Toyota #7 powiększa przewagę w klasyfikacji kierowców po zwycięstwie w 6 Hours of Bahrain

Toyota Gazoo Racing #7 / © Toyota Motorsport GmbH

Kamui Kobayashi, Mike Conway oraz Jose Maria Lopez jako pierwsi zameldowali się na mecie sześciogodzinnego wyścigu w Bahrajnie, powiększając dzięki temu przewagę w klasyfikacji kierowców do piętnastu punktów.

Prowadzenie w przedostatniej rundzie tegorocznego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata tuż po starcie obronił jednak Sebastien Buemi, który wraz z Brendonem Hartleyem i Kazukim Nakajimą wywalczyli pierwsze pole startowe w piątkowych kwalifikacjach. Kierowcy Toyoty oznaczonej numerem #8 musieli jednak uznać wyższość swoich zespołowych kolegów, którzy wykorzystali polecenia zespołowe i z łatwością trzykrotnie obejmowali prowadzenie podczas pierwszych dwóch godzin rywalizacji.

Zawodnicy Toyoty #8 musieli się także zmierzyć z problemami podczas postojów w boksach, w tym z uszkodzoną nakrętką, która dwukrotnie wydłużyła pit stop. To spowodowało, że Buemi, Hartley i Nakajima nie mogli bezpośrednio walczyć z siostrzanym składem, uznając ostatecznie ich wyższość po sześciu godzinach ścigania.

Zwycięstwo załogi z numerem siedem umożliwiło utrzymanie się na pozycji lidera w klasyfikacji generalnej i powiększenie przewagi do piętnastu punktów nad drugą Toyotą #8. Dublet japońskiego producenta wystarczył także do wywalczenia mistrzowskiego tytułu w Le Mans Hypercar.

Podium w ogólnym zestawieniu wyścigu i klasie LMH uzupełnił skład Signatech Elf Matmut #36, w którym rywalizowali Nicolas Lapierre, Andre Negrao i Matthieu Vaxiviere. Francuska ekipa mimo początkowego starcia z Porsche zespołu Dempsey - Proton Racing #88 zdołała dojechać do mety, lecz ich strata do zwycięskiej Toyoty sięgnęła jednego okrążenia.

Drugie z rzędu zwycięstwo w kategorii LMP2 wywalczyła tymczasem załoga Team WRT #31, w której ścigali się Robin Frijns, Ferdinand Habsburg i Charles Milesi.

Pierwsza połowa przedostatniej rundy w klasie odznaczała się wieloma zmianami w klasyfikacji, czego powodem była różnorodność w strategiach dotyczących opon. Wszystko to wykorzystała belgijska ekipa, która wysunęła się na prowadzenie, a linię mety jako pierwszy przekroczył Holender, wyprzedzając dwa prototypy zespołu Jota.

Czwarta lokata ostatecznie należała do United Autosports #22, który prezentował konkurencyjne tempo i był na dobrej drodze do wywalczenia kolejnego podium, jednak kontakt z prototypem polskiego zespołu Inter Europol Competition #34 spowodował nałożenie kary i stratę.

Racing Team Nederland #29, w którym rywalizują Frits van Eerd, Giedo van der Garde i Job van Uitert, uplasowali się na piątym miejscu w ogólnym zestawieniu LMP2 oraz wywalczyli najwyższe wyróżnienie w LMP2 Pro/Am, wyprzedzając RealTeam Racing #70 i High Class Racing #20 z Robertem Kubicą na pokładzie.

Polski skład Inter Europol Competition, korzystający z prototypu Oreca 07-Gibson, ukończył pierwsze zmagania w Bahrajnie dopiero na dziewiątym miejscu, tracąc do liderów klasy aż pięć okrążeń.

Porsche GT Team dominuje w GTE i zdobywa dublet przed AF Corse

Kevin Estre i Neel Jani nie mieli sobie równych podczas rywalizacji w klasie LMGTE Pro i prowadząc od startu, zapewnili sobie trzecie zwycięstwo w tegorocznej kampanii wyścigowej.

Załoga Porsche 911 RSR - 19 #92 od początku walki na torze Bahrain International prezentowała bardzo dobre tempo, i korzystając ze swojej przewagi nad oba autami AF Corse, jako pierwsza przecięła linię mety, kończąc rywalizację 0.690 sekundy przed siostrzanym składem.

Alessandro Pier Guidi, James Calado, Daniel Serra i Miguel Molina nie mieli jednak szans w walce z niemiecką stajnią, czego powodem był spadek turbodoładowania, a także automatyczne dociążenie aut systemem Balance of Performance. Obie włoskie ekipy zakończyły walkę ze stratą ponad trzydziestu pięciu sekund.

W najniższej kategorii wyścigowej LMGTE Am zwycięstwo przypadło załodze TF Sport #33.

Aston Martin Vantage GTE #33, prowadzony przez Bena Keatinga, Dylana Pereirę i Felipe Fragę, pojawił się na mecie z przewagą ponad pięciu sekund nad składem Dempsey - Proton Racing #77 oraz ponad ośmiu sekund nad Team Project 1 #56, które uzupełniło podium.

