F. ALBUQUERQUE United Autosports LMP2 1:50.218 23 4.435
12. 48 D. BECKMANN / Y. YE / W. STEVENS Hertz Team JOTA LMP2 1:50.256 21 4.473
13. 23 J. PIERSON / T. BLOMQVIST / O. JARVIS United Autosports LMP2 1:50.291 23 4.508
14. 63 D. PIN / M. BORTOLOTTI / D. KVYAT Prema Racing LMP2 1:50.409 21 4.626
15. 36 M. VAXIVIERE / J. CANAL / C. MILESI Alpine Elf Team LMP2 1:50.467 22 4.684
16. 9 F. UGRAN / B. VISCAAL / A. CALDARELLI Prema Team LMP2 1:50.912 21 5.129
17. 31 S. GELAEL / F. HABSBURG / R. FRIJNS Team WRT LMP2 1:51.162 22 5.379
18. 35 A. NEGRÃO / M. ROJAS / O. CALDWELL Alpine Elf Team LMP2 1:51.281 19 5.498
19. 708 R. DUMAS / R. BRISCOE / O. PLA Glickenhaus Racing HYPERCAR 1:51.288 18 5.505
20. 41 R. ANDRADE / R. KUBICA / L. DELÉTRAZ Team WRT LMP2 1:51.495 21 5.712
21. 34 J. SMIECHOWSKI / F. SCHERER / A. COSTA Inter Europol Competition LMP2 1:51.556 23 5.773
22. 10 R. CULLEN / M. KAISER / G. AUBRY Vector Sport LMP2 1:51.579 19 5.796
23. 98 P. DALLA LANA / A. JEFFERIES / N. THIIM Northwest AMR LMGTE Am 1:59.030 22 13.247
24. 86 M. WAINWRIGHT / R. PERA / B. BARKER GR Racing LMGTE Am 1:59.073 20 13.290
25. 57 T. KIMURA / S. HUFFAKER / D. SERRA Kessel Racing LMGTE Am 1:59.084 22 13.301
26. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / D. RIGON AF Corse LMGTE Am 1:59.093 22 13.310
27. 33 B. KEATING / N. VARRONE / N. CATSBURG Corvette Racing LMGTE Am 1:59.098 21 13.315
28. 77 C. RIED / M. PEDERSEN / J. ANDLAUER Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 1:59.210 22 13.427
29. 21 S. COSTANTINI / S. MANN / U. DE PAUW AF Corse LMGTE Am 1:59.216 22 13.433
30. 60 C. SCHIAVONI / M. CRESSONI / A. PICARIELLO Iron Lynx LMGTE Am 1:59.325 19 13.542
31. 85 S. BOVY / M. GATTING / R. FREY Iron Lynx LMGTE Am 1:59.487 21 13.704
32. 83 L. PEREZ COMPANC / L. WADOUX / A. ROVERA Richard Mille AF Corse LMGTE Am 1:59.517 22 13.734
33. 25 A. AL HARTHY / M. DINAN / C. EASTWOOD ORT by TF LMGTE Am 1:59.622 21 13.839
34. 56 P. HYETT / G. JEANNETTE / M. CAIROLI Project 1 - AO LMGTE Am 1:59.637 19 13.854
35. 777 S. HOSHINO / C. STEVENSON / T. FUJII D'Station Racing LMGTE Am 2:00.880 9 15.097
36. 4 T. DILLMANN / E. GUERRIERI / J. VILLENEUVE Floyd Vanwall Racing Team HYPERCAR 0
37. 88 R. HARDWICK / Z. ROBICHON / H. TINCKNELL Proton Competition LMGTE Am 0
Image: © Toyota Motorsport GmbH