Toyota #7 najszybszym składem przed kwalifikacjami do 1000 Miles of Sebring

Toyota Gazoo Racing utrzymała tempo w czwartkowych jazdach treningowych na torze Sebring, potwierdzając wysoką dyspozycję przed pierwszą w tym sezonie sesją kwalifikacyjną do rywalizacji w FIA WEC.
Bardzo dobrym okrążeniem popisał się ponownie Kamui Kobayashi, który poprawił rezultat ze środy, ustanawiając czas w postaci 1:45.783, lecz prototyp oznaczony numerem #7 został uszkodzony po problemach Jose Marii Lopeza. Argentyńczyk w końcowych minutach treningu stracił panowanie nad autem i tyłem GR010 Hybrid uderzył w bandę siedemnastego zakrętu, uszkadzając auto.
Wypadek Lopeza, w połączeniu z obrotem Ferrari #50 w dziesiątym zakręcie, wywołał czerwoną flagę, która przedwcześnie zakończyła sesję treningową.
Toyota oznaczona siódemką utrzymała pozycję lidera do końca jazd, wyprzedzając siostrzany skład o 0.609 sekundy oraz dobrze spisujące się Ferrari AF Corse #50, w którym prym wiódł Antonio Fuoco i jego rezultat w postaci 1:46.777.
Czwarte miejsce należało do ekipy Cadillac Racing #2, w którym najszybszym okazał się tym razem Alex Lynn, wykręcający 1:47.155. To pozwoliło wyprzedzić Peugeota #93 o 0.810 sekundy oraz skład Porsche Penske Motorsport #5 (1:48.303), który znalazł się na szóstym miejscu.
Na dalszych lokatach uplasował się drugi prototyp Ferrari #51, Porsche #6 oraz Peugeot #94, natomiast auta Glickenhausa #708 i Vanwall Racing #4 znalazły się odpowiednio na dziewiętnastej i trzydziestej szóstej lokacie, po awarii z pierwszych minut sesji.
W klasie LMP2 pozycję lidera utrzymała Jota #28, w której liderem składu okazał się Pietro Fittipaldi z czasem 1:50.128. Wynik Brazylijczyka pozwolił wyprzedzić o 0.090 sekundy ekipę United Autosports #22 oraz o kolejne 0.038 sekundy siostrzany skład oznaczony numerem #48.
Robert Kubica oraz Team WRT #41 znaleźli się ostatecznie na dziesiątej pozycji z czasem 1:51.495, natomiast tuż za belgijskim zespołem uplasował się Inter Europol Competition #34 z wynikiem 1:51.556 i stratą prawie półtorej sekundy do najszybszej Joty.
NorthWest AMR #98 wyprzedził tymczasem GR Racing #86 w LMGTE Am, zdobywając pierwszą lokatę z wynikiem 1:59.030, lecz ich przewaga nad rywalem wyniosła zaledwie 0.043 sekundy.
Czołową trójkę najniższej kategorii zamknął skład Kessel Racing #57, który rownież popisał się wysoką dyspozycją i do lidera stracił jedynie 0.054 sekundy.
W jednej dziesiątej sekundy straty do NortWest AMR #98 utrzymały się także zespoły AF Corse #54 oraz Corvette Racing #33, co zapowiada zaciętą rywalizację o pozycje startowe do pierwszego tegorocznego wyścigu Długodystansowych Mistrzostw Świata.