Wyniki 6 Hours of Bahrain:

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata Pit Naj. okr.
1. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMH - H 6:00:33.356 185 5 1:49.051
2. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY Toyota Gazoo Racing LMH - H 6:01:24.757 185 51.401 5 1:48.926
3. 36 A. NEGRÃO / N. LAPIERRE / M. VAXIVIERE Alpine Elf Matmut LMH 6:01:45.852 184 +1 okr 7 1:49.291
4. 31 R. FRIJNS / F. HABSBURG / C. MILESI Team WRT LMP2 6:01:01.723 180 +5 okr 8 1:53.215
5. 28 S. GELAEL / S. VANDOORNE / T. BLOMQVIST Jota LMP2 6:02:03.595 180 +5 okr 8 1:53.840
6. 38 R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON Jota LMP2 6:02:18.022 180 +5 okr 8 1:53.515
7. 22 P. HANSON / F. SCHERER / F. ALBUQUERQUE United Autosports USA LMP2 6:02:25.992 180 +5 okr 8 1:53.248
8. 29 F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / J. VAN UITERT Racing Team Nederland LMP2 P/A 6:00:43.549 178 +7 okr 7 1:53.509
9. 1 S. FLOERSCH / B. VISSER / G. AUBRY Richard Mille Racing Team LMP2 6:02:07.544 178 +7 okr 7 1:54.491
10. 70 E. GARCIA / L. DUVAL / N. NATO Realteam Racing LMP2 P/A 6:02:07.778 178 +7 okr 8 1:53.465
11. 20 D. ANDERSEN / A. FJORDBACH / R. KUBICA High Class Racing LMP2 P/A 6:02:19.204 177 +8 okr 8 1:54.044
12. 34 J. SMIECHOWSKI / R. VAN DER ZANDE / A. BRUNDLE Inter Europol Competition LMP2 6:00:36.554 175 +10 okr 10 1:53.582
13. 92 K. ESTRE / N. JANI Porsche GT Team LMGTE Pro 6:01:41.098 174 +11 okr 6 1:58.641
14. 91 G. BRUNI / R. LIETZ Porsche GT Team LMGTE Pro 6:01:41.788 174 +11 okr 6 1:58.590
15. 51 A. PIER GUIDI / J. CALADO AF Corse LMGTE Pro 6:02:16.922 174 +11 okr 5 1:59.288
16. 52 M. MOLINA / D. SERRA AF Corse LMGTE Pro 6:02:19.047 174 +11 okr 5 1:58.862
17. 33 B. KEATING / D. PEREIRA / F. FRAGA TF Sport LMGTE Am 6:00:49.811 172 +13 okr 5 1:59.860
18. 77 C. RIED / J. EVANS / M. CAMPBELL Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 6:00:55.364 172 +13 okr 5 1:59.263
19. 56 E. PERFETTI / M. CAIROLI / R. PERA Team Project 1 LMGTE Am 6:00:58.474 172 +13 okr 5 1:59.399
20. 98 P. DALLA LANA / A. FARFUS / M. GOMES Aston Martin Racing LMGTE Am 6:01:15.622 172 +13 okr 5 1:59.780
21. 44 M. KONOPKA / O. WEBB / K. MAINI ARC Bratislava LMP2 P/A 6:01:33.370 172 +13 okr 8 1:54.217
22. 83 F. PERRODO / N. NIELSEN / A. ROVERA AF Corse LMGTE Am 6:02:17.843 172 +13 okr 5 1:59.702
23. 86 M. WAINWRIGHT / B. BARKER / T. GAMBLE GR Racing LMGTE Am 6:01:36.369 171 +14 okr 5 1:59.697
24. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA AF Corse LMGTE Am 6:01:58.536 171 +14 okr 5 2:00.056
25. 85 R. FREY / S. BOVY / K. LEGGE Iron Lynx LMGTE Am 6:02:01.134 171 +14 okr 5 2:00.910
26. 57 T. KIMURA / M. JENSEN / S. ANDREWS Kessel Racing LMGTE Am 6:00:39.468 170 +15 okr 5 1:59.792
27. 47 R. LACORTE / G. SERNAGIOTTO / A. FUOCO Cetilar Racing LMGTE Am 6:02:16.198 170 +15 okr 5 2:00.324
28. 777 S. HOSHINO / T. FUJII / A. WATSON D'Station Racing LMGTE Am 6:00:40.696 169 +16 okr 7 2:00.065
29. 60 R. MASTRONARDI / A. PICCINI / M. CRESSONI Iron Lynx LMGTE Am 6:01:34.408 169 +16 okr 6 2:00.508
30. 21 H. HEDMAN / J. MONTOYA / B. HANLEY Dragonspeed USA LMP2 P/A 6:02:08.566 166 +19 okr 9 1:54.115
31. 88 K. AL QUBAISI / A. DE LEENER / J. ANDLAUER Dempsey-Proton Racing LMGTE Am 6:02:37.186 166 +19 okr 5 1:59.824
Image: © Toyota Motorsport GmbH