Toyota #7 powiększa przewagę w klasyfikacji kierowców po zwycięstwie w 6 Hours of Bahrain

Kamui Kobayashi, Mike Conway oraz Jose Maria Lopez jako pierwsi zameldowali się na mecie sześciogodzinnego wyścigu w Bahrajnie, powiększając dzięki temu przewagę w klasyfikacji kierowców do piętnastu punktów.
Prowadzenie w przedostatniej rundzie tegorocznego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata tuż po starcie obronił jednak Sebastien Buemi, który wraz z Brendonem Hartleyem i Kazukim Nakajimą wywalczyli pierwsze pole startowe w piątkowych kwalifikacjach. Kierowcy Toyoty oznaczonej numerem #8 musieli jednak uznać wyższość swoich zespołowych kolegów, którzy wykorzystali polecenia zespołowe i z łatwością trzykrotnie obejmowali prowadzenie podczas pierwszych dwóch godzin rywalizacji.
Zawodnicy Toyoty #8 musieli się także zmierzyć z problemami podczas postojów w boksach, w tym z uszkodzoną nakrętką, która dwukrotnie wydłużyła pit stop. To spowodowało, że Buemi, Hartley i Nakajima nie mogli bezpośrednio walczyć z siostrzanym składem, uznając ostatecznie ich wyższość po sześciu godzinach ścigania.
Zwycięstwo załogi z numerem siedem umożliwiło utrzymanie się na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej i powiększenie przewagi do piętnastu punktów nad drugą Toyotą #8. Dublet japońskiego producenta wystarczył także do wywalczenia mistrzowskiego tytułu w Le Mans Hypercar.
Podium w ogólnym zestawieniu wyścigu i klasie LMH uzupełnił skład Signatech Elf Matmut #36, w którym rywalizowali Nicolas Lapierre, Andre Negrao i Matthieu Vaxiviere. Francuska ekipa mimo początkowego starcia z Porsche zespołu Dempsey - Proton Racing #88 zdołała dojechać do mety, lecz ich strata do zwycięskiej Toyoty sięgnęła jednego okrążenia.
Drugie z rzędu zwycięstwo w kategorii LMP2 wywalczyła tymczasem załoga Team WRT #31, w której ścigali się Robin Frijns, Ferdinand Habsburg i Charles Milesi.
Pierwsza połowa przedostatniej rundy w klasie odznaczała się wieloma zmianami w klasyfikacji, czego powodem była różnorodność w strategiach dotyczących opon. Wszystko to wykorzystała belgijska ekipa, która wysunęła się na prowadzenie, a linię mety jako pierwszy przekroczył Holender, wyprzedzając dwa prototypy zespołu Jota.
Czwarta lokata ostatecznie należała do United Autosports #22, który prezentował konkurencyjne tempo i był na dobrej drodze do wywalczenia kolejnego podium, jednak kontakt z prototypem polskiego zespołu Inter Europol Competition #34 spowodował nałożenie kary i stratę.
Racing Team Nederland #29, w którym rywalizują Frits van Eerd, Giedo van der Garde i Job van Uitert, uplasowali się na piątym miejscu w ogólnym zestawieniu LMP2 oraz wywalczyli najwyższe wyróżnienie w LMP2 Pro/Am, wyprzedzając RealTeam Racing #70 i High Class Racing #20 z Robertem Kubicą na pokładzie.
Polski skład Inter Europol Competition, korzystający z prototypu Oreca 07-Gibson, ukończył pierwsze zmagania w Bahrajnie dopiero na dziewiątym miejscu, tracąc do liderów klasy aż pięć okrążeń.
Porsche GT Team dominuje w GTE i zdobywa dublet przed AF Corse
Kevin Estre i Neel Jani nie mieli sobie równych podczas rywalizacji w klasie LMGTE Pro i prowadząc od startu, zapewnili sobie trzecie zwycięstwo w tegorocznej kampanii wyścigowej.
Załoga Porsche 911 RSR - 19 #92 od początku walki na torze Bahrain International prezentowała bardzo dobre tempo, i korzystając ze swojej przewagi nad oba autami AF Corse, jako pierwsza przecięła linię mety, kończąc rywalizację 0.690 sekundy przed siostrzanym składem.
Alessandro Pier Guidi, James Calado, Daniel Serra i Miguel Molina nie mieli jednak szans w walce z niemiecką stajnią, czego powodem był spadek turbodoładowania, a także automatyczne dociążenie aut systemem Balance of Performance. Obie włoskie ekipy zakończyły walkę ze stratą ponad trzydziestu pięciu sekund.
W najniższej kategorii wyścigowej LMGTE Am zwycięstwo przypadło załodze TF Sport #33.
Aston Martin Vantage GTE #33, prowadzony przez Bena Keatinga, Dylana Pereirę i Felipe Fragę, pojawił się na mecie z przewagą ponad pięciu sekund nad składem Dempsey - Proton Racing #77 oraz ponad ośmiu sekund nad Team Project 1 #56, które uzupełniło podium.