Wyniki trzeciej sesji treningowej:
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | HYPERCAR H | 1:45.783 | 23 | |
2. | 8 | S. BUEMI / B. HARTLEY / R. HIRAKAWA | Toyota Gazoo Racing | HYPERCAR H | 1:46.392 | 24 | 0.609 |
3. | 50 | A. FUOCO / M. MOLINA / N. NIELSEN | Ferrari AF Corse | HYPERCAR H | 1:46.777 | 23 | 0.994 |
4. | 2 | E. BAMBER / A. LYNN / R. WESTBROOK | Cadillac Racing | HYPERCAR H | 1:47.155 | 17 | 1.372 |
5. | 93 | P. DI RESTA / M. JENSEN / J. VERGNE | Peugeot TotalEnergies | HYPERCAR H | 1:47.965 | 23 | 2.182 |
6. | 5 | D. CAMERON / M. CHRISTENSEN / F. MAKOWIECKI | Porsche Penske Motorsport | HYPERCAR H | 1:48.303 | 24 | 2.520 |
7. | 51 | A. PIER GUIDI / J. CALADO / A. GIOVINAZZI | Ferrari AF Corse | HYPERCAR H | 1:48.425 | 24 | 2.642 |
8. | 6 | K. ESTRE / A. LOTTERER / L. VANTHOOR | Porsche Penske Motorsport | HYPERCAR H | 1:48.485 | 23 | 2.702 |
9. | 94 | L. DUVAL / G. MENEZES / N. MÜLLER | Peugeot TotalEnergies | HYPERCAR H | 1:48.602 | 20 | 2.819 |
10. | 28 | D. HEINEMEIER-HANSSON / P. FITTIPALDI / O. RASMUSSEN | Jota | LMP2 | 1:50.128 | 20 | 4.345 |
11. | 22 | F. LUBIN / P. HANSON / F. ALBUQUERQUE | United Autosports | LMP2 | 1:50.218 | 23 | 4.435 |
12. | 48 | D. BECKMANN / Y. YE / W. STEVENS | Hertz Team JOTA | LMP2 | 1:50.256 | 21 | 4.473 |
13. | 23 | J. PIERSON / T. BLOMQVIST / O. JARVIS | United Autosports | LMP2 | 1:50.291 | 23 | 4.508 |
14. | 63 | D. PIN / M. BORTOLOTTI / D. KVYAT | Prema Racing | LMP2 | 1:50.409 | 21 | 4.626 |
15. | 36 | M. VAXIVIERE / J. CANAL / C. MILESI | Alpine Elf Team | LMP2 | 1:50.467 | 22 | 4.684 |
16. | 9 | F. UGRAN / B. VISCAAL / A. CALDARELLI | Prema Team | LMP2 | 1:50.912 | 21 | 5.129 |
17. | 31 | S. GELAEL / F. HABSBURG / R. FRIJNS | Team WRT | LMP2 | 1:51.162 | 22 | 5.379 |
18. | 35 | A. NEGRÃO / M. ROJAS / O. CALDWELL | Alpine Elf Team | LMP2 | 1:51.281 | 19 | 5.498 |
19. | 708 | R. DUMAS / R. BRISCOE / O. PLA | Glickenhaus Racing | HYPERCAR | 1:51.288 | 18 | 5.505 |
20. | 41 | R. ANDRADE / R. KUBICA / L. DELÉTRAZ | Team WRT | LMP2 | 1:51.495 | 21 | 5.712 |
21. | 34 | J. SMIECHOWSKI / F. SCHERER / A. COSTA | Inter Europol Competition | LMP2 | 1:51.556 | 23 | 5.773 |
22. | 10 | R. CULLEN / M. KAISER / G. AUBRY | Vector Sport | LMP2 | 1:51.579 | 19 | 5.796 |
23. | 98 | P. DALLA LANA / A. JEFFERIES / N. THIIM | Northwest AMR | LMGTE Am | 1:59.030 | 22 | 13.247 |
24. | 86 | M. WAINWRIGHT / R. PERA / B. BARKER | GR Racing | LMGTE Am | 1:59.073 | 20 | 13.290 |
25. | 57 | T. KIMURA / S. HUFFAKER / D. SERRA | Kessel Racing | LMGTE Am | 1:59.084 | 22 | 13.301 |
26. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / D. RIGON | AF Corse | LMGTE Am | 1:59.093 | 22 | 13.310 |
27. | 33 | B. KEATING / N. VARRONE / N. CATSBURG | Corvette Racing | LMGTE Am | 1:59.098 | 21 | 13.315 |
28. | 77 | C. RIED / M. PEDERSEN / J. ANDLAUER | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 1:59.210 | 22 | 13.427 |
29. | 21 | S. COSTANTINI / S. MANN / U. DE PAUW | AF Corse | LMGTE Am | 1:59.216 | 22 | 13.433 |
30. | 60 | C. SCHIAVONI / M. CRESSONI / A. PICARIELLO | Iron Lynx | LMGTE Am | 1:59.325 | 19 | 13.542 |
31. | 85 | S. BOVY / M. GATTING / R. FREY | Iron Lynx | LMGTE Am | 1:59.487 | 21 | 13.704 |
32. | 83 | L. PEREZ COMPANC / L. WADOUX / A. ROVERA | Richard Mille AF Corse | LMGTE Am | 1:59.517 | 22 | 13.734 |
33. | 25 | A. AL HARTHY / M. DINAN / C. EASTWOOD | ORT by TF | LMGTE Am | 1:59.622 | 21 | 13.839 |
34. | 56 | P. HYETT / G. JEANNETTE / M. CAIROLI | Project 1 - AO | LMGTE Am | 1:59.637 | 19 | 13.854 |
35. | 777 | S. HOSHINO / C. STEVENSON / T. FUJII | D'Station Racing | LMGTE Am | 2:00.880 | 9 | 15.097 |
36. | 4 | T. DILLMANN / E. GUERRIERI / J. VILLENEUVE | Floyd Vanwall Racing Team | HYPERCAR | – | 0 | – |
37. | 88 | R. HARDWICK / Z. ROBICHON / H. TINCKNELL | Proton Competition | LMGTE Am | – | 0 | – |
- Image: © Toyota Motorsport GmbH