Wyniki 6 Hours of Bahrain:
Poz | Nr | Kierowcy | Zespół | Klasa | Czas | Okr | Strata | Pit | Naj. okr. |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 7 | M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 6:00:33.356 | 185 | 5 | 1:49.051 | |
2. | 8 | S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY | Toyota Gazoo Racing | LMH - H | 6:01:24.757 | 185 | 51.401 | 5 | 1:48.926 |
3. | 36 | A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE | Alpine Elf Matmut | LMH | 6:01:45.852 | 184 | +1 okr | 7 | 1:49.291 |
4. | 31 | R. FRIJNS / F. HABSBURG / C. MILESI | Team WRT | LMP2 | 6:01:01.723 | 180 | +5 okr | 8 | 1:53.215 |
5. | 28 | S. GELAEL / S. VANDOORNE / T. BLOMQVIST | Jota | LMP2 | 6:02:03.595 | 180 | +5 okr | 8 | 1:53.840 |
6. | 38 | R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON | Jota | LMP2 | 6:02:18.022 | 180 | +5 okr | 8 | 1:53.515 |
7. | 22 | P. HANSON / F. SCHERER / F. ALBUQUERQUE | United Autosports USA | LMP2 | 6:02:25.992 | 180 | +5 okr | 8 | 1:53.248 |
8. | 29 | F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / J. VAN UITERT | Racing Team Nederland | LMP2 P/A | 6:00:43.549 | 178 | +7 okr | 7 | 1:53.509 |
9. | 1 | S. FLOERSCH / B. VISSER / G. AUBRY | Richard Mille Racing Team | LMP2 | 6:02:07.544 | 178 | +7 okr | 7 | 1:54.491 |
10. | 70 | E. GARCIA / L. DUVAL / N. NATO | Realteam Racing | LMP2 P/A | 6:02:07.778 | 178 | +7 okr | 8 | 1:53.465 |
11. | 20 | D. ANDERSEN / A. FJORDBACH / R. KUBICA | High Class Racing | LMP2 P/A | 6:02:19.204 | 177 | +8 okr | 8 | 1:54.044 |
12. | 34 | J. SMIECHOWSKI / R. VAN DER ZANDE / A. BRUNDLE | Inter Europol Competition | LMP2 | 6:00:36.554 | 175 | +10 okr | 10 | 1:53.582 |
13. | 92 | K. ESTRE / N. JANI | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 6:01:41.098 | 174 | +11 okr | 6 | 1:58.641 |
14. | 91 | G. BRUNI / R. LIETZ | Porsche GT Team | LMGTE Pro | 6:01:41.788 | 174 | +11 okr | 6 | 1:58.590 |
15. | 51 | A. PIER GUIDI / J. CALADO | AF Corse | LMGTE Pro | 6:02:16.922 | 174 | +11 okr | 5 | 1:59.288 |
16. | 52 | M. MOLINA / D. SERRA | AF Corse | LMGTE Pro | 6:02:19.047 | 174 | +11 okr | 5 | 1:58.862 |
17. | 33 | B. KEATING / D. PEREIRA / F. FRAGA | TF Sport | LMGTE Am | 6:00:49.811 | 172 | +13 okr | 5 | 1:59.860 |
18. | 77 | C. RIED / J. EVANS / M. CAMPBELL | Dempsey - Proton Racing | LMGTE Am | 6:00:55.364 | 172 | +13 okr | 5 | 1:59.263 |
19. | 56 | E. PERFETTI / M. CAIROLI / R. PERA | Team Project 1 | LMGTE Am | 6:00:58.474 | 172 | +13 okr | 5 | 1:59.399 |
20. | 98 | P. DALLA LANA / A. FARFUS / M. GOMES | Aston Martin Racing | LMGTE Am | 6:01:15.622 | 172 | +13 okr | 5 | 1:59.780 |
21. | 44 | M. KONOPKA / O. WEBB / K. MAINI | ARC Bratislava | LMP2 P/A | 6:01:33.370 | 172 | +13 okr | 8 | 1:54.217 |
22. | 83 | F. PERRODO / N. NIELSEN / A. ROVERA | AF Corse | LMGTE Am | 6:02:17.843 | 172 | +13 okr | 5 | 1:59.702 |
23. | 86 | M. WAINWRIGHT / B. BARKER / T. GAMBLE | GR Racing | LMGTE Am | 6:01:36.369 | 171 | +14 okr | 5 | 1:59.697 |
24. | 54 | T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA | AF Corse | LMGTE Am | 6:01:58.536 | 171 | +14 okr | 5 | 2:00.056 |
25. | 85 | R. FREY / S. BOVY / K. LEGGE | Iron Lynx | LMGTE Am | 6:02:01.134 | 171 | +14 okr | 5 | 2:00.910 |
26. | 57 | T. KIMURA / M. JENSEN / S. ANDREWS | Kessel Racing | LMGTE Am | 6:00:39.468 | 170 | +15 okr | 5 | 1:59.792 |
27. | 47 | R. LACORTE / G. SERNAGIOTTO / A. FUOCO | Cetilar Racing | LMGTE Am | 6:02:16.198 | 170 | +15 okr | 5 | 2:00.324 |
28. | 777 | S. HOSHINO / T. FUJII / A. WATSON | D'Station Racing | LMGTE Am | 6:00:40.696 | 169 | +16 okr | 7 | 2:00.065 |
29. | 60 | R. MASTRONARDI / A. PICCINI / M. CRESSONI | Iron Lynx | LMGTE Am | 6:01:34.408 | 169 | +16 okr | 6 | 2:00.508 |
30. | 21 | H. HEDMAN / J. MONTOYA / B. HANLEY | Dragonspeed USA | LMP2 P/A | 6:02:08.566 | 166 | +19 okr | 9 | 1:54.115 |
31. | 88 | K. AL QUBAISI / A. DE LEENER / J. ANDLAUER | Dempsey-Proton Racing | LMGTE Am | 6:02:37.186 | 166 | +19 okr | 5 | 1:59.824 |
- Image: © Toyota Motorsport GmbH